YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-06-12 15:49 Mi lehet a baj?_

Szabi15 írta: Sziasztok.

Tegnapi nap folyamán elmentem bevásárolni, aztán körülbelül egy óra múlva indultam volna haza, de az autó indítás után lefulladt, újbóli próbálkozásra beindult, a fordulat felszökött, majd leesett 200-300-ra körülbelül. Harmadik indításra, már nem fulladt le és a fordulat sem esett le, azonban az EML felirat, a DSC lámpa valamint a kézifék sárga izzói villogtak!!, fordulat pedig fel le ugrált 1000-1500 között. 200 méter után az erő elszállt az autóból és durva rángatásba kezdett, ahogy kinyomtam a kuplungot ez megszűnt, csak maga tehetetlenül gurultam, majd sikerült félre állnom, ahol leállít újraindít - semmi változás. Majd ezt eljátszottam még két-háromszor és az autó "megjavult", azért írom így, mert haza tudtam vele jönni, de érezhetően nincs meg benne az az erő ami előtte jellemezte. Hozzáteszem máskor csinált már hasonlót, akkor arra gyanakodtam, hogy az egyik vízcső cseréjekor az elfolyt víz zárlatot okozhatott valahol, mert pár nap múlva hűlt helye volt a hibának és a hibaolvasás sem mondott semmit. Most azonban nem érhette semmilyen víz a motorteret, maximum a sok eső ami esett, de azt kizártnak tartom, hogy beázzon hisz eddig sem történt.
A kérdés az mi lehet a probléma? Vezérlés, elektronikai gond, esetleg központi rendszer hibásodott meg?

Az autó típusa 318i N42 motorkóddal ellátva. Tudom-Tudom! eddig hála égnek csak gyanúim voltak a vezérlésre, gondom soha.

Köszönöm a válaszokat és a segítségetek!
Szép hétvégét mindenkinek!


szerintem akár trafó is lehet a gond. nem megy egy henger, erő akkor sincs, bubu-s a hangja, mint egy subaru-nak, és kegyetlen büdös a kipuf. ha közben villog az EML lámpa, akkor próbálja indítani a hengert. de ez lehet simán akármelyik jeladó is, főtengely, vez tengely (kettő is van). Valvetronic-ot nem mondanám, mert ha az rossz átáll vészüzembe és megy, csak nem olyan jól. jó lenne hibát kiolvasni, sokat segítene.

YELLOW Elküldve: 2021-06-09 19:31 Motorolaj

PTamas7894 írta: Sziasztok,

Használta már valaki a Liqui Moly olajszivárgás gátló olajadalékát?
Pl amazonon rengeteg a pozitív visszajelzés, hogy segít csökkenteni az olajfogyasztást, mivel ápolja a pl a szelepszárszimmeringeket.

Sajnos elég nagy nekem is az olajfogyasztásom, azonban még nem jutottam el odáig, hogy komplett motorfelújítás történjen.

Egy ilyen szer használata tehet bármi másban kárt esetleg? Van értelme szerintetek használni?

Beszéltem a hazai importőrrel, az ő elmondása szerint nyugodtan használható, és nem emeli meg a viszkozitását az olajnak.


én erre azt mondom, egy jó motorolaj megteszi az ápolást, csak időben kell cserélni. egy már kikeményedett szimmeringet nem fog felpuhítani.
a legtöbb ilyen termék a tulajok reményeinek köszönhetik létezésüket.
az pedig megint más dolog, hogy amit valamikor engedélyeztek, az milyen anyag volt, és mit értékesítenek. nem az LM ellen írom, hanem általánosságban.
kárt szerintem nem okoz, így puding próbája az evés...

YELLOW Elküldve: 2021-06-07 22:08 Egyenetlen alapjárat

panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok
megpróbálom egyszerűen leírni a problémámat. (remélem jó fórumtémát választottam)
M54B22 motornál azt tapasztalom hogy kupplungoláskor fordulatszám gyorsan visszaesik, illetve annyira visszaesik a fordulatszám(a minimumra) hogy berezonál maga az egész kasztni. Ez a "dadogás" max 1 másodpercig tart majd az alapjárat beáll a normálisra. Viszont az autó nem fullad le. Ezt általában akkor tapasztalom, ha meg akarok állni piros lámpánál és benyomom a kupplungpedált. Hideg motornál nem(gondolom a dúsabb keverék miatt) de egy pár km után "előjön" Az autóban 167 ezer km van jelenleg.
Tervezem hogy kicserélem a VANOS gyűrüket de egyenlőre a fogyasztással nincs problémám, így még vacilálok hogy megbontsam a motort. A kérdésem az lenne hogy érdemes lenne megbontani a VANOST emiatt? Olvastam valahol korábban hogy ezt okozhatja a főtengely jeladó. Ez lehetséges a fenti problémánál? Vagy esetleg másfelé kellene keresgélnem?
Hibakód egyenlőre nincs.

Előre is köszönöm a segítséget.


hát akár lehet cserélni. nem mindig lesz hibakód. az eset 50%-ban főtengely jeladó. viszont mivel nem áll le (még), akár üzemanyag ellátási probléma is lehetne. ahogy hirtelen leesik a fordulat alapjáratra, elkezd befulladni az autó.
én próbaként tankolnék bele majdnem üres tankra egy 20-25 liter OMV 100-ast, és meghajtanám egy picit. gondolok itt arra, hogy van pályán, vagy országút 90-nél 4. fokozatban menni, egy jó 10-20 km-t. jó lenne a ha a fordulat 3000 felett lenne minimum.
a Vanos "O" gyűrű csere sem árthat. esetleg a DISA-t is érdemes megvizsgálni, nem lóg-e, nem zörög.

A DISA-t csekkoltam, illetve "felujítottam" a fém felújítószettel, így nem szippant be semmit a mortor mostmár. Az alapjárattal szerencsére nincs gond, itt gondolok arra hogy rendesen tartja az alapjáratot, csak fordulatszám után esik le "néha" ha mondjuk 2000 rpmnél benyomom a kupplungot és gurul az autó. Hallottam olyat is hogy az M54-nél az olajszvattyú fogaskereke szeret eltörni csonkban ha forgatják, így én nem szoktam forgatni nagyon egyébként. A 100-as benzin nem tesz semmit tönkre benne? Gondolok a technikára. 2003-as a gép és nem tudom hogy anno volt e már 100 oktánszámú benzin vagy csak 98-as.


dehogy tesz tönkre. az enyémnek a gépkönyve azt írja a kopogásszenzor 99-s oktánig tud állítani. de mentem már szinte majdnem teljes 100-assal. kb. 2 liter 95-ös volt az alján. de azért írtam, hogy majdnem üres tank, tehát mondjuk 5 liter 95-ösre kell tankolni 20-25 liter 100-ast. arányaiban kb így. ha van benne 10-15 liter 95-ös, akkor tele is nyomhatod 100-assal. volt több ismerős, akiknek még régebbi pl 92-es M52 motorba is javasoltam ezt és bevált. kárt nem teszel, de legalább kipucol egy picit. én évente 1-2x nyomok egy "kúrát".
hát nem az olajszivattyú miatt csinálja ezt, abban biztos vagyok.

YELLOW Elküldve: 2021-06-04 22:58 Egyenetlen alapjárat

panelsniper írta: Sziasztok
megpróbálom egyszerűen leírni a problémámat. (remélem jó fórumtémát választottam)
M54B22 motornál azt tapasztalom hogy kupplungoláskor fordulatszám gyorsan visszaesik, illetve annyira visszaesik a fordulatszám(a minimumra) hogy berezonál maga az egész kasztni. Ez a "dadogás" max 1 másodpercig tart majd az alapjárat beáll a normálisra. Viszont az autó nem fullad le. Ezt általában akkor tapasztalom, ha meg akarok állni piros lámpánál és benyomom a kupplungpedált. Hideg motornál nem(gondolom a dúsabb keverék miatt) de egy pár km után "előjön" Az autóban 167 ezer km van jelenleg.
Tervezem hogy kicserélem a VANOS gyűrüket de egyenlőre a fogyasztással nincs problémám, így még vacilálok hogy megbontsam a motort. A kérdésem az lenne hogy érdemes lenne megbontani a VANOST emiatt? Olvastam valahol korábban hogy ezt okozhatja a főtengely jeladó. Ez lehetséges a fenti problémánál? Vagy esetleg másfelé kellene keresgélnem?
Hibakód egyenlőre nincs.

Előre is köszönöm a segítséget.


hát akár lehet cserélni. nem mindig lesz hibakód. az eset 50%-ban főtengely jeladó. viszont mivel nem áll le (még), akár üzemanyag ellátási probléma is lehetne. ahogy hirtelen leesik a fordulat alapjáratra, elkezd befulladni az autó.
én próbaként tankolnék bele majdnem üres tankra egy 20-25 liter OMV 100-ast, és meghajtanám egy picit. gondolok itt arra, hogy van pályán, vagy országút 90-nél 4. fokozatban menni, egy jó 10-20 km-t. jó lenne a ha a fordulat 3000 felett lenne minimum.
a Vanos "O" gyűrű csere sem árthat. esetleg a DISA-t is érdemes megvizsgálni, nem lóg-e, nem zörög.

YELLOW Elküldve: 2021-06-01 22:55 E90 vásárlás

konkolyd írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Köszi az eddigi ötleteket, úgy néz ki a 20d lesz a befutó
Viszont lekérdeztem alvázszám alapján és van a kiszemelt példányra visszahívás.
Valaki esetleg tudja hogy pontosan miért? Gondolom a vezérműlánc és/vagy az EGR miatt nem? Valakinek erről bármi infó, esetleg aki már át esett rajta?


úgy rémlik a vezérműlánc miatt nincs visszahívás, de az EGR/szívósor miatt igen.
vizsgálják, és ha kell cserélik, amit kell.


Meg a fűtőventilátor előtét ellenállás és csatlakozó cserére is van visszahívás. Nekem nemrég cserélték, 1 óra volt az egész...


az a legnagyobb gáz, hogy ez a probléma (előtétellenállás), minden márkát érint, nem csak a BMW-t. E46-nál még nem vállalták be visszahívásnak, valóban E90 rémlik. nyilván tönkre megy idővel, de azért annak idején nagyon fura volt, hogy ennyire...

YELLOW Elküldve: 2021-05-31 22:37 E90 vásárlás

Adriano98 írta: Köszi az eddigi ötleteket, úgy néz ki a 20d lesz a befutó
Viszont lekérdeztem alvázszám alapján és van a kiszemelt példányra visszahívás.
Valaki esetleg tudja hogy pontosan miért? Gondolom a vezérműlánc és/vagy az EGR miatt nem? Valakinek erről bármi infó, esetleg aki már át esett rajta?


úgy rémlik a vezérműlánc miatt nincs visszahívás, de az EGR/szívósor miatt igen.
vizsgálják, és ha kell cserélik, amit kell.

YELLOW Elküldve: 2021-05-27 22:16 E90 vásárlás

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

E90/91 vásárlás előtt állok.
Három motorról érdekelnének vélemények: N43/46 benzines és N47 dízel.

Valakinek ötlete, tapasztalata hogy melyik megbízhatóbb, melyiket érdemesebb bevállalni?
Bármilyen infó jöhet, melyiknél mire kell figyelni.
Annyi történet van még hozzá, hogy napi 100 km munkába járás is lenne vele.
Előre is köszi


egyiket se inkább 6 hengerest.
N46 láncugrás, olajfogyasztás, hajtókarcsapágy probléma, valvetronic, és kb minden tönkre tud menni, de ez mindegyikre igaz.
N43 direkt befecsis, szóval kokszolódik. elektromos vízpumpa hiba, injektor, szondák, trafók problémásak.
N47 hátul van a vezérlés. és van is vele baj. magasnyomású pumpa probléma. EGR hűtő hiba miatt a szívósor kiéghet és szúróláng keletkezhet, ami pont az üzemanyagcsövet éri. magyarán kigyulladhat. ja és van bennük szívósor csappantyú is, ami műanyag és szeret eltörni.
lehetne még sorolni.
ha legjobb motor kell E9x-ben, akkor széria eleji, 6 hengeres M54. az újabb N motorkódú 6 hengeres is jó, de abból se mind, mert volt vagy 3 féle. de még úgy is kevésbé bajos bármelyik, mint a felsők.


Ohh, köszönöm az infókat, magyarán lutri lehet mindegyik

Na és a híres ZF váltó? Arra igaz hogy amíg cserélik az olajat és nem kínozák akkor megbízhatóan teszi a dolgát?


ez mindegyikre igaz. érdemes utánajárni, melyik mekkora nyomatékra van. sokszor ugyanaz a váltó van egy erősebb és egy gyengébb motorhoz. nyilván tartósabb a gyengébb motornál. sajnos sokan nem cserélnek olajat. 200-300ezer km-nél meg már úgy kell, hogy szeleptömb le és full kitakarít, tömítések csere, stb. nem kis pénz az tény. de abban egy sima olajcsere, többet árt, mintha menne a régivel.

YELLOW Elküldve: 2021-05-27 22:12 Hűtővíz..:S

johndeegwed írta:
YELLOW írta:
johndeegwed írta: Hali fanok , 1 éve vagyok boldog "boldogtalan" tulajdonosa egy e39 520d touring-nak.
Követekező a problémám az utóval , van hogy megyek napi 220-260km-t és nincs semmi gond , viszont mikor véletlen beletévedek forgalmikdugóba pl a hűtővizem felforr és kinyomja a kiegyenlítő tartály betöltő nyílásnál, de a hűtőfolyadék mennyiség jelző nem jelez és a hőfokmérő is középen áll mint a cövek. Cserélve lett benne tavaly nyáron vízpumpa és egr termosztát . Ősszel télen túlmegelegedés probléma megszünt, olaj a vízben nincs , az olajban sincs víz mármint hűtőfolyadék. Ami biztos hogy a klíma ventillátor nem működik , a viszkos hűtésről pedig fogalmam sincs ... Tavaj mikor cserélve lett a vízpumpa a szerelőm azt mondta lehet kezdődő hengerfejes, de ennek semmi tünetét nem látom . sem füst a kpufogóból sem az előbb említett hengerfejre jellemző tünetek. Titkos menüben műszerfal teszt rendeben van. (Viszkót sosem hallom hogy felgyorsuna) Mi lehet a probléma ?


hát lehet nagy termosztátot is cserélni kellene. érdemes párban az EGR termosztáttal együtt cserélni. ha meg automata, akkor lehet még egy 3. termosztát is van.
a viszkó is lehet rossz egyébként. amíg van elég menetszél, addig nincs gond. de lehet egy rossz hőfokjeladó. de lehet rossz légtelenítés. nem bonyolult, de macerás légteleníteni. egy párszor már le lett írva, hogy kell, érdemes visszaolvasni.
én nem gondolnám, hogy hengerfejes lenne.


Manuál váltós , cserélek normál termosztátot . meg jeladókat is . A viszkóra van valami ttuti módszer a hiba kizárására? Valamit a 2db jeladót merre találom ? A kiegynlítő tartályt már kivettem de semmit nem találtam rajt amit cserélni lehetne.


a kiegyenlítőn maga a kupak egy szelep. az is tönkre tud menni, de nem attól forr fel a víz. ritkán, de tönkre tud menni. de nálad nem az lesz a gond.
hát most meg nem mondom hol vannak a jeladók.
viszkóra érdemes a neten rákeresni. videókat is találni a hibákról.

YELLOW Elküldve: 2021-05-27 22:00 Hűtővíz..:S

johndeegwed írta: Hali fanok , 1 éve vagyok boldog "boldogtalan" tulajdonosa egy e39 520d touring-nak.
Követekező a problémám az utóval , van hogy megyek napi 220-260km-t és nincs semmi gond , viszont mikor véletlen beletévedek forgalmikdugóba pl a hűtővizem felforr és kinyomja a kiegyenlítő tartály betöltő nyílásnál, de a hűtőfolyadék mennyiség jelző nem jelez és a hőfokmérő is középen áll mint a cövek. Cserélve lett benne tavaly nyáron vízpumpa és egr termosztát . Ősszel télen túlmegelegedés probléma megszünt, olaj a vízben nincs , az olajban sincs víz mármint hűtőfolyadék. Ami biztos hogy a klíma ventillátor nem működik , a viszkos hűtésről pedig fogalmam sincs ... Tavaj mikor cserélve lett a vízpumpa a szerelőm azt mondta lehet kezdődő hengerfejes, de ennek semmi tünetét nem látom . sem füst a kpufogóból sem az előbb említett hengerfejre jellemző tünetek. Titkos menüben műszerfal teszt rendeben van. (Viszkót sosem hallom hogy felgyorsuna) Mi lehet a probléma ?


hát lehet nagy termosztátot is cserélni kellene. érdemes párban az EGR termosztáttal együtt cserélni. ha meg automata, akkor lehet még egy 3. termosztát is van.
a viszkó is lehet rossz egyébként. amíg van elég menetszél, addig nincs gond. de lehet egy rossz hőfokjeladó. de lehet rossz légtelenítés. nem bonyolult, de macerás légteleníteni. egy párszor már le lett írva, hogy kell, érdemes visszaolvasni.
én nem gondolnám, hogy hengerfejes lenne.

YELLOW Elküldve: 2021-05-27 21:42 E90 vásárlás

Adriano98 írta: Sziasztok!

E90/91 vásárlás előtt állok.
Három motorról érdekelnének vélemények: N43/46 benzines és N47 dízel.

Valakinek ötlete, tapasztalata hogy melyik megbízhatóbb, melyiket érdemesebb bevállalni?
Bármilyen infó jöhet, melyiknél mire kell figyelni.
Annyi történet van még hozzá, hogy napi 100 km munkába járás is lenne vele.
Előre is köszi


egyiket se inkább 6 hengerest.
N46 láncugrás, olajfogyasztás, hajtókarcsapágy probléma, valvetronic, és kb minden tönkre tud menni, de ez mindegyikre igaz.
N43 direkt befecsis, szóval kokszolódik. elektromos vízpumpa hiba, injektor, szondák, trafók problémásak.
N47 hátul van a vezérlés. és van is vele baj. magasnyomású pumpa probléma. EGR hűtő hiba miatt a szívósor kiéghet és szúróláng keletkezhet, ami pont az üzemanyagcsövet éri. magyarán kigyulladhat. ja és van bennük szívósor csappantyú is, ami műanyag és szeret eltörni.
lehetne még sorolni.
ha legjobb motor kell E9x-ben, akkor széria eleji, 6 hengeres M54. az újabb N motorkódú 6 hengeres is jó, de abból se mind, mert volt vagy 3 féle. de még úgy is kevésbé bajos bármelyik, mint a felsők.

YELLOW Elküldve: 2021-05-26 22:46 Hűtővíz..:S

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.M43tub16-nál sajnos kideríttetem hol szívárgott a folyadék,sajnos mindig a tűzfal felöl a könyökcsőre tippeltem de csere után is szivárgás volt és jobban "bebújtam" a tűzfal és a hf közötti résen és sajnos úgy néz ki hogy a Hf-tömítésem öregedhetett el:https://youtu.be/U1-j7PE2EEI Kérdésem csak egy lenne:Mennyire reális egy sima 1.6/8-szelepes autóra 2-kilós árajánlat amit egy Kecskeméti mühelyben kaptam?


irreális....
szerintem a tömítés lehet nincs 5ezer Ft se, de max 15ezer.
a te esetedben meg sokkal szerelhetőbb a motor, mint más típusoknál.
az a baj, rámondhatja, hogy gépműhely is kellett, mert síkoltatni kellett a hengerfejet. de ez persze nem mindig szükséges. én soknak tartom. oké olajat cserélni kell szűrőt, hűtőfolyadékot. ha egyéb dolgok is vannak benne, mint vízpumpa, szíjak. még akkor is sokallom. de az a baj, annyit emeltek a szerelők, hogy már nem tudom.

Köszönöm.Az az igazság hogy Valóban csak az a bosszantó hogy ránéznek és 2-kiló csak mert a külsőség... El vette egy kicsit az élet sava-borsát hogy 2-kiló de valóban ez a leg egyszerűbb blokk,se Vasnos se dupla vezérműtengely stb.Ráadásul az egyik szerelő Online ezt írta ugyanerre a kérdésre:"Hengerfej leszerelés, szelepvezetők, szimmeringek cseréje és szelepek illesztése, síkolás... Gépműhelyben a hengerfej javítás... Tömítések, olaj, szűrők, gyertyák, fagyálló... Összeszerelés... Ahol olcsóbban csinálják, ott nem csinálnak egy síkoláson kívül mást. Tisztességes munkával ennyi az ára."
Mi a fenének kéne például gyertyákat cserélni csak magában rá dobna vagy 25-rongyot,minek... Nagyon elgondolkodom azon hogy mivel cseréltem már M51d25-ös blokkomon vezérlést ami dupla láncos fogom és neki állok de arról is lebeszélt az utóbbi szerelőm:"Az autószerelést tanulják 3-4 évig iskolában és attól még pont nem értenek semmihez. Kell 15-20 év a szakmában, mire szakszerűen meg tudnak csinálni egy komolyabb munkát. Pedig minden sofőr azt hiszi, ért hozzá..."
Lényegében egy kérdésem lenne:Valóban kell félni attól hogy magamnak le és visszaszereljem az alu hengerfejet vagy csak rémítgetnek hogy csak szervízre bízzam???


gyertyát azért kellhet cserélni, mert ha víz jut az égéstérbe, akkor az rontja a hatásfokát a gyertyának, beszennyezi.
ha sosem csináltál még, és nincs szerelői affinitásod, akkor jobb másra bízni. ismeretlenül marha sok időd elmegy rá, idegállapotban leszel, mert nincs rutin, nem találod az eszközöket, valami mást is el fogsz törni. illetve meg kell nézni mennyi sík az a hengerfej felület. számos dolgot megnézni, ha ár szét van szedve. az tény, hogy így meg van bontva, akkor érdemes szinte mindent cserélni, ami olyan, hogy még nem volt.

YELLOW Elküldve: 2021-05-26 22:18 Futómû és hibái

kisskarex írta: Sziasztok fanok!
Múlt héten levizsgázott a lelkem és mint kiderült a lengőkaroknak még nincs bajuk.
Ellenben amiért szóltak,hogy a jobbos kormány összekötő gömbfejnek kicsit lazább a halmazállapota.
Milyen kompatibilis márkákat ajánlotok és kitől érdemes rendelni nem horror áron?
Hátha tudtok valami elérhetű árú üzletet emliteni mint anno a motorolaj vásárlásnál!
A motorolaj teljesen jó áron volt és gyors szállitás nem csalódtam benne.
Utólag is köszönöm az ajánlást!


én Meyle-t tennék. ZSU-ból rendelek már pár éve. Picivel drágább, mint a juniksz-bárdi kereskedői kedvezményes ár. szóval jó áron van.

YELLOW Elküldve: 2021-05-26 21:24 Hűtővíz..:S

John írta: Sziasztok.M43tub16-nál sajnos kideríttetem hol szívárgott a folyadék,sajnos mindig a tűzfal felöl a könyökcsőre tippeltem de csere után is szivárgás volt és jobban "bebújtam" a tűzfal és a hf közötti résen és sajnos úgy néz ki hogy a Hf-tömítésem öregedhetett el:https://youtu.be/U1-j7PE2EEI Kérdésem csak egy lenne:Mennyire reális egy sima 1.6/8-szelepes autóra 2-kilós árajánlat amit egy Kecskeméti mühelyben kaptam?


irreális....
szerintem a tömítés lehet nincs 5ezer Ft se, de max 15ezer.
a te esetedben meg sokkal szerelhetőbb a motor, mint más típusoknál.
az a baj, rámondhatja, hogy gépműhely is kellett, mert síkoltatni kellett a hengerfejet. de ez persze nem mindig szükséges. én soknak tartom. oké olajat cserélni kell szűrőt, hűtőfolyadékot. ha egyéb dolgok is vannak benne, mint vízpumpa, szíjak. még akkor is sokallom. de az a baj, annyit emeltek a szerelők, hogy már nem tudom.

YELLOW Elküldve: 2021-05-21 20:04 Hûtés probléma

gommer01 írta:
YELLOW írta:
gommer01 írta:
YELLOW írta:
gommer01 írta:
YELLOW írta:
gommer01 írta:
YELLOW írta:
gommer01 írta:
YELLOW írta:
gommer01 írta:
YELLOW írta:
gommer01 írta: Sziasztok.
Mitől lehet, hogy E65-ös egyszercsak elkezd fűteni mint a bolond? Tök mind1 mire van állítva a hőfok, fűt mint állat. Hiába kapcsolom be a klímát, akkor is. Egyébként ha épp nem jön rá a bolondóra, akkor minden szuper, a klíma is jéghideg.


ha automata üzemmódban van, akkor lehet egy hőfokszenzor miatt... pl, ami a klímavezérlő panelen vagy annak környékén szívja be az utastér levegőjét. vagy esetleg hűtés problémája lehet a motornak, és így próbál hőt elvonni.


pontosan hol van/hogy néz ki ez a hőfokszenzor?


a klímakonzolon, elvileg a vészvillogó alatt van egy rácsos rész középen,a mögött van a szenzor. ha bevilágítasz lesz egy zöld panel, de lehet nem ott van, hanem bentebb az egységben.


uhhh. köszi, megnézem, hogy lehet azt onnan kiszedni?


bontani kell. de külön nem hiszem, hogy cserélhető. lehet csak ki kell takarítani azt a járatot végig. de ez csak tipp.


Igen, most belevilágítottam, de nem láttam semmit a benne lévő portól/szutyoktól. Közben megnéztem, külön is megvehető, ez a száma: 64116910342. Ha kifújom sűrített levegővel, lehet hogy jó lesz. Majd ide megírom milyen lett


az a baj a fújással, hogy azzal csak befújod. és belül van pici venti. az szokott ciceregni is egy idő után a sok portól. de megpróbálhatod.


Igen, de ha nem lesz jó, akkor is bontani kell. Amúgy a másik venti (a kesztyűtartó alatt az a nagy) jócskán cincergett, na azt kicseréltem egy vadi újra. Azóta csönd van.


ez egy picike és valószínű a vezérlő hátulján van.


Úgynézki megvan a probléma: fűtéscsap. jövőhéten csere.


az is lehet...


valószínűleg be van ragadva a mágnesszelep. Jól megkopogtattam, és jó lett. Ettől függetlenül már meg van rendelve az új.


én azért nem írtam a fűtéscsapot, mert jellemzően olyankor a meleget csak bizonyos helyen nyomja.
amúgy szét is lehet szedni és kitisztítani. illetve lehet kontakt probléma is.

YELLOW Elküldve: 2021-05-21 19:14 Hûtés probléma

gommer01 írta:
YELLOW írta:
gommer01 írta:
YELLOW írta:
gommer01 írta:
YELLOW írta:
gommer01 írta:
YELLOW írta:
gommer01 írta:
YELLOW írta:
gommer01 írta: Sziasztok.
Mitől lehet, hogy E65-ös egyszercsak elkezd fűteni mint a bolond? Tök mind1 mire van állítva a hőfok, fűt mint állat. Hiába kapcsolom be a klímát, akkor is. Egyébként ha épp nem jön rá a bolondóra, akkor minden szuper, a klíma is jéghideg.


ha automata üzemmódban van, akkor lehet egy hőfokszenzor miatt... pl, ami a klímavezérlő panelen vagy annak környékén szívja be az utastér levegőjét. vagy esetleg hűtés problémája lehet a motornak, és így próbál hőt elvonni.


pontosan hol van/hogy néz ki ez a hőfokszenzor?


a klímakonzolon, elvileg a vészvillogó alatt van egy rácsos rész középen,a mögött van a szenzor. ha bevilágítasz lesz egy zöld panel, de lehet nem ott van, hanem bentebb az egységben.


uhhh. köszi, megnézem, hogy lehet azt onnan kiszedni?


bontani kell. de külön nem hiszem, hogy cserélhető. lehet csak ki kell takarítani azt a járatot végig. de ez csak tipp.


Igen, most belevilágítottam, de nem láttam semmit a benne lévő portól/szutyoktól. Közben megnéztem, külön is megvehető, ez a száma: 64116910342. Ha kifújom sűrített levegővel, lehet hogy jó lesz. Majd ide megírom milyen lett


az a baj a fújással, hogy azzal csak befújod. és belül van pici venti. az szokott ciceregni is egy idő után a sok portól. de megpróbálhatod.


Igen, de ha nem lesz jó, akkor is bontani kell. Amúgy a másik venti (a kesztyűtartó alatt az a nagy) jócskán cincergett, na azt kicseréltem egy vadi újra. Azóta csönd van.


ez egy picike és valószínű a vezérlő hátulján van.


Úgynézki megvan a probléma: fűtéscsap. jövőhéten csere.


az is lehet...