YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-05-07 21:21 Segítsetek!

Krapulax6 írta: Sziasztok.Vontatas temaban kernek segitseget toletek.

Forgalmi szerint 1600 kg a fekezett huzhato vontatmany.
Ez a leveheto vonohorgom van
https://youtu.be/i_or4TBXwQE

Erre a terhelhetoseg fuggoleges iranyban 75kg.
Egy 800kg-os autot akarok hozni traileren.50km kb…
B-s jogsival huzhato?
Az ossztomeguk szerintem nincs 1600kg.
Illetve ez a 75kg-os terheles bant…Felakasztom nem fog kicuppanni??

Igazabol tudna jonni a laban de ideiglenesen ki van vonva a forgalombol.At kell mennem ket veda kapun vagy a fszom tudja hogy hivjakon es nem akarok kellemetlenseget ha jonne a csekk.


az a 75kg arra vonatkozik, ami lefelé nyomja a vonóhorgot. ezért nem mindegy az utánfutó gyártása. ha jó, akkor minimálisan terhel rá a vonóhorogra. nyilván ehhez a futót is úgy kell pakolni. ha ez jármű szállításra való futó, akkor valószínű úgy van megcsinálva a súlyelosztása a kereke úgy helyezkedik el, hogy az ne terhelje a vonóhorgot.
Az 1600kg-hoz hozzá kell adni a vontató jármű súlyát, ha úgy 3,5t alatt vagy (azt hiszem ez a határ a B-s jogsinak), akkor húzhatod. mert itt az együttes össztömeg a lényeg. a vontatmány, futóval és csomaggal együtt 1600kg lehet. a vontató jármű súlyának pedig 1900kg lehet max. de asszem össztömeget kell nézni, nem az autó önsúlyát. de ebben már nem vagyok biztos.

YELLOW Elküldve: 2021-05-07 16:53 Műszerfal kijelzés

kisskarex írta: Sziasztok.
Gondolom mindenki autójában van pillanatnyi fogyásztás mérő műszer.
Olyasmi kérdésem lenne hogy piros lámpához közeledve lassitok és megállok,egy pillanatra a műszer mutatója felugrik 8-10 értékig majd szépen vissza áll pedig gázt nem adok neki.
Ez normális és miért csinálja a motor működése szempontjából fontos ez?


szerintem nem gáz... a baj akkor lenne, ha kiakadna...
mondjuk korábban nekem is csinálta, először csak néha, de egy pár éve folyamatosan, de semmi hiba nincs sehol, se élő adatban sehol.

YELLOW Elküldve: 2021-05-03 17:37 alufelni

PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
Sikerült közben kicsit többet mennem autópályán, és azt kell mondjam, sajnos még mindig érezhető egy kis rezonancia a kormányon, igaz már kisebb. Az a helyzet, hogy ez durvább is volt tavaly a felnifelújítás előtt, de mivel odavoltak a fékek, első legőkarok, betudtam annak. Na most elől újak a lengőkarok, hátul kicserélve összes szilent 4 gátló cserélve, fékek cserélve vannak, és most már elvileg a felni is szépen fut, mi okozhatja ezt? A téli kerékkel semmi rezonancia nem volt még ezek cseréje előtt sem, igaz azok 16-osak, nyári meg 17-es.
Futómű állításon foglalmam sincs mikor volt az autó, de nem eszi félre a gumit.
Lehetséges, hogy csak be kellene állítatni a futóművét?


jó, hogy írtál, mert nálam is fejlemény van.
feltettem ugye a nyárit, és ráz. meguntam. elmentem a gumishoz, ahol anno feltették.
bal első felni belső szélére a már fent lévő súlyok mellé kér 10g-it, a küllőkhöz 20g-ot. jobb első dettó, jobb hátsó 15g belülre, 25 kívülre, bal hátsó 15 belülre 30g küllőkhöz.
szóval tisztán látszik, hogy anno szarul csinálták meg. szerencsére nem is fizettem érte, pedig 2 éve volt. de azóta nem si mentem sokat, pláne nem gödrökbe, és ez nagyon egy volt. azóta csak egyszer néztem nem ráz. szóval szerencsére nem a homokszórás a baj. igaz az egyik hátsó kapott egy fél körív súlyt sajnos senki nem vállalta a javítást, azt mondták használjam így, ha nem ráz.
legalább szerencsére úgy vették le az összes súlyt, hogy nem cseszték össze a felni, ha jól láttam.
visszatérve a tiédre, lehet futómű hiba is, de akár csapágy probléma. futóműben talpas, hátsó szilentblokk, kormány gömbfej lehet inkább ludas.



Naa örülök, hogy megoldódott (részben, de végül is legalább nem ráz) a te problémád is

Köszi a tippet, kormány gömbfej nem volt még cserélve. A kormánynak nem mondanám, hogy nagy a holtjátéka, viszont leállított motorral, ha megrángatom a kormányt, hallatszódik egy kis kopogás, illetve mint ha most jobban húzná a nyomvájú a kormányt. Bár az eddig is húzta a 225-ös gumi miatt, lehet csak a téliről váltás miatt fura.


mindegyik fog kopogni állított motornál, persze van egy mérték, amíg jó.
valóban a nyárira váltás megvicceli az embert... gondold el 3 hónapja van egy kis autóm is, amin 145-ös gumik vannak, na azután egy 225/245... de amúgy fura mód a 145-öst is viszi az út, persze nem úgy. nyilván abban szervo sincs így jobban érezni. mondjuk arra egy 175-öst akarok feldobni.

YELLOW Elküldve: 2021-05-01 17:56 Nem tudom mi a baja az autómnak

Lzoli írta: Sziasztok. Lenne egy m52tub20 motorral szerelt autóm, ami menet közben fullad. Végigjártam vagy 10 szerelőt, de nem tudják mi lehet.
80km/h 2-2200rpm fordulatig jó az autó. 90km/h felett 2500rpm- felfele ha egy gázon megyek vele befullad. Gyorsításkor viszont hibátlan. Érzésre mintha elvenném a gázt (tartom egyhelybe) ilyenkor a fogyasztásmérőm felmegy 20 literre, 4-5mp ott áll, majd elindul visszafele, ránt az autó és megy tovább. nem gyullad fel semmi a műszerfalon.
Nincsen semmi hibakódja. Nem kell levennem a gyújtást és újraindítanom. Vezérműtengely jeladó cserélve, főtengely jeladó cserélve, légtömegmérő cserélve. Lambdaszondák élőadatba nézve, illetve a befecskendezés is, szerelő szerint jók. Találkozott esetleg valaki ilyennel?

Előre is köszi!


én megnézném még a VANOS szolenoid szelepek tömítőgyűrűit, illetve a DISA szelepet, ami a változtatható szívócsőhosszért felelős.

YELLOW Elküldve: 2021-04-30 19:15 alufelni

PTamas7894 írta:
Sikerült közben kicsit többet mennem autópályán, és azt kell mondjam, sajnos még mindig érezhető egy kis rezonancia a kormányon, igaz már kisebb. Az a helyzet, hogy ez durvább is volt tavaly a felnifelújítás előtt, de mivel odavoltak a fékek, első legőkarok, betudtam annak. Na most elől újak a lengőkarok, hátul kicserélve összes szilent 4 gátló cserélve, fékek cserélve vannak, és most már elvileg a felni is szépen fut, mi okozhatja ezt? A téli kerékkel semmi rezonancia nem volt még ezek cseréje előtt sem, igaz azok 16-osak, nyári meg 17-es.
Futómű állításon foglalmam sincs mikor volt az autó, de nem eszi félre a gumit.
Lehetséges, hogy csak be kellene állítatni a futóművét?


jó, hogy írtál, mert nálam is fejlemény van.
feltettem ugye a nyárit, és ráz. meguntam. elmentem a gumishoz, ahol anno feltették.
bal első felni belső szélére a már fent lévő súlyok mellé kér 10g-it, a küllőkhöz 20g-ot. jobb első dettó, jobb hátsó 15g belülre, 25 kívülre, bal hátsó 15 belülre 30g küllőkhöz.
szóval tisztán látszik, hogy anno szarul csinálták meg. szerencsére nem is fizettem érte, pedig 2 éve volt. de azóta nem si mentem sokat, pláne nem gödrökbe, és ez nagyon egy volt. azóta csak egyszer néztem nem ráz. szóval szerencsére nem a homokszórás a baj. igaz az egyik hátsó kapott egy fél körív súlyt sajnos senki nem vállalta a javítást, azt mondták használjam így, ha nem ráz.
legalább szerencsére úgy vették le az összes súlyt, hogy nem cseszték össze a felni, ha jól láttam.
visszatérve a tiédre, lehet futómű hiba is, de akár csapágy probléma. futóműben talpas, hátsó szilentblokk, kormány gömbfej lehet inkább ludas.

YELLOW Elküldve: 2021-04-23 16:01 Bmw E87 hátsó futómű nyikorgás

leportp írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni!
Adott egy Bmw E87 116i 2006-os!
A hátulja nyikorog amikor bukkanón megyek át illetve menet közben is hallani már!
Nagy valószínűséggel a szilentek miatt!
A lengéscsillapító cserélve lett pár hete!
A kérdésem az lenne, hogy ajánlott ilyenkor az egész hátsó futóművet cserélni vagy lehet csak a szilenteket?
Illetve milyen áron megy egy ilyen művelet kb?
Köszönöm a válaszokat!

Miskolc


Ezért nem kellett volna új topic-ot nyitni szerintem. van futóműves elég.
amúgy meg rugó lesz eltörve inkább. a végéből 1cm letörik és már adja is ki a hangot.

YELLOW Elküldve: 2021-04-22 22:02 alufelni

PTamas7894 írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Hétvégén végre felkerültek a szinterezett 17-es gyári felnieim. A felnik szinter előtt javítva nem voltak, mivel gumis szerint rendben voltak. Fel is kerültek újra a kerekek, most másik gumisnál. Nem szóltak semmit, végén azért megkérdeztem, hogy mit láttak a centríron, minden oké-e. Erre mondták hogy 3 felni üt (nem vészesen de ütnek, 2x is szinterezve voltak mert elsőre elrontották a színt, gondolom ez tett be nekik). Itt kicsit csodálkoztam, miért nem szóltak közben, de inkább eljöttem, mert az elejétől kezdve bunkó parasztok voltak (oda sem megyek többet). Namost a helyzet a következő. Menet közben 115-120 között egy minimális remegést tapasztalok a kormányon, de nem vészes, sőt nem is érzem mindig. A kérdésem, hogy így pár ezer kilómétert mehetek-e vele anélkül, hogy bántaná a futóművet? Főként városban megy az autó, nyár elejéig valamikor kigörgőztetem őket. Plusz kérdés a görgőzéstől sérülhet a felni fényezése?


Annyi hozzáfűznivaló, hogy esetleg a gumiktól is lehet baj? Én vettem a gumikat, most 2 évesek,2x lettek leszedve már, de legutóbb nem volt velük probléma


én hasonlóan jártam. bár nem érezni, hogy a felnit mozgatni tudnám a tehermentesítőn, de szerintem túlságosan ki homokszorták a közepést, csesztek kiragasztani, hogy a közepén a furatot ne bántsa. először azt hittem a felfekvő felületen lévő szinter a probléma. lecsiszoltam, meg is szűnt, de újra előjött, szóval nem az volt.
már most erősen új szetten gondolkozom és befejetem a kínlódást. Az egyik felnim agyban üt állítólag, valószínű nem javítható, 120g súllyal meg nem fogok menni, mert okádék. sajnálom a felnit.


Ohh értem, basszus az ember csak szeretné, hogy szebb legyen, de hát ez mégsem olyan egyszerű...

Elvileg az enyémek szép tojásfelnik jelenleg. Néztem hogy javítják az ilyent...ezt meg lehet oldani anélkül, hogy a szinter sérülne? Kicsit tartok tőle


nem tudom, nekem gyanús, hogy repedne a szinter. de a javító biztos meg tudja mondani. ha kicsit kell igazítani, szerintem kibírja.


Ma bejelentkeztem, jövő héten viszem. Így látatlanban annyi választ kaptam, hogy garantálni nem tudják hogy nem sérül, de ha sérül is az nem igazán fog látszódni


Ma voltam felnijavításon. Végül egyet kellett csak görgőzni, egyáltalán nem sérült semmi. Újra kellett viszont mind a négyet centrírozni, mert kedves gumis nem tudom mit művelt, de mondták, hogy eltörnék az ilyen kezét, össze vissza volt súlyozva. Hab a tortán, hogy jutott szinter a kerékagyhoz is. Javított felninél csiszolták, annyi infót mondtak, hogy néha nézzek rá a kerékcsavarokra, mert a hő hatására puhul a szinter és kilazulhatnak.


örülök, akkor ez jó hír. mondjuk én úgy tudom a szinte nem olvad vissza. ahhoz nagyon fel kellene melegedni. üzemszerűen ez nem következik be. sajnos én még sehol nem vagyok felni ügyben. lassan már én sem tudok megbízni még egy fránya gumisban se... le sem sz*rják a gumik jelölését, ahogy esik úgy puffan.

YELLOW Elküldve: 2021-04-22 20:32 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

hil írta: Sziasztok! Lehet, hülye a kérdésem: miért fájhat a fenekem akár 100Km levezetése után? Az ülés rossz beállítása okozhatja? Tapasztalt már valaki ilyet? Mi lehet a megoldás?
Köszi: hil


simán okozhatja. néha nekem is fáj benne. de simán lehet a rossz gerinctartás miatt és gerinc probléma miatt.
nekem az a baj, hogy a full szabályos pozíció nekem nonkomfortos. egy deréktámasz csodákra képes. a láb is nehezebben macskásodik el.

YELLOW Elküldve: 2021-04-19 16:32 elsõ ülések alatt fekete kis doboz

Balazs1987 írta: Sziasztok!
Bocs,hogy ide írok,de új vagyok és nem tudok új témát nyitni.
Egy E46 330ci coupe 2002-es évráratú autóról van szó.
Gyári elektromos,memóriás ülés van benne(nem sport ülés)!
A combtámasz nem állítható fel-le.
Láttam már ugyanilyen ülést,ahol állítható volt.

A kérdésem az.
Megoldható,hogy állítható legyen?

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Balázs


persze, ha kicseréled az ülést. de nem kizárt, hogy valaki át tudja alakítani. én még nem találkoztam olyannal a 15 év alatt. az állítható combtámaszos ülés billenthető is, mármint a lapja. így annak teljesen más a mechanikája.

YELLOW Elküldve: 2021-04-18 19:23 Futómû és hibái

kisskarex írta: Sziasztok fanok!
Először is mindenkinek jó egészséget kivánok!
Eljött a futómű javitás ideje és ehhez kérnék kis segitséget.
Olyasmi kérdésem lenne,hogy az első lengőkar gömbfejeit lehet e
külön cserélni vagy csak lengőkarral együtt?
Stabpálcál csapágyak megvannak csak vennék még gömbfejeket ezért kérdezem.
Előre is köszönöm!


ha gyári a lengőkar, akkor nem. a Meyle HD lengőkarokban lehet, ha korábban erre volt cserélve esetleg. viszont vannak olyan szakik, akik a gyári lengőkart át tudják alakítani cserélhetősre. jellemzően alu lengőkarokban nem szokott cserélhető lenni egyébként.

YELLOW Elküldve: 2021-04-13 19:39 Nem tudom mi a baja az autómnak

Noked írta: Sziasztok!
Auto: 2003-as, 3-as BMW, E46 2200cm3, sor 6,
Lassan 1 éve szenvedek az alábbi jelenséggel.
- A nap első indulásakor minden rendben zajlik, az autó úgy megy, ahogy kell. Mindegy, hogy 1km vagy 1000km megyek, 2 percet vagy 4 órát vezetek.
- A következő induláskor kezdődnek a gondok. Alapjáraton az első gázpedál érintésre hajlamos lefulladni az autó.
- Kitolatsz a parkolóból, kuplung 1-esbe, közben lefullad az autó.
- Stoptáblánál megállsz, lefullad az autó
- 90-es tempónál, nagyobb kanyar jön, ezért lassítok majd visszaváltás, közben beesik a fordulat és lefullad az autó (ritkán, de előfordul)
- továbbá gáz adásra lomha, erőtlen az autó, alig gyorsul. 3000 fordulat felett megindul az autó, de még ekkor se olyan mint szokott
Nagyából ezek a tünetek

Amiket már csináltam:
- Légtömegmérő cserélve
- 3-4 lyukas cső kicserélve
- teljes kartelgáz rendszer cserélve (csövek, szűrő stb..)
- Diagnosztikában semmi olyan hibajel nincs, ami ezekre a jelenségekre adna magyarázatot
- Gyertyák. trafók ellenőrizve.

Esetleg valaki találkozott hasonló jelenséggel, vagy netán van ötlet hogy mi lehet még a gond?
A jelenség annak tűnik, mintha nem jól mérnél az anyagokat és ezáltal az égés nem megfelelő. Ezért is cseréltük a légtömegmérőt, majd a teljes kártelgáz rendszert. Amikor a kartelgáz rendszer cseréltük, akkor fél évre 95%-ban megszűntek a hibajelenségek, de azóta megint kezdenek újra előjönni.

Előre is köszi a segítséget!


ez inkább olyan jelenség, mint amikor a főtengely jeladó rosszalkodik, ezek a befulladások tipikusan, kuplung benyomásra.
de ennél simán lehet a DISA szelep is problémás. vagy ennyit bírt a kartergáz szellőztető.
kartel az más, mivel 2x is rosszul írtad, gondoltam szólok.helyesen karter.

YELLOW Elküldve: 2021-04-13 19:34 alufelni

PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Hétvégén végre felkerültek a szinterezett 17-es gyári felnieim. A felnik szinter előtt javítva nem voltak, mivel gumis szerint rendben voltak. Fel is kerültek újra a kerekek, most másik gumisnál. Nem szóltak semmit, végén azért megkérdeztem, hogy mit láttak a centríron, minden oké-e. Erre mondták hogy 3 felni üt (nem vészesen de ütnek, 2x is szinterezve voltak mert elsőre elrontották a színt, gondolom ez tett be nekik). Itt kicsit csodálkoztam, miért nem szóltak közben, de inkább eljöttem, mert az elejétől kezdve bunkó parasztok voltak (oda sem megyek többet). Namost a helyzet a következő. Menet közben 115-120 között egy minimális remegést tapasztalok a kormányon, de nem vészes, sőt nem is érzem mindig. A kérdésem, hogy így pár ezer kilómétert mehetek-e vele anélkül, hogy bántaná a futóművet? Főként városban megy az autó, nyár elejéig valamikor kigörgőztetem őket. Plusz kérdés a görgőzéstől sérülhet a felni fényezése?


Annyi hozzáfűznivaló, hogy esetleg a gumiktól is lehet baj? Én vettem a gumikat, most 2 évesek,2x lettek leszedve már, de legutóbb nem volt velük probléma


én hasonlóan jártam. bár nem érezni, hogy a felnit mozgatni tudnám a tehermentesítőn, de szerintem túlságosan ki homokszorták a közepést, csesztek kiragasztani, hogy a közepén a furatot ne bántsa. először azt hittem a felfekvő felületen lévő szinter a probléma. lecsiszoltam, meg is szűnt, de újra előjött, szóval nem az volt.
már most erősen új szetten gondolkozom és befejetem a kínlódást. Az egyik felnim agyban üt állítólag, valószínű nem javítható, 120g súllyal meg nem fogok menni, mert okádék. sajnálom a felnit.


Ohh értem, basszus az ember csak szeretné, hogy szebb legyen, de hát ez mégsem olyan egyszerű...

Elvileg az enyémek szép tojásfelnik jelenleg. Néztem hogy javítják az ilyent...ezt meg lehet oldani anélkül, hogy a szinter sérülne? Kicsit tartok tőle


nem tudom, nekem gyanús, hogy repedne a szinter. de a javító biztos meg tudja mondani. ha kicsit kell igazítani, szerintem kibírja.

YELLOW Elküldve: 2021-04-12 20:48 alufelni

PTamas7894 írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Hétvégén végre felkerültek a szinterezett 17-es gyári felnieim. A felnik szinter előtt javítva nem voltak, mivel gumis szerint rendben voltak. Fel is kerültek újra a kerekek, most másik gumisnál. Nem szóltak semmit, végén azért megkérdeztem, hogy mit láttak a centríron, minden oké-e. Erre mondták hogy 3 felni üt (nem vészesen de ütnek, 2x is szinterezve voltak mert elsőre elrontották a színt, gondolom ez tett be nekik). Itt kicsit csodálkoztam, miért nem szóltak közben, de inkább eljöttem, mert az elejétől kezdve bunkó parasztok voltak (oda sem megyek többet). Namost a helyzet a következő. Menet közben 115-120 között egy minimális remegést tapasztalok a kormányon, de nem vészes, sőt nem is érzem mindig. A kérdésem, hogy így pár ezer kilómétert mehetek-e vele anélkül, hogy bántaná a futóművet? Főként városban megy az autó, nyár elejéig valamikor kigörgőztetem őket. Plusz kérdés a görgőzéstől sérülhet a felni fényezése?


Annyi hozzáfűznivaló, hogy esetleg a gumiktól is lehet baj? Én vettem a gumikat, most 2 évesek,2x lettek leszedve már, de legutóbb nem volt velük probléma


én hasonlóan jártam. bár nem érezni, hogy a felnit mozgatni tudnám a tehermentesítőn, de szerintem túlságosan ki homokszorták a közepést, csesztek kiragasztani, hogy a közepén a furatot ne bántsa. először azt hittem a felfekvő felületen lévő szinter a probléma. lecsiszoltam, meg is szűnt, de újra előjött, szóval nem az volt.
már most erősen új szetten gondolkozom és befejetem a kínlódást. Az egyik felnim agyban üt állítólag, valószínű nem javítható, 120g súllyal meg nem fogok menni, mert okádék. sajnálom a felnit.

YELLOW Elküldve: 2021-04-10 18:51 Társalgó

!!! ÚJRA MŰKÖDIK AZ OLDAL !!!

YELLOW Elküldve: 2021-02-09 19:20 Mi lehet a baj?_

panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Szaisztok,

furcsa sípolásra lettem figyelmes korábban, miután mentem az autóval kb 40-60 km-t és leparkoltam. Készítettem egy videót is és fogalmam sincs, honnan jöhet ez a hang, illetve hogy mi okozhatja. M54B22 Motor.
itt a link.:
https://youtu.be/MCKO2KGyPdE
Ha van ötletetek azt szívesen veszem, mert nekem ötletem sincs mi lehet ez.
Köszi!


nem néztem meg a videót, nem tudom honnan és hogyan jön a hang. holnap délután, ha nem felejtem el.
de sípolós hangot kartergáz lecsapató, szűrő is adhat ki, ha hibás. illetve a DISA szelep tud még hangot kiadni.
nehezen de meghallgattam... hát mintha a távolba fát gyalulnának, vagy körfűrésszel vágnának... én még ilyen hangot nem is hallottam. jó lenne behatárolni, honnan jön. ebben is van egy szekunder pumpa, ami hideg motornál van, talán annak lesz hangja, csapágyas. de lehet E60-ban nincs is olyan. ez egy emissziót csökkentő cucc. de nincs mindegyik motorban, vagy csak el van dugva. nekem ennyi a tippem.


én sem hallottam még ilyen hangot. Olyan mintha gyalu hang lenne de nem az. Ezt a felvételt még karácsonykor csináltam, ma is mentem vele és miután leállítottam a kocsit ugyanúgy hallottam. E60 520i M54-es motorral. Korábban M52TU-volt és ott ilyet én sem hallottam. A DISA-t én kizárnám, mert az a motor másik oldalán van. Én úgy hallottam hogy ez a hang a kipufogó oldalon a leömlők felől jön, ott ahol a klíma csöve is van. Bízom benne hogy nem ereszti valahol a klímagázt. Viszont érdekes hogy nem mindig csinálja. Illetve szakasosan ahogy a videóban is, egyre nagyobb szünetekkel majd abbahagyja. Utána nézek ennek a szekunder pumpának, merre leledzik, én is gondoltam már rá. Ez a kartergáz lecsapató szűrőt merre kell keresni?
Köszi!


persze nem DISA. csak már nem töröltem ki. utána megnéztem a videót. vagyis sikerült hangot varázsolni ott, ahol voltam.
ami eszembe jutott, hogy nem lehetséges, hogy állófűtésed van? mert ha nem megy a motor és úgy is csinálja, akkor amit írtam, kizárható mind, az állófűtés meg lehet sanszos. már ha van. hiába benzines, külföldön tettek olyanokba is.


nem, sajnos nincs állófűtés benne. Szerintem ez a szekunder pumpa lesz, 1000%. Megnéztem TIS-ben, pont azon az oldalon is van a sárvédő mögött ahonnan a nyikorgást is hallottam. Biztosan kellemes hozzáférhető helyen van/lesz... Csak a fél elejét kell majd lebontani miatta. Egyébként milyen jelei vannak ha bedöglik ez a pumpa ? Indítás lesz rosszabb vagy a teljesítményre is befolyással lesz?


igazából előbb csapágyas hangja lesz. de én úgy tudom ha beindul a motor, akkor indul csak el. pontosan nem tudom okoz-e valamit, de kb indítás után olyan 15 másodpercig megy csak. menet közben nem igazán van már köze semmihez. inkább indításhoz, és az elején az alapjárathoz. bár ha úgy marad és nem áll le, akkor menet közben is nyilván okoz gondot.