YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-07-06 21:46 Töltés hiány

RJani írta: Sziasztok!
Kérlek súgjatok! (E60)

Tavaly nyár: Néha beindítás ELŐTT a gyujtás ráadásakor kíírta, hogy nagy fordulaton gyenge a töltés, menet közben soha, indult, meg nem állt. Generátor csere, mert hogy elkopott, dobálja a kefét. Mivel ez a valeo már egyszer szivatott, így egy vadi új Magnetti Marellit vettem bele.
Innentől kezdve jön a java: tavasztól, őszig néha random eljátsza, hogy egyszerűen nem tölt. Semmi hibajelzés, egyszer csak kiáll minden hibára, mert kimerült az aksi.(aksi új, két féle is van!) Saru le-majd fel, és ismét van töltés. Tegnap indítás után nem volt töltés, de gondoltam azt a 2 km-t megteszem a boltba, majd vissza. Mikor kijöttem a boltból, elfelejtettem a sarut levenni-feltenni, de csodák csodájára, ismét volt töltés. A generátorról ha lehúzom az adatkábelt, semmit nem ír ki. Ugyan ez a helyzet, ha széthúzom az IBS szenzor kábelét, akkor sem ír ki hibát.

Kérnélek benneteket, aki tapasztalt, vagy hallott ilyesmiről, az legyen szíves felhomályosítani engem, vajon mi lehet az ok?
Köszi előre is!


az akksi lett illesztve? cserénél géppel, de azt hiszem a műszerfalon is meg lehet adni, ha új értéket kapott. de a cserét is meg kell neki mondani, hogy a töltésvezérlő tudja, hogy új akksi van a fedélzeten. magyarán adaptálni kell az akksit. valószínű emiatt cseszekedik a generátorral is.

YELLOW Elküldve: 2020-07-05 08:47 N46 és N42 motorok

akela írta: Sziasztok!
N46B20 a motor. Indul,szépen jár,de mintha eltünt volna a lovak ereje. 2000-2500 tól kezd el húzni,de ekkor is mint egy Zsiguli. Ha induláskor nem pörgetem fel kicsit,ledadog,vagy le is áll. Hibakód nincs. (volt valami szelep jeladó,de az cserélve lett,és nem javult a lustasága).Ok,hogy ez nem egy erőgép,de azért majdnem 150 Le.
Segítsetek,mert fogalmam sincs mihez kezdjek. A szervizben is csak a vállukat vonogatják.
(Nem márka,de BMW szervíz).


élő adatokat kellene nézni. így ez nehéz. lehet a valvetronic rosszalkodik, meg kellene nézni működik-e egyáltalán jő szögben áll-e stb. így ezt nem lehet kitalálni. vidd el olyanhoz, aki ért is hozzá.

YELLOW Elküldve: 2020-07-04 09:34 xenon próbléma.

kisskarex írta: Sziasztok!
Pici segitség kellene.Ma hazaérkezéskor észre vettem hogy a bal vagy jobb (igazából lényegtelen)tehát az akkumulátor oldali xenonom nem úgy világit mint a másik,nem olyan hófehér fénnyel világit hanem olyan ibolyás vagy lilás fénnyel.Világitani viléágit rende
sen csak a szine más lett mint megszokott.Már akkor úton voltam jó ideje tehát még az sem lehet hogy esetleg nem melegedett be.
Van valami tippetek hogy ez mi lehet trafó vagy égő probléma vagy valami éppen elkezdődött?
A válaszokat előre is köszönöm!


szerintem az izzó kezdi el megadni magát.
de cseréld meg a két izzót, aztán kiderül.

YELLOW Elküldve: 2020-07-03 09:33 Motorolaj

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Szia,
most ezt használom, 4 olajcsere óta, nekem bevált, mást nem is fogok bele tenni: FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W30

(https://olajmarket.hu/termekek...er_submit=).

Bye: hil


Fuchs-hoz képest nem is drága. meglepett. én is agyalok most másikon, igaz még egy évem van.


+1 a Fuchs mellett. Én is ezt a GT1-et használom, igaz én az 5w-40-est, de már évek óta. Nekem az E46 (benzin) -ban is az volt az asszony E87 (benzin) -be is azt rakom és most az E61 (diesel) -be is. Egyaránt mindegyikben jó volt és nem ette. Az E87-ben pl. volt gyári bmw olaj is, azt ette mint a fene. Nem lett meg szimmeringezve (pedig annál is tipushiba), tettem bele Fuchs-ot és fele annyit eszik meg belőle. Mondok egy példát: a BMW olajjal ami ugye shell olaj 10 ezer km alatt megevett simán 1-1,5 litert, most a Fuchs-al 1 liter alatt! Nem azt mondom hogy megállt az olajfogyasztás mert olyan nincs, de jelentősen csökkent az biztos és a szerelő ismerősöm is ezt a Fuchs-ot ajánlja és ő is minden BMW-be ezt tölti független attól hogy benzines vagy dízel az autó. C3-mas minősítése miatt részecskeszűrős autóba is jó.
Az a jó benne hogy az ára is tök jó! Még a Motul ami elég jó és sokan ajánlják lehet legközelebb kipróbálom, de az viszont drágább is.


lehet kipróbálom én is jövőre akkor.
szerk.: csak az a baj, ahonnan szoktam olajat rendelni, náluk Fuchs pont nincs.


Én innen szoktam rendelni, sosem volt semmi probléma

A link neve


pfúúú istenem de xarul működik ez az oldal... itt oszt böngészni... nekem valahogy sosem azt csinálja mint amire kattintok. vagyis úgy mondanám, ahogy akarja úgy csinálja. rámegyek egy márkára, viszkozitásra, erre teljesen mást tölt be folymatosan.

YELLOW Elküldve: 2020-07-02 21:40 Inditozásra nem inditt a kocsi !

digithy írta: Sziasztok! Van egy E46 320i-m, 2002-es.
Olyan problémát produkál az autó melegen hogy kattog valami a kormány oszlop alatt addig hiába öninditozok csak tekeri de nem indul. Majd ha abbahagyta a kattogást el indul az AC pumpa és lehet inditani. Ilyenkor közben még kidobja az DSC jelét és a Kéziféket meg az EML lámpa is felvilágít egy pillanatra. Ezeke után ha a gyújtás leveszem már nem jelez semilyen hibát és tökéletesen indul az autó. Mi lehet a probléma?
Válaszotokat előre is köszönöm.


hát az első lámpák nem villognak ilyenkor? mert hangos kattogás akkor van, amikor kevés az erő az akksiban. így jelzi. mivel később beindul, lehet csak az akksin lévő saru van fellazulva, vagy a testkábel valahol a kasznin.
EWS nem csinál ilyet, hogy kattog, csak simán forgat és nem indul be.
az is lehet az önindító bendix nem húz be csak nehezen. lehet a reléje rossz már.

YELLOW Elküldve: 2020-07-02 13:17 Motorolaj

adams22 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Szia,
most ezt használom, 4 olajcsere óta, nekem bevált, mást nem is fogok bele tenni: FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W30

(https://olajmarket.hu/termekek...er_submit=).

Bye: hil


Fuchs-hoz képest nem is drága. meglepett. én is agyalok most másikon, igaz még egy évem van.


+1 a Fuchs mellett. Én is ezt a GT1-et használom, igaz én az 5w-40-est, de már évek óta. Nekem az E46 (benzin) -ban is az volt az asszony E87 (benzin) -be is azt rakom és most az E61 (diesel) -be is. Egyaránt mindegyikben jó volt és nem ette. Az E87-ben pl. volt gyári bmw olaj is, azt ette mint a fene. Nem lett meg szimmeringezve (pedig annál is tipushiba), tettem bele Fuchs-ot és fele annyit eszik meg belőle. Mondok egy példát: a BMW olajjal ami ugye shell olaj 10 ezer km alatt megevett simán 1-1,5 litert, most a Fuchs-al 1 liter alatt! Nem azt mondom hogy megállt az olajfogyasztás mert olyan nincs, de jelentősen csökkent az biztos és a szerelő ismerősöm is ezt a Fuchs-ot ajánlja és ő is minden BMW-be ezt tölti független attól hogy benzines vagy dízel az autó. C3-mas minősítése miatt részecskeszűrős autóba is jó.
Az a jó benne hogy az ára is tök jó! Még a Motul ami elég jó és sokan ajánlják lehet legközelebb kipróbálom, de az viszont drágább is.


lehet kipróbálom én is jövőre akkor.
szerk.: csak az a baj, ahonnan szoktam olajat rendelni, náluk Fuchs pont nincs.

YELLOW Elküldve: 2020-07-02 13:15 Vezérműlánc

adams22 írta:
szaki999 írta:
Rikoca94 írta:
adams22 írta:
Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.



Szia! Nekünk is ez a motor van. Mi 230 ezernél cseréltettük le még a gyári lánc volt benne. De már időszerű volt a szerelő szerint. Hangja nem volt és megnyúlva sem. 150 ezrenként érdemes ezekben cserélni, de nagyon függ olajcserétől is.
150 ezer volt munkadíjjal együtt ( ebből 100 ezer az anyag )


Szia! Köszi a választ. Szerintem 150 ezernél kicsereltetem!


Hat hallod megneznem en mi volt a 100ezres anyagkoltseg...Egy komplett vezerlescsere ezeknel az autoknal is nagysagrendben 400ezer ft alatt kihozhatatlan...szoval kb semmit sem csereltek ki neked amiket kellett volna...lanckerekek feszitok csavarok vezetosinek stbstbstb...max kicsereltek az also meg a felso lancot es kesz..inkabb lojetek fejbe aki csinalta..a lanccsere onmagaban semmit sem er!!!


Hát hallod egy N43-ban ami elől vezérelt 1 láncos ne legyen már 400 ezer bocsi!
Egy M-es motor vagy egy N47 ami hátulvezérléses elhiszem és tudom is hogy annyiba kerül, de az N43-ban pont nem. Szerintem nem jó motorra gondoltál. Meg van róla a számla hogy az össszes feszítő sín, patron és lánckerék lánccal cserélve lett és ismerősöm csinálta aki meg is mutatta a régi szettet amit kivett belőle. Hivatalos BMW szervize van 25 éve ezt csinálja. Ja és ajándékba még egy szoftverfrissítést is kapott a kocsi.


hagyd, ő a "szaki", ő ennyiért csinálja másnak, hogy neki mennyibe van, és mennyi a haszon az más témakör.

YELLOW Elküldve: 2020-07-01 09:52 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

RamPeti írta: Sziasztok! 2015-ös, Mo-i, márkaszervizes, 150e km-es BMW 525 D. Nemrég vettem. Hidegen, melegen, egyaránt, D-ben, féken állva, nagyon enyhén meg-megremeg a motor járása, enyhe egyenetlen hullámok vannak a járásában. Ha kiveszem N-be, akkor megszűnik. Visszarakom újra csinálja. Nem markáns a jelenség de egyértelműen észlelhető. Gyári szintű diagnosztikán voltam, hibakód nincs. 1 éve márkaszervizben szívósort takarítottak, és hengerfej beömlő csatornákat is. Azóta 5.000 km-t ment az autó. Van valakinek ötlete mi lehet ez a remegés? Motor egyáltalán, vagy váltó? Köszönöm!


mikor D-be van, nem adsz gázt, csak felengeded a féket, hogyan indul el az autó? szépen finoman kúszik, vagy rángat?

YELLOW Elküldve: 2020-06-27 22:45 Nem nyílik!

rokko99 írta: Sziasztok! Tegnap arra lettem figyelmes, hogy távirányítóval nem tudom kinyitni az autót. Akár melyik gombot nyomkodom, semmit sem csinál. Sem zár kattanás, sem a belső lámpák felvillanása. Ha a zárba bedugom a kulcsot, akkor minden nyílik, úgy, ahogy annak működnie kell, belső gomb lenyomására is megfelelő a reakció, szóval GM relé kiesik. Ha a kulcsot megpróbálom rátanítani, akor a végén megvan a zárás-nyitás, szóval a kulcs jó, gondolom én. Akksi le-fel megvolt, változás viszont negatív. Érdekesség, hogy ha be van zárva (kulccsal) az autó, és kulccsal kinyitom a csomagtér ajtót, akkor elkezd vinnyogni a riasztó. Ezt idáig nem csinálta, ha kulcsal nyitottam. Kérlek titeket, segítsetek, ha tudtok valamit. Köszönöm!


még az elem lehet gyenge a kulcsban, vagy annak akksija. belül, mikor tanítod közel vagy. vagy kintről közelről sem nyit? ha nyomva tartod a nyitás gombot, az ablakokat sem húzza le?
vagy a kulcsban lévő akksi/elem gyenge, vagy a riasztó kavarhat be valamit.

YELLOW Elküldve: 2020-06-25 22:01 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hahfg írta: Sziasztok!

Adott egy E46-os 2002-es 318CI (M43b19)

Semmilyen olvasóval nem kommunikál az autó , biztosíték lett nézve , valaki tudja mi lehet a gond?


neked lehet van körcsati és OBD csati is. ha így van, azt hiszem a motorhoz csak a körcsatin keresztül férni hozzá. 20PIN körcsati a motortérben van, ha van.
vagy rossz a kábel, rossz program telepítés beállítás.

YELLOW Elküldve: 2020-06-23 21:33 Motorolaj

hil írta:
Szia,
most ezt használom, 4 olajcsere óta, nekem bevált, mást nem is fogok bele tenni: FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W30

(https://olajmarket.hu/termekek...er_submit=).

Bye: hil


Fuchs-hoz képest nem is drága. meglepett. én is agyalok most másikon, igaz még egy évem van.

YELLOW Elküldve: 2020-06-23 21:09 Motorolaj

kisskarex írta:
hil írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan olajcsere előtt állok és egy kis tanács kellene.Legutóbbi olajcserénél XADO 5W-50-es olaj lett belerakva de észrevettem hogy cseppet csipegeti.
Úgy láttam itt többen variáltak az olaj minőségével hogy ezt és ezt jobban csipegeti,ezt és ezt kevésbé stb stb.Melyik olajat javasoljátok amit nem fogyaszt el a motor?
Lehet a viszkozitását választottam meg rosszul és ezért a fogyasztás.
Egyébként tiszta a motor nincs rajta olajsár max egy kis por tehát szivárgás nincs,nincs tócsa sem alatta és nem füstöl.
Szóval valami penge olajminőséget szeretnék,ebben kérem a segitségeteket!
Eneos olajról vélemény,viszkozitás,osztályozás esetleg?
Köszönöm előre is!


anno először én is raktam 5W-50-es olajat bele, de felesleges. Aral-t. van olajhűtő 30-as 40-es olajtól nem kell "erősebb".
ilyen motorom van nekem is, 125ezer km körül, de én a 13 év alatt több márkát és viszkozitást is próbáltam. egyiket sem ette jobban. sőt nem eszi.
viszont ezeknél a motoroknál az elfáradt szelepszár szimmering miatt képes enni az olajat.
én nem vagyok xado szimpatizáns. ha az 50-es olajat eszi, ott már lehet valami kopás.
az Eneos 5W-30, 5W-40 Hyper benzinesekbe jól szokott muzsikálni, ilyet is használtam. most jelenleg a második Mobil Super 3000 XE 5W-30.
amúgy sorrendben így használtam őket 2007-től:
ARAL MEGA Tronic 5W-50
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
ARAL SUPER Tronic 0W-40
ENEOS Premium Hyper 5W-40
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Mobil Super 3000 XE 5W-30

a Castrol SLX vált be a legjobban, nem is volt olcsó olaj, de miután EDGE lett a neve, már nem akartam venni. Az Eneos vagy az Aral meg vagy 7600 km-t volt benne, annyi jutott arra a 2 évre.

Köszönöm szépen!
Akkor végül is az EDGE is jó?
Gondolom ezek mind a BMW jóváhagyása alatt készültek nekem az a fontos.


igen, de nincs jelentősége, nem az számít... bár laikusnak elég. csak ugye a jóváhagyásból sem mindegy mi van a BMW után. ACEA, API besorolás stimmeljen a gyári előírásnak.

Szia,
most ezt használom, 4 olajcsere óta, nekem bevált, mást nem is fogok bele tenni: FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W30

(https://olajmarket.hu/termekek...er_submit=).

Próbáltam előző Bömösömben a Xadó-t,kétszer, de csak negatív tapasztalat volt: gyertyákon és máson is oda nem illő lerakódás volt tapasztalható, az autó rángatózott időnként, motortisztítás, más olajra váltás után (Mobil Super 3000 XE) többé nem volt semmi gond. Olajfogyasztás: szelepszár szimering csere. Mostani autóm (N42B20) 1000 Km-re 1-1,5 liter olaj, füst nem volt, szimering csere óta (3 éve) nincs olajfogyasztás.
Bye: hil


Sziasztok köszönöm az infót!
Az ajánlásaitokból majd szemezgetek és rendelek.Az enyémben ua motor van mint YELLOW-nak csak azt nem tudom egyértelműen hogy milyen API,ACEA,A/3,A/4 LL01...04 stb besorolást keressek ami egyértelműen megfelel a motoromnak.
Ebben kérnék még egy kis segitséget!Tudom laikus vagyok de nem akarnám szétcseszni a motort ezért szeretnék egy a gyárival megegyező paraméterekkel megálldott olajat választani.
Ha ezeket le tudjátok nekem irni pontosan akkor célirányosan vásárolok.
Köszönöm előre is!


5W-30 ideális. BMW-LL04 kell. ha nincs minősítése az sem baj, ACEA A3/B3/B4 kell, de az is jó, amin csak C3 jelzés van, mert az automatice A3/B3 is. API-t nem írok, mert úgyis tudja mint a követelményt már. Minél később van az ABC-ben a betű, annál jobb. De egy SL is jó már, de jellemzően SM alatt már nem is nagyon van, max sűrű félszintetikus olaj.
szerk.: esetéleg 5W-40-ig elmehetsz, picivel olcsóbbak azok az olajok. de ha eszi, a sűrűbb olaj nem oldja meg és nem tesz jót. inkább egye és tölts utána, minthogy túl sűrű olaj kerüljön bele.

YELLOW Elküldve: 2020-06-23 18:01 Motorolaj

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan olajcsere előtt állok és egy kis tanács kellene.Legutóbbi olajcserénél XADO 5W-50-es olaj lett belerakva de észrevettem hogy cseppet csipegeti.
Úgy láttam itt többen variáltak az olaj minőségével hogy ezt és ezt jobban csipegeti,ezt és ezt kevésbé stb stb.Melyik olajat javasoljátok amit nem fogyaszt el a motor?
Lehet a viszkozitását választottam meg rosszul és ezért a fogyasztás.
Egyébként tiszta a motor nincs rajta olajsár max egy kis por tehát szivárgás nincs,nincs tócsa sem alatta és nem füstöl.
Szóval valami penge olajminőséget szeretnék,ebben kérem a segitségeteket!
Eneos olajról vélemény,viszkozitás,osztályozás esetleg?
Köszönöm előre is!


anno először én is raktam 5W-50-es olajat bele, de felesleges. Aral-t. van olajhűtő 30-as 40-es olajtól nem kell "erősebb".
ilyen motorom van nekem is, 125ezer km körül, de én a 13 év alatt több márkát és viszkozitást is próbáltam. egyiket sem ette jobban. sőt nem eszi.
viszont ezeknél a motoroknál az elfáradt szelepszár szimmering miatt képes enni az olajat.
én nem vagyok xado szimpatizáns. ha az 50-es olajat eszi, ott már lehet valami kopás.
az Eneos 5W-30, 5W-40 Hyper benzinesekbe jól szokott muzsikálni, ilyet is használtam. most jelenleg a második Mobil Super 3000 XE 5W-30.
amúgy sorrendben így használtam őket 2007-től:
ARAL MEGA Tronic 5W-50
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
ARAL SUPER Tronic 0W-40
ENEOS Premium Hyper 5W-40
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Mobil Super 3000 XE 5W-30

a Castrol SLX vált be a legjobban, nem is volt olcsó olaj, de miután EDGE lett a neve, már nem akartam venni. Az Eneos vagy az Aral meg vagy 7600 km-t volt benne, annyi jutott arra a 2 évre.

Köszönöm szépen!
Akkor végül is az EDGE is jó?
Gondolom ezek mind a BMW jóváhagyása alatt készültek nekem az a fontos.


igen, de nincs jelentősége, nem az számít... bár laikusnak elég. csak ugye a jóváhagyásból sem mindegy mi van a BMW után. ACEA, API besorolás stimmeljen a gyári előírásnak.

YELLOW Elküldve: 2020-06-22 20:43 Motorolaj

kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan olajcsere előtt állok és egy kis tanács kellene.Legutóbbi olajcserénél XADO 5W-50-es olaj lett belerakva de észrevettem hogy cseppet csipegeti.
Úgy láttam itt többen variáltak az olaj minőségével hogy ezt és ezt jobban csipegeti,ezt és ezt kevésbé stb stb.Melyik olajat javasoljátok amit nem fogyaszt el a motor?
Lehet a viszkozitását választottam meg rosszul és ezért a fogyasztás.
Egyébként tiszta a motor nincs rajta olajsár max egy kis por tehát szivárgás nincs,nincs tócsa sem alatta és nem füstöl.
Szóval valami penge olajminőséget szeretnék,ebben kérem a segitségeteket!
Eneos olajról vélemény,viszkozitás,osztályozás esetleg?
Köszönöm előre is!


anno először én is raktam 5W-50-es olajat bele, de felesleges. Aral-t. van olajhűtő 30-as 40-es olajtól nem kell "erősebb".
ilyen motorom van nekem is, 125ezer km körül, de én a 13 év alatt több márkát és viszkozitást is próbáltam. egyiket sem ette jobban. sőt nem eszi.
viszont ezeknél a motoroknál az elfáradt szelepszár szimmering miatt képes enni az olajat.
én nem vagyok xado szimpatizáns. ha az 50-es olajat eszi, ott már lehet valami kopás.
az Eneos 5W-30, 5W-40 Hyper benzinesekbe jól szokott muzsikálni, ilyet is használtam. most jelenleg a második Mobil Super 3000 XE 5W-30.
amúgy sorrendben így használtam őket 2007-től:
ARAL MEGA Tronic 5W-50
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
ARAL SUPER Tronic 0W-40
ENEOS Premium Hyper 5W-40
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Mobil Super 3000 XE 5W-30

a Castrol SLX vált be a legjobban, nem is volt olcsó olaj, de miután EDGE lett a neve, már nem akartam venni. Az Eneos vagy az Aral meg vagy 7600 km-t volt benne, annyi jutott arra a 2 évre.

YELLOW Elküldve: 2020-06-21 20:20 riasztó gond

Gyugya01 írta: Az indexek legalábbis a hátsók villognak... Rejtély.. A biztosítékok úgy látom hogy rendben vannak, ámbár hogy melyik a riasztóé passz


hát elől is kellene. azt lehet állítani, hogy nyitásra vagy zárásra villogjon, vagy mindkettőre, vagy egyikre sem. de ennek feltétele, hogy a riasztót aktiválni kell, még abban is, miben nincs gyárilag. persze hibát fog dobni, de az kit érdekel, mert ugye a riasztó egységet nem találja.
egy spec BMW diaggal kellene kiolvasni a GM5 hibatárolóját, illetve megnézni aktív-e a riasztó. holnapra megnézem a biztit.