MattM325 fórum hozzászólásai

MattM325 Elküldve: 2014-03-19 11:47 Üzemanyag minõsítés és átverések!

nickname írta:
MattM325 írta:
gyurigyuri írta: Üdv!

OMW Maxxmotion Diesel !!!

Tankolás után fél órával jó tapasztalatok, elég erős hitetlenkedés...

Tankolás után, másnap reggel még mindíg nehezen hittem el, de sokkal sokkal csendesebb volt hidegen és sokkal egyenletesebben dorombolt. Bemelegedve nagyon csendesen futott, vajpuhán forgott a moci. De még mindíg bennem volt a "PLACEBO HATÁS"

Ma a melóból hazafele Francba a PLACEBO hülyeséggel. Ez akkor is durva átalakulás. Nagyon szépen jár vele a motor. Rugalmas, vajpuha, ugrik mint a szöcske...stb.
Ez nem lehet véletlen...

Sosem hittem ezekben a prémium levekben (igaz benzinesem volt, az is kopogásérzékelő nélküli...), de ez akkor is nagyon más mint a sárga diesel...
Kiváncsi leszek a fogyira, de 100Km után 1320 hátralevőt ír ki, 4,1-es átlaggal számol 100-as körüli tempónál...

Majd meglátjuk....


Továbbra se higgy a prémium levekben, csak az OMV(sokan miét hívják ŐMV-nek??)-ben.


Te már csak tudod Amikor kézzelfoghatóan látható az üzemanyag típusok közti rendszer kokszosodási különbség.

Ezt olyan autószerelő mondja, aki csak BMW vel foglalkozik. Persze ki miben hisz, és mit hajlandó rá költeni.



Lehet félreértettél vagy én téged, de azt írtam, hogy CSAK OMV, tehát az ér valamit!
Lehetőségem volt több teletankkal letesztelni 20d-be és egetverő a különbség a többi prémiumhoz képest, melyek semmi pozitív változást nem mutattak. Tehát igen, kézzelfogható a különbség.

MattM325 Elküldve: 2014-03-18 23:14 Üzemanyag minõsítés és átverések!

gyurigyuri írta: Üdv!

OMW Maxxmotion Diesel !!!

Tankolás után fél órával jó tapasztalatok, elég erős hitetlenkedés...

Tankolás után, másnap reggel még mindíg nehezen hittem el, de sokkal sokkal csendesebb volt hidegen és sokkal egyenletesebben dorombolt. Bemelegedve nagyon csendesen futott, vajpuhán forgott a moci. De még mindíg bennem volt a "PLACEBO HATÁS"

Ma a melóból hazafele Francba a PLACEBO hülyeséggel. Ez akkor is durva átalakulás. Nagyon szépen jár vele a motor. Rugalmas, vajpuha, ugrik mint a szöcske...stb.
Ez nem lehet véletlen...

Sosem hittem ezekben a prémium levekben (igaz benzinesem volt, az is kopogásérzékelő nélküli...), de ez akkor is nagyon más mint a sárga diesel...
Kiváncsi leszek a fogyira, de 100Km után 1320 hátralevőt ír ki, 4,1-es átlaggal számol 100-as körüli tempónál...

Majd meglátjuk....


Továbbra se higgy a prémium levekben, csak az OMV(sokan miét hívják ŐMV-nek??)-ben.

MattM325 Elküldve: 2014-03-18 19:26 elektromos ablakemelõ_

Pitykoo írta:
Pitykoo írta: Hali!
Olyan gondom lenne, hogy a napfénytetőm nagyon nehezen megy vagy nem is megy csak kerreg!Szétszedtem és úgy látom, hogy a mozgató rudak meg ami a sínen csúszik azok vannak kikopva! Lehet hozzá ilyet venni külön?!
Meg még annyi, hogy a motornál lehet olyan hogy elvesztette a beállításait, mert ha leveszem a gyújtást és visszaadom nem megy hátra fele csak előre és nincs is benne olyan hogy ha hosszan megnyomom megy magától!
Ilyenkor lehet vele valamit csinálni, vagy hogy tudom visszatanítani?!
Köszi!




Valaki tuja mit tegyek vele, jó lenne megcsinálni minél hamarabb!!


Azt hiszem ez itt a legtökéletesebb leírás. Minden adott, etk-ból kitudod keresni a felújítókészletet, de itt is adott a cikkszám. Nekem is esedékes, az árnyékolom szorul.

MattM325 Elküldve: 2014-03-18 19:21 Féktárcsa és fékbetét

Ha már megemlítettem az Ate-t
Akiknek esetleg Powerdisc tárcsái vannak, írhatnának pár sort, hogy mik a tapasztalatok.

MattM325 Elküldve: 2014-03-18 19:18 Féktárcsa és fékbetét

toki24 írta: Sziasztok!


Eljött a fékcsere projekt.

Érdeklődnék, hogy milyet érdemes venni? márkába. azt hallottam hogy elég allergiás rá a BMW ha esetleg valami utángyártott cucc megy bele. Akkor milyen a megfelelő neki? fékbetéttel együtt persze.


Én nagyon sok féle tárcsát kipróbáltam, Brembo, Textar, Pagid, Ate, Zimmermann...
Azt kell mondjam, hogy tényleg nem egyszerű a helyzet, valami mindig van mindegyikkel, talán a Zimmermannal nem volt baj. Most Ate Powerdisc van, kb 5-6e km-t mentem vele, van egy kis hangja fékezésnél ez oké, de néha 1-1 fékezés után elkezd rázni. Hozzáteszem nagyot még nem fékeztem vele, talán nem lett rendesen megpucolva nem tudom, de most vettem fékfelújító készletet + fékpasztát, szétszedem az egészet aztán vagy jobb lesz vagy megy vissza gariba. Mindenesetre hátra is megvettem, legyen egységes.
A legtutibb a gyári...

MattM325 Elküldve: 2014-03-18 13:09 Motorolaj

YELLOW írta:
gyurigyuri írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta: Akkor ezek szerint 20d-be is jobb lenne a 0w30,mint az 5w30??Ki mit gondol?


ez attól függ.
ha évente cserélsz olajat, a futás miatt, akkor jobb a 0w-30. viszont ha évente 2 is cserélned kell, akkor célszerű beállni, az őszi cserére és a tavaszira. ősszel 0w-30, tavasszal 5w-30 mehet bele. az 5w-30 olcsóbb picivel enniyt tudsz spórolni, viszont ártani nem árt. viszont ha már az 5w-30-at is eszi, akkor ott meg kell nézni, nincs e szivárgás, vagy a motor nem túl kopott e már. ezekbe a motorokba 5w-stől sűrűbb olajat nem szabad bele rakni.


Kössz!



A cikket(ket) elolvasva úgy érzem sikerült felfognom a lényeget!
AZt eddig is értettem és nyilván el is fogadtam hogy 5W-nél vastagabb (10W- 15W-) olajok szóba sem jöhetnek. Ha jól tudom a gyári ajánlás 5W-30, de mi a helyzet az 5W-40 olajjal?
Konkrétan csütörtökön viszem a vasat olajcserére! Castrol Edge 5W-40 Turbo Diesel-t vettem....
http://www.castrol.com/castrol...Id=7071233

Akkor ennél annyi a lényeg hogy melegben jobb marad a kenése, viszkozitása, az alkatrészekre tapadása?

Bocs ha hülyeséget kérdeztem....



dízeleknél nem annyira célszerű a 30-tól nagyobb melegoldali viszkozitás. hiszen növeli a fogyasztást, viszont annyira sosem lesz a motor sem, mivel alacsonyabban dolgozik, mint egy benzines, így felesleges. most ártani nem ártasz vele, csak nincs értelme. lehet a fogyasztás növeledést észre sem veszed.


A cikk lényege, hogy az olaj hőmérséklete szinte állandóan 100c°, kivéve ha versenypályán használjátok, ahol folyamatosan padlógázzal közlekedtek.
Lényeg, hogy mindegy mikor, akár nyáron 40 fokban is KEVÉS a 0W-s olaj is, hidegindításkor keletkezik a motorkopások 9X%-a. Vékonyabb olaj amúgy jobban hűt, jobb az átfolyási sebessége (kenés?), ezért kevésbé melegszik. Tehát én 0w30-t fogok venni, lehet, hogy Castrolt csak kéne valami biztos forrás.
Itt egy fotó, állítólag 50ezer mph-től Cast 0w30-t kapott 15e mph-ként és most 125e mph van benne. Biztos "nem" eredeti volt.
Olvassátok el még egyszer a cikket


Ui. A cikket úgy kezdik, hogy a motor állandóan 100C° körül van, akár Szibériába vagy Floridában. A léghűtéses motoroknál kellett a téli-nyári olajváltás.








MattM325 Elküldve: 2014-03-18 09:08 Akkumulátor

si3rrabravo írta: Köszi az infokat!

Ma reggel kikaptam az akksit és a következőt láttam!

E szerint 2001 38. hét a gyártás dátuma. Ami fura, hogy BarG szerint nem adták 80assal gyárilag. Nálam 4 éve van az autó. Nem tudom cseréltek-e. De ez a gyártási dátum is elég érdekes, milyen akksi bír ki 12 évet?? Még akkor is ha üzembe helyezve mondjuk 2003ban volt, akkor is 10 év.

A másik érdekes, hogy realoem a képen látható számokra semmit nem hozott le, viszont a replacement part numbert megtaláltam, de az is csak egy 80ah-ás. Ez a 640es indítóáram is elég karcsúnak tűnik.

Kérdés hogy simán bele lehet rakni nagyobb indítóáramút vagy maradjak ennél? A nagyobb indítóáram nem-e okozhat károsodást, nem kell e programozni előtte?




Nekem is gyári még az akksi, szintén 80ah-s. Indít mínusz 10-ben is 2 nap állás után, de ha zenét hallgatok fél óra után lemerül, talán nyár végéig kibírja.
Tehetsz bele nyugodtan nagyobb indítóáramút.

MattM325 Elküldve: 2014-03-18 09:02 Motorolaj

YELLOW írta:
MattM325 írta: Egy kis tanulmány, úgy is sok itt a kérdés.
Olvasnivaló, van folytatása is.
A márkát ne nézzétek, a lényeg, hogy igazat beszélnek, de ha már volt linkelve bocsi


természetesen volt már linkelve, ártani nem árt, úgysem szokás vissza olvasni. bár ebből vajon szerinted az előzményeket és utócikkeket megtalálják?
meg túl sok a szöveg, nincs idejük olvasgatni...


Teljes mértékben igazad van!
Pedig itt rávilágítanak arra, hogy miért is nem teszünk 10-15W-s olajat 100e felett

MattM325 Elküldve: 2014-03-17 22:51 Motorolaj

Egy kis tanulmány, úgy is sok itt a kérdés.
Olvasnivaló, van folytatása is.
A márkát ne nézzétek, a lényeg, hogy igazat beszélnek, de ha már volt linkelve bocsi

MattM325 Elküldve: 2014-03-17 22:38 Futómû és hibái

Bero írta: Sziasztok! Kormányösszekötő gömbfejből milyen márkát ajánlotok? Lempforder? Vagy jó lenne a meyle is? Nekem csak kicsit lötyög,nem tudom mennyire sürgős ezt kicserélni? Mi baj lehet,hogy lötyög?


Szerintem mindkettő jó, már a Lemfölder sem az igazi, nem fog annyit futni mint a gyári.
Cseréld ki minél hamarabb, aztán kötelezően futóműállítás!
Bocsi, a lényeg lemaradt Egyenletlenül fog kopni a gumid és a kormányon megnő a holtjáték.



MattM325 Elküldve: 2014-03-17 22:32 320d Motor

laszlo0918 írta:
MattM325 írta:
laszlo0918 írta: Köszi mindenkinek a hozzászólásokat kicsit le vagyok törve jobban megy kevesebbet eszik is.Próbáltam régebben egy 320 ast nem ment sokkal jobban csak picit de kevesebb km volt benne.


Te vak vagy, nem nézel videót?


Bocsi de nem értem mire gondolsz a videón? Hogy mennyire pörgeti a motort?


Ne haragudj, de nem hiszem el, hogy nem érted. Belinkeltem két videót, amin látszik a gyorsulás és az idő, ezt összevetheted BMW-s videókkal. Végül linkeltem tesztet is, amin feltüntetik az adatokat és a Passat lényegesen gyengébb, lassabb, nehezebb. Nekem volt 150 lovas dízelem, tudom miről van szó. Egyébként ezek relatív pörgős motorok,
vagy nem nyomod a gázt, vagy koszos a légszűrőd, egr, de valami nincs rendben. Sosem versenyeztem, nem az én műfajom de néha bántotta a szemem ha refiztek mögöttem.

Ui.: Esetleg ha csak a Passat vezetése után ültél be a tiédbe és úgy érezted gyengébbnek, akkor az azért van, mert a Vw lök egyet a 20d meg szinte egyenletesen húz.




MattM325 Elküldve: 2014-03-16 21:33 320d Motor

laszlo0918 írta: Köszi mindenkinek a hozzászólásokat kicsit le vagyok törve jobban megy kevesebbet eszik is.Próbáltam régebben egy 320 ast nem ment sokkal jobban csak picit de kevesebb km volt benne.


Te vak vagy, nem nézel videót?

MattM325 Elküldve: 2014-03-16 13:20 320d Motor

compact írta:
AteszE46 írta:
laszlo0918 írta: Szevasztok.Kezdem azt hinni hogy valami nincs rendben a kocsimmal vagy csak paranoiás vagyok nem tudom.A minap mentem egy 103 kw-os passat kombival ami 300kg-al nehezebb mint az én touringom és azt kell hogy mondjam sajnos én úgy éreztem hogy sokkal jobban húzott az a kocsi mint az enyém.1700 fordulattól meglódul elég rendesen. az enyémnél ilyet nem tapasztalok. menni megy 2000-nél húz elég jól de nem érzem azt mint abban a kocsiban hogy elkezd dolgozni a turbó rendesen.Ha valaki esetleg akinek 150 lovas kocsija van esetleg leírná hogy neki hogy megy azt megköszönném.ja és nem akarok passatot venni úgyhogy nem kell olyan duma hogy ha az jobban megy akkor vegyek olyat.


Jól érzed, jobban mennek, és kevesebbet fogyasztanak. A tiédnek valószínűleg semmi baja.


Jól érezted a dolgot, de igazából nem szabad az ilyen összehasonlításokból következtetéseket levonni, mert gyakorlatilag minden más a két motorban a váltó áttételezésről nem is beszélve.
Az hogy papíron közel azonos a két motor teljesítménye az a gyakorlatban semmit nem jelent.
Ha így akarod hasonlítgatni akkor próbálj ki egy másik ugyan olyan autót, mint a tiéd, úgy már érdemesebb, de más márkával értelmetlen.





Semmi baja egyiknek sem, csak sok bennük a km és az olajsár vagy nem jó a sofőr.
Csak az első két Passatos húdemegy video:

YouTube videó
És egy teszt: [url=Gyárilag is 10 másodperc 100-ra.]http://www.ingatlanbefektetes....ia?print=1

MattM325 Elküldve: 2014-03-12 20:43 Hibakód

hil írta:
jons írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
dbpeti barátommal rádugtuk a kocsit gépre és a következő dolgokat írta ki :
A programot nem igazán ismerjük, ezért kérek segítséget, van valami ami gázabb ?


Nem volt levéve az akksi saru mostanában vagyis inkább bármikor?

Ki kéne törölni a hibákat menni vele egy kicsit, aztán megnézni mi jön vissza. Ezeknek legalább fele feszhiányból ered.

Azonkívül az injektorok sincsenek a toppon. 1-es 3-mas nem teljesen oké. Bár hogy pontosan melyik azt nem lehet pontosan megmondani szerintem. Én a 3-masra tippelek. De majd az okosabbak megmondják, hogy így van-e.


Szia jons!
A fényképeken a "rought" mit jelent? Már kérdeztem korábban (úgy 2 éve), de senki nem válaszolt és azóta sem tudtam megfejteni.
hil



Járásegyenletlenség.

MattM325 Elküldve: 2014-03-11 13:45 Rendőrség, avagy "szolgálunk és védünk"

Csacsa12 írta:
dbtibi írta:
Csacsa12 írta: Rendőri intézkedés győri módra.

Elmondás alapján igyekszem röviden visszaadni, leírni az esetet, remélem sikerül (engem sokkolt első hallásra).

Ma reggel OFF autóval közlekedő páromat megállította egy rendőr, hídon való átkelés után, azzal az indokkal, hogy nincs bekötve a biztonsági öve. Párom meglepve nézi, hogy felejthette ezt el (régebben is nagy figyelmet kapott, de gyerekek születése óta szinte para módra figyeli minden autóban ülő övét), de nem felejtette el, be volt kötve.
Mondja, mutatja a rendőrnek, hogy be van kötve az öv, amire annyit mondott a rend éber őre, hogy a híd felhajtó oldalán álló kollégája szólt át neki, hogy nincs bekötve, biztos a hídon való áthajtás alatt kötötte be és így lesz egy 10k-s csekk ha elismeri, ha nem akkor feljelentés lesz. Természetesen nem ismerte el, mert BE VOLT KÖTVE az öv, szóvá tette a dolgot a rendőrnek, kérve, hogy szóljon azonnal a felettesének. Hipp-hopp máris kibővült körülötte a rendre őrködők száma, köztük az elöjáróval. Így indult meg egy diskurzus, melyben kiderült, hogy BLÖFFÖLNEK néha a rendőrök, hátha beismeri az érintett, hogy a rendőrök láttán kapcsolta be a biztonsági övét. Iratokat elkérték tőle, elvitték másik autóhoz, állítólag ellenőrzésre (reméljük csak arra). Kellő hőfokú beszélgetést követően elengedték csekk nélkül és állítólag fel sem jelentik, de akkor is maradnak kérdések.
-Híd eleji rendőr valótlant állított? Akkor ez mi? Hamis vád?
-Nem ismeri el akkor feljelentik. Ez nem a zsarolás egy fajtája?
-Blöff? (Hátha elismerik a szabálysértést) Hogy csinálhat ilyet egy rendőr, mindezt a vezetőjük tudtával.
-Hogy tudod bizonyítani az igazadat, ha mégis feljelentenek? Egyedül vagy, több rendőrrel szemben, főleg ha ezt a dolgot testületileg művelik. Vagy örüljünk, hogy nem lövik ki azonnal a szemünket gumilövedékkel?

Mit lehet tenni ilyen esetben, hogy jogszerű maradhass és a becsületeden se essen fekete pont? Ha elismersz egy szabálysértést amit el sem követtél, az csak csak szabálysértésként lesz elkönyvelve a neved mellett, az marad meg tényként rólad.


szerintem nyugodtan szellőztesd meg ezt a dolgot máshol is pl. FB. , jó ha tud erről más is ...

Nem vagyok FB hívő. Ez a fórum hitelesebb számomra és itt van az üzenet célközönsége is. Ha valaki FB-re linkeli, mert azt a csatornát használja, részemről OK.


Ha nagyon bosszant a dolog és nem tudsz megmaradni a seggeden, akkor csak egy megoldása van az ügynek. Hivatalosan semmi.

ui. Az a baj, hogy ha feljelentést teszel, bizonyíték hiányában ejteni fogják az ügyet és a perköltséget is a nyakadba verik. Sajnos többen voltak és védeni fogják egymást.