lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2016. április 16. szombat, 07:10


lantika írta: Idöszerü volt a feknyereg felujitäs. Jobb oldali volt az utasoldalon,bal oldali vezetö oldalon,a közepsö az uj.

Megkérdezhetem hogy hol vetted a dugattyút? Ez gyári? Nekem a hátsót kellene megjavítani mert amikor lemosom a kocsit és áll utána befog a fékpofa. Mondjuk nekem a nyereg is kurva rozsdás kaparni lehet róla rétegekben. A gyári féknyereg viszont 80 ropi.

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. április 15. péntek, 18:39


Idöszerü volt a feknyereg felujitäs. Jobb oldali volt az utasoldalon,bal oldali vezetö oldalon,a közepsö az uj.



lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2016. április 07. csütörtök, 22:14


Idézet:
Kb 20kKm után hullámos lett



Textar betétben jó volt nekem is, tárcsában nem, ugyanez a probléma volt.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. április 07. csütörtök, 20:15


hil írta: Sziasztok!
Sürgősen cserélnem kell az első fék tárcsákat. Melyiket vegyem (csak ez a két lehetőségem van) Juratek vagy Textar??? Régen Juridot használtam az nagyon bejött, de azt most nem tudok venni. A Juratekről van valakinek tapasztalata? Kollégám lebeszélne a Textarról, mert neki azzal nem volt jó tapasztalata..


ez a Juratek nagyon hasonló a Jurid-hoz... nem lehet, hogy annak valami leányvállalata, vagy nem éppen nem a jobb minőségű termékei más néven?

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. április 07. csütörtök, 18:19


elgeri írta:
hil írta: Sziasztok!
Sürgősen cserélnem kell az első fék tárcsákat. Melyiket vegyem (csak ez a két lehetőségem van) Juratek vagy Textar??? Régen Juridot használtam az nagyon bejött, de azt most nem tudok venni. A Juratekről van valakinek tapasztalata? Kollégám lebeszélne a Textarról, mert neki azzal nem volt jó tapasztalata..


Mi volt a Textar tárcsa baja a kollégáknak? Csak kíváncsi vagyok!

Nekem gyári hátsó fékbetétem van, de igazából az is Textar (ő volt a beszállító).
Nekem nincs vele bajom, bár ez fékpofa, nem tárcsa, és egyáltalán nem is használom extrém módon.


Kb 20kKm után hullámos lett


elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2016. április 07. csütörtök, 18:03


hil írta: Sziasztok!
Sürgősen cserélnem kell az első fék tárcsákat. Melyiket vegyem (csak ez a két lehetőségem van) Juratek vagy Textar??? Régen Juridot használtam az nagyon bejött, de azt most nem tudok venni. A Juratekről van valakinek tapasztalata? Kollégám lebeszélne a Textarról, mert neki azzal nem volt jó tapasztalata..


Mi volt a Textar tárcsa baja a kollégáknak? Csak kíváncsi vagyok!

Nekem gyári hátsó fékbetétem van, de igazából az is Textar (ő volt a beszállító).
Nekem nincs vele bajom, bár ez fékpofa, nem tárcsa, és egyáltalán nem is használom extrém módon.

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2016. április 07. csütörtök, 17:37


hil írta: Sziasztok!
Sürgősen cserélnem kell az első fék tárcsákat. Melyiket vegyem (csak ez a két lehetőségem van) Juratek vagy Textar??? Régen Juridot használtam az nagyon bejött, de azt most nem tudok venni. A Juratekről van valakinek tapasztalata? Kollégám lebeszélne a Textarról, mert neki azzal nem volt jó tapasztalata..


Szia hil! Nekem Ate van,teljesen elégedett vagyok vele! A többiről nincs tapasztalatom


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. április 07. csütörtök, 17:35


Sziasztok!
Sürgősen cserélnem kell az első fék tárcsákat. Melyiket vegyem (csak ez a két lehetőségem van) Juratek vagy Textar??? Régen Juridot használtam az nagyon bejött, de azt most nem tudok venni. A Juratekről van valakinek tapasztalata? Kollégám lebeszélne a Textarról, mert neki azzal nem volt jó tapasztalata..

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2016. április 03. vasárnap, 13:17


YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: 30d 30i fékeket kell felrakni nyergekkel tárcsákkal együtt.


És ha felrakom akkor rámegy a 16-os kerék vagy már csak a 17-es?!
Előre is köszönöm!


csak a 17-es. ezért írtam, hogy kompromisszum az egész, magadban kell megemészteni. ér annyit az egész? mondom a gyári fékjei a BMW-nek sem rosszak, sőt! ha nyáron 18-as felnit hordasz az alá felesleges a nagyobb fék, mert optikailag nem rossz a gyárival sem. és mondom, leginkább emiatt az optika miatt szokták cserélni, nem azért mert kevés a gyári a fék.
de ez is kétélű dolog. mert ha kisebb a fék a felnihez képest, akkor a felni is nagyobbnak hat.
még mindig nem vágom mi a célod az egésszel? ha a jobb fékhatás, akkor azt mondom (saját vélemény) felesleges cserélned, mert ami most van is bőven jó. ha 19-20-as felnit akarsz, akkor érdemes elgondolkozni. de akkor 17-es a minimum felni télen, amire 205/50 R17 gumi mehet, de azért az sem olcsó. ha megér ennyit maga a látvány, akkor vágj bele. egyéb esetben én feleslegesnek tartom.


A látvány az nem érdekel, én a féket szeretném, hogy nagyon jó legyen rajta.
Régebbi kocsijaimnál is szerettem ha a fék az nagyon jó...
Ezen is ez lenne a cél, de lehet agyalok még tovább és akkor inkább valami jó minőségű tárcsát és betétet veszek amivel sokkal jobb lesz a fékhatás...
Azt szeretném ha rálépek a fékre megálljon mint a szög!
De majd elválik, ezek még csak elméleti síkon mozognak...


ezen sokat tudsz segíteni fém vagy fémsodrony (nem is tudom mi a pontos neve) fékcsövekkel. sokkal harapósabb elsz a fék, biztos szokni kell majd.
jársz pályanapokra, vagy utcai száguldozó vagy? mert ha nem, akkor tök felesleges. persze értelek. mikor megvettem az enyém, az volt az első, hogy lecseréltem a féket, igaz csak betét, tárcsa, folyadék. pedig a gyárinak sem volt baja. viszont nem biztos, hogy a nagyobb fékkel bentebb leszel. másik helyen a gumit kérdezted. ha a gumi nem oylan minőség, ami úgy tapad, ahogy a fék kívánja, akkor nem leszel előrébb, sőt. hiába van ABS.
ha téged megnyugtat, akkor hajrá. ebben az esetben javaslom a bontott 30i/30d fékeket kompletten. keress olyat, aminek a betétjei és tárcsái még hazsnálhatóak legalább, és fém fékcsövezd be.


Köszi!
Nem vagyok versenyző és sajna pályanapokra se jutok el.
Általában velem akarnak versenyezni csak nem tudom miért?!
Ezt a fém fékcsövezés ez a teljes rendszerre érted?! Még nem is hallottam róla...
Találtam a neten pont amihez egész jó betétet meg tárcsát is adnak...
Lehet csak agyalás marad mert először gumi kell rá...
De legalább tudom milyen irányba kell menni ha majd elhatározom magam..

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. április 03. vasárnap, 13:09


Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: 30d 30i fékeket kell felrakni nyergekkel tárcsákkal együtt.


És ha felrakom akkor rámegy a 16-os kerék vagy már csak a 17-es?!
Előre is köszönöm!


csak a 17-es. ezért írtam, hogy kompromisszum az egész, magadban kell megemészteni. ér annyit az egész? mondom a gyári fékjei a BMW-nek sem rosszak, sőt! ha nyáron 18-as felnit hordasz az alá felesleges a nagyobb fék, mert optikailag nem rossz a gyárival sem. és mondom, leginkább emiatt az optika miatt szokták cserélni, nem azért mert kevés a gyári a fék.
de ez is kétélű dolog. mert ha kisebb a fék a felnihez képest, akkor a felni is nagyobbnak hat.
még mindig nem vágom mi a célod az egésszel? ha a jobb fékhatás, akkor azt mondom (saját vélemény) felesleges cserélned, mert ami most van is bőven jó. ha 19-20-as felnit akarsz, akkor érdemes elgondolkozni. de akkor 17-es a minimum felni télen, amire 205/50 R17 gumi mehet, de azért az sem olcsó. ha megér ennyit maga a látvány, akkor vágj bele. egyéb esetben én feleslegesnek tartom.


A látvány az nem érdekel, én a féket szeretném, hogy nagyon jó legyen rajta.
Régebbi kocsijaimnál is szerettem ha a fék az nagyon jó...
Ezen is ez lenne a cél, de lehet agyalok még tovább és akkor inkább valami jó minőségű tárcsát és betétet veszek amivel sokkal jobb lesz a fékhatás...
Azt szeretném ha rálépek a fékre megálljon mint a szög!
De majd elválik, ezek még csak elméleti síkon mozognak...


ezen sokat tudsz segíteni fém vagy fémsodrony (nem is tudom mi a pontos neve) fékcsövekkel. sokkal harapósabb elsz a fék, biztos szokni kell majd.
jársz pályanapokra, vagy utcai száguldozó vagy? mert ha nem, akkor tök felesleges. persze értelek. mikor megvettem az enyém, az volt az első, hogy lecseréltem a féket, igaz csak betét, tárcsa, folyadék. pedig a gyárinak sem volt baja. viszont nem biztos, hogy a nagyobb fékkel bentebb leszel. másik helyen a gumit kérdezted. ha a gumi nem oylan minőség, ami úgy tapad, ahogy a fék kívánja, akkor nem leszel előrébb, sőt. hiába van ABS.
ha téged megnyugtat, akkor hajrá. ebben az esetben javaslom a bontott 30i/30d fékeket kompletten. keress olyat, aminek a betétjei és tárcsái még hazsnálhatóak legalább, és fém fékcsövezd be.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2016. április 03. vasárnap, 12:51


YELLOW írta:
Pitykoo írta: 30d 30i fékeket kell felrakni nyergekkel tárcsákkal együtt.


És ha felrakom akkor rámegy a 16-os kerék vagy már csak a 17-es?!
Előre is köszönöm!


csak a 17-es. ezért írtam, hogy kompromisszum az egész, magadban kell megemészteni. ér annyit az egész? mondom a gyári fékjei a BMW-nek sem rosszak, sőt! ha nyáron 18-as felnit hordasz az alá felesleges a nagyobb fék, mert optikailag nem rossz a gyárival sem. és mondom, leginkább emiatt az optika miatt szokták cserélni, nem azért mert kevés a gyári a fék.
de ez is kétélű dolog. mert ha kisebb a fék a felnihez képest, akkor a felni is nagyobbnak hat.
még mindig nem vágom mi a célod az egésszel? ha a jobb fékhatás, akkor azt mondom (saját vélemény) felesleges cserélned, mert ami most van is bőven jó. ha 19-20-as felnit akarsz, akkor érdemes elgondolkozni. de akkor 17-es a minimum felni télen, amire 205/50 R17 gumi mehet, de azért az sem olcsó. ha megér ennyit maga a látvány, akkor vágj bele. egyéb esetben én feleslegesnek tartom.


A látvány az nem érdekel, én a féket szeretném, hogy nagyon jó legyen rajta.
Régebbi kocsijaimnál is szerettem ha a fék az nagyon jó...
Ezen is ez lenne a cél, de lehet agyalok még tovább és akkor inkább valami jó minőségű tárcsát és betétet veszek amivel sokkal jobb lesz a fékhatás...
Azt szeretném ha rálépek a fékre megálljon mint a szög!
De majd elválik, ezek még csak elméleti síkon mozognak...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. április 03. vasárnap, 12:44


Pitykoo írta: 30d 30i fékeket kell felrakni nyergekkel tárcsákkal együtt.


És ha felrakom akkor rámegy a 16-os kerék vagy már csak a 17-es?!
Előre is köszönöm!


csak a 17-es. ezért írtam, hogy kompromisszum az egész, magadban kell megemészteni. ér annyit az egész? mondom a gyári fékjei a BMW-nek sem rosszak, sőt! ha nyáron 18-as felnit hordasz az alá felesleges a nagyobb fék, mert optikailag nem rossz a gyárival sem. és mondom, leginkább emiatt az optika miatt szokták cserélni, nem azért mert kevés a gyári a fék.
de ez is kétélű dolog. mert ha kisebb a fék a felnihez képest, akkor a felni is nagyobbnak hat.
még mindig nem vágom mi a célod az egésszel? ha a jobb fékhatás, akkor azt mondom (saját vélemény) felesleges cserélned, mert ami most van is bőven jó. ha 19-20-as felnit akarsz, akkor érdemes elgondolkozni. de akkor 17-es a minimum felni télen, amire 205/50 R17 gumi mehet, de azért az sem olcsó. ha megér ennyit maga a látvány, akkor vágj bele. egyéb esetben én feleslegesnek tartom.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2016. április 03. vasárnap, 12:32


30d 30i fékeket kell felrakni nyergekkel tárcsákkal együtt.


És ha felrakom akkor rámegy a 16-os kerék vagy már csak a 17-es?!
Előre is köszönöm!





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2016. április 03. vasárnap, 12:33

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2016. április 01. péntek, 19:32


YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Aham.. értem!
És akkor nálam mi a megoldás?!
Felfogatás stimmeljen de nagyobb féktárcsa és féknyereg mennyen fel?!


hagyd a pitsába az egészet
azt kellene eldöntened, hogy mekkora tárcsét akarsz (na meg miért?)
újonnan vagy hazsnáltan akarsz tárcsát venni? ha újat, akkor én keresnék egy ahhoz való tartókonzolt (amit SP_323i linkelt képeket), amit újban is érdemes beszerezni. bontóban valószínű csak egyben adják az egész féket. ez a megoldás akkor lehet jó, ha bontottat akarsz. de ugye itt fékcsövezni kell fékfoyladékot tölteni stb.
én azt csinálnám, amikor cserélni kell a tárcsát, akkor vennék nagyobbat (itt a méretet kell tisztázni) megnézni mely motorhoz adták, és szerezni hozzá új tartókat. aztán a nyerget fent lehet hagyni nem kell olajat leengedni belőle.
de szerintem a BMW jól van ellátva fékkel, nagyobbat akor érdemes, ha bazi nagy felnit használsz.
ami az enyémen van legkisebb szett meg a legkisebb motorhoz, az E36 korszakba a 28i-n is ugyanazok voltak, max hátul is hűtött volt a tárcsa.
zehát cserének nagyobbra, csak optikai szerepe van, mert amúgy jók a BMW fékei, nem kevesek.


Jól érzed, nem értem egyenlőre!
Csak példaképp, hogy hogy akartam én ezt megtudakolni!
F astrán mikor "féktuning" lett csinálva tudtuk, hogy omegáról ez kell vektráról az és akkor összeállt a fékrendszer!
Itt is valami ilyesmire akartam kilyukadni! Nem tudom mekkora tárcsákat lehet felrakná rá egyáltalán mekkora kerékhez!?
Ezáltal azt se, hogy milyen nyereg vagy konzol kell melyikről!
Egyenlőre teljes a sötétség!


bármilyet fel tudsz tenni. az a lényeg, hogy a tárcsa és a hozzá való konzol legyen.
ha a legkisebb kerék, amit fel akarsz rakni mondjuk 16-os (pl téli), akkor a 300-as tárcsa elfér. meg kell nzni minek 300-as a tárcsája. jelen esetben ez a facelift 20d ha minden igaz. akkor egy FL 20d-hez való tartókonzolt kell venned, minden kerékhez. attól függ csak elől vagy hátul is akarsz-e cserélni. szerintem nagyobb betét is kell (hozzávaló), de nem biztos, ezt nem néztem most meg. és annyi. ebből jobb egy BMW, mint egy Opel. jelen esetben E46 kasztnin belül kell ezeket lezongorázni. bár 7-es féke is feltehető E46-ra pl.
vagy fogod és veszel bontott nagyféket, így szokták árulni. aztán fel kell tenni, bekötni, fékfolyadékkal feltölteni.
attól függ mennyid van rá, mennyit akarsz vele foglalkozni.
na és persze valóban mit akarsz. tehetsz nagyobb féket, de akkor kompromisszum kell, pl lehet 17-estől kisebb felnit nem tudsz feltenni télen sem. ugye drágább gumik akkor.
azt kell tudni mit akarsz.
de neked eleve 300-as féked van, ha minden igaz. bőven elég kár cserélni, max ha 20-as feniken jársz régen ezen is 286-os tárcsa volt, és az is elég volt.
érted?


Köszi! Most már kezdek ráérezni.
Viszont ami fura, hogy ha emlékeim nem csalnak nekem 286-os tárcsa van rajta!
Akkor azt kéne kiderítenem, hogy kell e a konzol az enyémre!?
Egyébként most kell hátsó tárcsákat meg betétet cserélnem ill. a gumicsöveket és fékfolyadékot,ezért érdekel a dolog.
Holnap lehet meg is lesem a tárcsát, hogy mekkora!


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. április 01. péntek, 19:30


Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Aham.. értem!
És akkor nálam mi a megoldás?!
Felfogatás stimmeljen de nagyobb féktárcsa és féknyereg mennyen fel?!


hagyd a pitsába az egészet
azt kellene eldöntened, hogy mekkora tárcsét akarsz (na meg miért?)
újonnan vagy hazsnáltan akarsz tárcsát venni? ha újat, akkor én keresnék egy ahhoz való tartókonzolt (amit SP_323i linkelt képeket), amit újban is érdemes beszerezni. bontóban valószínű csak egyben adják az egész féket. ez a megoldás akkor lehet jó, ha bontottat akarsz. de ugye itt fékcsövezni kell fékfoyladékot tölteni stb.
én azt csinálnám, amikor cserélni kell a tárcsát, akkor vennék nagyobbat (itt a méretet kell tisztázni) megnézni mely motorhoz adták, és szerezni hozzá új tartókat. aztán a nyerget fent lehet hagyni nem kell olajat leengedni belőle.
de szerintem a BMW jól van ellátva fékkel, nagyobbat akor érdemes, ha bazi nagy felnit használsz.
ami az enyémen van legkisebb szett meg a legkisebb motorhoz, az E36 korszakba a 28i-n is ugyanazok voltak, max hátul is hűtött volt a tárcsa.
zehát cserének nagyobbra, csak optikai szerepe van, mert amúgy jók a BMW fékei, nem kevesek.


Jól érzed, nem értem egyenlőre!
Csak példaképp, hogy hogy akartam én ezt megtudakolni!
F astrán mikor "féktuning" lett csinálva tudtuk, hogy omegáról ez kell vektráról az és akkor összeállt a fékrendszer!
Itt is valami ilyesmire akartam kilyukadni! Nem tudom mekkora tárcsákat lehet felrakná rá egyáltalán mekkora kerékhez!?
Ezáltal azt se, hogy milyen nyereg vagy konzol kell melyikről!
Egyenlőre teljes a sötétség!


30d 30i fékeket kell felrakni nyergekkel tárcsákkal együtt.