YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-11-05 18:46 Autóvásárlás

Hungrily írta: Üdvözlet,

BMW X1-et keresek, és szükségem van tanácsára.
Melyik motor a legjobb a BMW X1-hez?
Jobb automatikus vagy kézi sebességváltót választani?
Gyakori a kudarc?
Drága a javítás?
A többi releváns információ is nagyon örvendetes.

Előre is köszönöm!: D


ezek annyira átlagos kérdések, hogy válasz közben merülnének fel az újabb kérdések, és egy napot lehetne erről beszélgetni.
itt relatíve kisebb az X1-s tapasztalat. de célszerű a kor típusait is figyelembe venni, hiszen azért összefüggnek. jellemzően azonosak a hibák. nagyon fontos, hogy gondos gazdái legyenek korábbról, ezen múlik nagyon sok.
se a benzines, se a dízel motorok nem a legjobbak sajnos. 20d-knél jellemző az EGR hűtő miatti szívósor kilyukadás, ahol szúróláng keletkezik és pont egy üzemanyagcsövet éget ki, ami az autó kigyulladásához vezet. vásárlás előtt meg kell nézni, ezt visszahívási akcióban javították-e vagy a tulaj javíttatta-e. illetve vezérlés csere volt-e nagyobb futás esetén, 200ezer km felett. benzineseknél ugyanúgy a vezérlés a legfőbb gond. illetve a direkt befecskendezés miatti kokszosodás.
igazából a váltókkal nincs különösebb gond, az automata sűrűbb olajcserét igényel és több olaj kell bele, így drágább a karbantartása, mint egy manuálisnak.
hivatalos szervizdíjak drágábbak, mint egy kommersz márkánál. de az alkatrészek nem igazán drágábbak, mint a kor bármely márkájának. egy biztos az olcsó alkatrészeket nem szereti, de érthető is.
az egész vásárlást átnézéssel kell kezdeni, de ha lehet ne azzal, akit az eladó ajánl. kereskedés idehaza kerülendő. szerintem jelen típusnál a benzin és a dízel hasonló rizikót rejt. felhasználás függvény, ha sokat, hosszútáv, akkor dízel, ha rövid és főként városi távok, inkább benzines. tömören ennyi.

YELLOW Elküldve: 2020-10-31 22:35 Üzemanyag folt

Crankman írta: Sziasztok!

2001 E46 320D. Ma vettem észre, hogy ahol a kocsi állt, ott dízelfolt volt. Nem nagy, jó pár csepp és a motorból jött. Eddig nem láttam ilyet, hogy máskor is csöpögött volna. Nem tudom segít-e az az infó, hogy előző tulajnál állt 2-3 hónapot, ritkán ment vele.


nyilván az állás semminek sem barátja, de 2-3 hónap nem a világvége.
valahogy lokalizálni kellene. nekem hirtelen a blokk közepe része jutott eszembe. de konkrétan... porlasztókra menő csöveket kellene megnézni, vagy ahol cseppen, azon a részen. de lehet az adagoló is simán. mondjuk az pont középtájon van.

YELLOW Elküldve: 2020-10-30 16:16 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!


YELLOW Elküldve: 2020-10-27 19:27 Hűtővíz..:S

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
nekem is hűtőfolyadék (N42B20): régóta kűzdök már vele, valami mmindig csöpögött. Most ezt sikerült megcsinálnom sok sok leeresztés feltöltés után tömítö gyűrűket cserélve, de amit észrevettem: autót beindítom, megyek vele, melegedik rendesen. Éléri a mutató a közép értéket (ahogyan kell), majd visszamegy a hideg mezőbe, onnan elindul ismét felfelé, megáll középen és ott is marad. Ez kb a napi első 12Km alatt teszi. A t.menüben figyelve a hőmérsékletet, azt látom, először eléri a kb 75 fokot(gondolom, itt nyit a thermosztát), utána visszahűl 45 fokra, majd innentől ismét felmegy (103 fok)és akkor már nem mozdul onnan. Ebből gondolom, hogy nem a thermosztát a rossz, hanem inkább levegős lehet a rendszer. Mi a véleményetek erről?
Előre is köszi: hil


nekem akkor csinál hasonlót, ha közben rányitom a fűtést, és akkor abban a körben lévő hideg folyadék leviszi a hőfokot...

Köszi a választ, de nem nyúlok a fűtés szabályzóhoz. Ha be van kapcsolva és ha nincs, akkor is csinálja, amit korábban leírtam.


hát akkor passz... lehet a termosztát rosszalkodik...

YELLOW Elküldve: 2020-10-26 17:17 Hűtővíz..:S

hil írta: Sziasztok,
nekem is hűtőfolyadék (N42B20): régóta kűzdök már vele, valami mmindig csöpögött. Most ezt sikerült megcsinálnom sok sok leeresztés feltöltés után tömítö gyűrűket cserélve, de amit észrevettem: autót beindítom, megyek vele, melegedik rendesen. Éléri a mutató a közép értéket (ahogyan kell), majd visszamegy a hideg mezőbe, onnan elindul ismét felfelé, megáll középen és ott is marad. Ez kb a napi első 12Km alatt teszi. A t.menüben figyelve a hőmérsékletet, azt látom, először eléri a kb 75 fokot(gondolom, itt nyit a thermosztát), utána visszahűl 45 fokra, majd innentől ismét felmegy (103 fok)és akkor már nem mozdul onnan. Ebből gondolom, hogy nem a thermosztát a rossz, hanem inkább levegős lehet a rendszer. Mi a véleményetek erről?
Előre is köszi: hil


nekem akkor csinál hasonlót, ha közben rányitom a fűtést, és akkor abban a körben lévő hideg folyadék leviszi a hőfokot...

YELLOW Elküldve: 2020-10-25 22:55 Most vettem BMW-t

Crankman írta:
YELLOW írta:
Crankman írta: Sziasztok!

Most lettem tulaja egy 2001-es 320D E46 Touring, automata váltós BMW-nek.

Kérdéseim lennének, illetve tanácsok.

Milyen motorolaj, váltóolaj és szűrők a legjobbak, amik be is válnak?

Illetve a turbón kívül minden gyári. Olvastam a pillangószelep töréséről. Érdemes falaztatni?

Ha jól tudom ezek láncos vezérléssel vannak ellátva. Esetleg abból miylen márka?

Minden egyéb tanácsot, tapasztalatot szívesen fogadok


hát inkább olvasgass, most mindent leírni újra...
ha 136 lovas verzió (mivel 2001, így lehet az is), akkor nincs leszakadó szelep.
szűrő Mahle, Knecht, Mann, de ez minden autótípusra igaz. én csak az első kettőt (ami ugyanaz) használom.
olaj? hát kinek mi. legyen megfelelő a viszkozitás és legyen BMW jóváhagyása. 5w-30, 5w-40 mehet bele. valaki a Mannol-t is simán belerakja és elégedett. kopási tesztek alapján a Total Quartz 9000 Energy 5w-40, olasz autóban ezt használom, és jó is az ára.
ha 136 lovas nagyon nincs gond a lánccal, amíg hangja nincs, addig mindegy...


Köszönöm válaszod

Egyébként 150 lovas, azért kérdeztem, mert nem tudtam meg olvasgatva, hogy melyik motorra jellemzőbb. 306.000 km van benne, akkor majd csörög a lánc, ha gondja van

Visszaolvasgatom a témát, köszi mégegyszer


egy a lényeg, hogy levegő, olaj, üzemanyag szűrőkön nem szabad spórolni. még a Hengst is elég jó. pollenszűrőn lehet, abból kb én is már a legolcsóbbat veszem, bármilyen autóba is. minden másból amiket írtam.
olajból is nem feltétlen a legdrágább a jobb. amit így tudok, hogy a dízelek az ENEOS-t nem nagyon szeretik. ezek a visszajelzések általánosan.
a pillangószelepek pedig már lehet rég le vannak dugózva.
jajj váltóolaj. abból érdemes a gyárit venni, de állítólag a Febi csomagol megfelelő minőségűt, de pontosan kell az az 5 vagy 6 számjegyű kód, ami tuti jó. valahol írtunk arról is.

YELLOW Elküldve: 2020-10-25 18:56 Társalgó

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Tisztelt Yellow.A "Van ott rozsda bőven" hátsó futőművem alatti témához visszatérve készítettem egy rövid felvételt milyen ha egy kis eső le esik és megáll a dagonyában a Balaton nagyságú tócsa A link neve.Kezdem belátni hogy mit is jelent az hogy "Esőben nem használom" amit említeni szoktál.


ohh, hagyd már ezt a tisztelt dolgot... én ezt már csak akkor használom, ha hivatalos akarok lenni, vagy a pötsöm ki van valakinek az értetlenségével
már az enyém is kezdi elkapni... sajnos utóbbi lassan 2 évben többet használom esőben, mert muszáj. de tavasszal, ha megtartom, akkor szépen rendbe szedem. mert ez a pici is zavar...

De szerintem nem nézted meg a videóm mert akkor látnád hogy nálunk nincs aszfalt,szerintem nincs az az Iste hogy ráhajts erre az útra,csoda ha a sok sár ami felniig ér rozsdásít?


de megnéztem a videót hát volt ilyenben részem... mikor nem volt még kész a beálló zúzottkővel és a föld felázott... be sem tudtam állni (nem otthon), elég sáros lett párszor.... amúgy azóta vettem észre én is, hogy mintha elkezdte volna a rozsda a lengőkart...

YELLOW Elküldve: 2020-10-25 18:53 Hűtővíz..:S

david92 írta: Sziasztok! A következő a problémám: Pár hónapja vittem szervizbe az autót azzal a problémával,hogy valahova eltűnt a hűtővizem. Mindig kellett bele pár decit tölteni. Kiderült az is,hogy nem hengerfejes. Elhárították a szivárgást,legalábbis eddig azt hittem. Pár nappal ezelőtt kapcsoltam fűtést és pár másodperc elteltével már ki is villant az alacsony hűtőfolyadék szintet jelző lámpa. Hidegen megnéztem a vízszintet és jóval szint alatt volt. De azt vettem észre,hogy ha nem kapcsolok fűtést,akkor még ilyen szintnél sem dob lámpát csak ha fűtést kapcsolok. Hátha van valakinek ötlete hol lehet a gond. Köszi a válaszokat!
Még annyit,amikor csavartam le a sapkát,eléggé szisszent.


mert levegős a rendszer, le kell légteleníteni rendesen (többször elírtam már a fórumban, több helyen is, rá kell keresni) és feltölteni a szintet rendesen.

YELLOW Elküldve: 2020-10-25 15:59 Társalgó

John írta: Tisztelt Yellow.A "Van ott rozsda bőven" hátsó futőművem alatti témához visszatérve készítettem egy rövid felvételt milyen ha egy kis eső le esik és megáll a dagonyában a Balaton nagyságú tócsa A link neve.Kezdem belátni hogy mit is jelent az hogy "Esőben nem használom" amit említeni szoktál.


ohh, hagyd már ezt a tisztelt dolgot... én ezt már csak akkor használom, ha hivatalos akarok lenni, vagy a pötsöm ki van valakinek az értetlenségével
már az enyém is kezdi elkapni... sajnos utóbbi lassan 2 évben többet használom esőben, mert muszáj. de tavasszal, ha megtartom, akkor szépen rendbe szedem. mert ez a pici is zavar...

YELLOW Elküldve: 2020-10-25 15:54 Most vettem BMW-t

Crankman írta: Sziasztok!

Most lettem tulaja egy 2001-es 320D E46 Touring, automata váltós BMW-nek.

Kérdéseim lennének, illetve tanácsok.

Milyen motorolaj, váltóolaj és szűrők a legjobbak, amik be is válnak?

Illetve a turbón kívül minden gyári. Olvastam a pillangószelep töréséről. Érdemes falaztatni?

Ha jól tudom ezek láncos vezérléssel vannak ellátva. Esetleg abból miylen márka?

Minden egyéb tanácsot, tapasztalatot szívesen fogadok


hát inkább olvasgass, most mindent leírni újra...
ha 136 lovas verzió (mivel 2001, így lehet az is), akkor nincs leszakadó szelep.
szűrő Mahle, Knecht, Mann, de ez minden autótípusra igaz. én csak az első kettőt (ami ugyanaz) használom.
olaj? hát kinek mi. legyen megfelelő a viszkozitás és legyen BMW jóváhagyása. 5w-30, 5w-40 mehet bele. valaki a Mannol-t is simán belerakja és elégedett. kopási tesztek alapján a Total Quartz 9000 Energy 5w-40, olasz autóban ezt használom, és jó is az ára.
ha 136 lovas nagyon nincs gond a lánccal, amíg hangja nincs, addig mindegy...

YELLOW Elküldve: 2020-10-24 21:58 ködlámpa

hahfg írta: Sziasztok!

Adott egy E46 318CI a ködlámpa elvileg be van kötve , de nincs benne izzó és a kábeleket sem találom sehol , viszont a biztosíték táblában benne van a biztosíték és áram is van bent.
Az lenne a kérdésem , hogy ez hogyan lehetséges és merre kellene keresnem a hibát?


a biztosíték egy dolog, mivel azt hiszem más is van azon a biztin. a ködlámpának külön reléje is van. azt kellene megnézni, bent van-e
lehet a lökös már utólagos, és gyárilag nem volt benne.
VIN kód alapján le kellene ellenőrizni, ha már nincs meg a gyári papírja, amin rajta van az extralista.

YELLOW Elküldve: 2020-10-24 15:54 Mi lehet a baj?

Bardae46 írta:
YELLOW írta:
Bardae46 írta: Sziasztok,

Nem tudom mi lehet a baja, (n42b20a) már szétszedtem az egész autót szinte és nem tudok rájönni a hiba forrására. Diagnózis: az autó ingadozó alapjárata van, és egy kis gázadásra is megtorpan és ledobja a fordulatot és leáll. Találtam egy hibát de nem tudom ez okozhatja-e ezt a jelenséget, vagy lehet-e még valami aminek együttes hatása ilyen problémát generálhat. A gyanú az, hogy valami IQ fundamentum a 1-es hengernél lévő trafótól eltüntette az a műanyaghengert, és a gyertya úszik az olajban. Ez megmagyarázná az alapjárat ingadozást szerintem, de a leállást szerintem nem. Hibakód olvasásra jelenleg nincs lehetőségem mert az utca végére is csak tolva tud közlekedni az autó. Olyasvalaki segítségét kérem aki találkozott már hasonló jelenséggel.

Segítségetek köszönöm



milyen műanyaghenger?
de hibakódolvasó kellene. mert jó pár dolog okozhat alapjárat ingadozást.
az 1-es henger/trafó ás az olajbetöltő között egy szenzor van, ami a valvetronic excentertengely pozíciójának szenzora. ott a tömítés meg szokta magát adni és ereszti az olajat.akár ez is okozhat kontakt hibát, ha a csatlakozóba jut. ha a gyertyánál olajos, akkor ott a gyertyának a tömítő alátétje rossz, vagy ki van lazulva a gyertya.
de okozhat ilyet kartergáz szellőztető szelep hiba is. lambdaszonda, légtömegmérő, stb.
sajnos hibakód olvasás és élőadat olvasás kellene.
szerk.: illetve a szelepfedél tömítésnél is odaengedheti az olajat.


Egy ilyen műanyag henger ket o gyűrűvel és ebbe megy a trafó megpróbáljuk rádugni diagra.
Jövőhéten veszünk alkatrészt és megpróbáljuk megcsinálni


hát nem tudom.... trafó hiba miatt lehet egyenetlen alapjárat, de akkor check engine is világít, villog, és subaru hangja lesz és marha büdös, és füstöl.
én nem láttam még ilyen műanyag hengert... pedig ilyen motorom van és trafót is cseréltem már...

YELLOW Elküldve: 2020-10-24 08:25 Mi lehet a baj?

szasza81 írta:
YELLOW írta:
szasza81 írta: Sziasztok!olyan problémám lett ma reggelre, hogy mentem le az autóhoz és világított a féklámpa plusz szólt a rádió. Központira nem reagált, csak kulccsal lehetett kinyitni. Ráadtam a gyújtás és minden ok. Igen ám,de ha leállítom kezdi elölről az egészet. Csak a saru levétele oldja meg a gondot.Amint vissza megy a saru ,ugyan ez a probléma. Köszi a válaszokat.


mintha olvastam volna már ilyen hibáról itt. de nem emlékszem mi volt a megoldás. de mérget nem vennék rá.
valami elektromos nem lett mostanában beépítve? esetleg nem hegesztettek valamit az autón és nem lett az akksi kikötve?
látatlanban erre bármit mondani...


Szia.semmi ilyen beavatkozás nem volt.Az aksi sarut szoktam levenni mert hetekig nem használom. ÉS volt olyan, hogy mire használni akartam lemerült. Ezért is veszem le mikor egy hétig áll az autó.


hát nekem 2 hónap alatt sem merült le, még használt több éves akksi sem.
én azt szoktam mondani, hogy akksi levétellel a motor leállítása, vagy gyújtás levétel után célszerű egy fél órát várni. kb 15-20 perc alatt megy az autóba minden sleep módba. ezt jobb kivárni.
ha neked lemerül, akkor rossz az akksi, vagy valami fogyasztja az áramot. szerintem jobb elvinni egy autóvillamosságishoz.
illetve javasolt lenne egy csepptöltő. processzorvezérelt töltők, már akár 5ezer Ft körül is képesek erre. de én inkább utána járnék miért merül le az akksi. mondjuk ha ég a féklámpa, akkor megértem, hogy lemerül...

YELLOW Elküldve: 2020-10-23 22:27 Mi lehet a baj?

szasza81 írta: Sziasztok!olyan problémám lett ma reggelre, hogy mentem le az autóhoz és világított a féklámpa plusz szólt a rádió. Központira nem reagált, csak kulccsal lehetett kinyitni. Ráadtam a gyújtás és minden ok. Igen ám,de ha leállítom kezdi elölről az egészet. Csak a saru levétele oldja meg a gondot.Amint vissza megy a saru ,ugyan ez a probléma. Köszi a válaszokat.


mintha olvastam volna már ilyen hibáról itt. de nem emlékszem mi volt a megoldás. de mérget nem vennék rá.
valami elektromos nem lett mostanában beépítve? esetleg nem hegesztettek valamit az autón és nem lett az akksi kikötve?
látatlanban erre bármit mondani...

YELLOW Elküldve: 2020-10-23 22:22 Mi lehet a baj?

Bardae46 írta: Sziasztok,

Nem tudom mi lehet a baja, (n42b20a) már szétszedtem az egész autót szinte és nem tudok rájönni a hiba forrására. Diagnózis: az autó ingadozó alapjárata van, és egy kis gázadásra is megtorpan és ledobja a fordulatot és leáll. Találtam egy hibát de nem tudom ez okozhatja-e ezt a jelenséget, vagy lehet-e még valami aminek együttes hatása ilyen problémát generálhat. A gyanú az, hogy valami IQ fundamentum a 1-es hengernél lévő trafótól eltüntette az a műanyaghengert, és a gyertya úszik az olajban. Ez megmagyarázná az alapjárat ingadozást szerintem, de a leállást szerintem nem. Hibakód olvasásra jelenleg nincs lehetőségem mert az utca végére is csak tolva tud közlekedni az autó. Olyasvalaki segítségét kérem aki találkozott már hasonló jelenséggel.

Segítségetek köszönöm



milyen műanyaghenger?
de hibakódolvasó kellene. mert jó pár dolog okozhat alapjárat ingadozást.
az 1-es henger/trafó ás az olajbetöltő között egy szenzor van, ami a valvetronic excentertengely pozíciójának szenzora. ott a tömítés meg szokta magát adni és ereszti az olajat.akár ez is okozhat kontakt hibát, ha a csatlakozóba jut. ha a gyertyánál olajos, akkor ott a gyertyának a tömítő alátétje rossz, vagy ki van lazulva a gyertya.
de okozhat ilyet kartergáz szellőztető szelep hiba is. lambdaszonda, légtömegmérő, stb.
sajnos hibakód olvasás és élőadat olvasás kellene.
szerk.: illetve a szelepfedél tömítésnél is odaengedheti az olajat.