YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-10-23 16:35 Futómû és hibái

david92 írta: Köszi a választ! Gondoltam hátha van bizonyos alkatrészeknek valami jellegzetes hangja


azt videóról úgy sem lehet megmondani... nagyon csalóka, honnan milyen hang verődik vissza, milyen a rögzítő eszköz mikrofonja, min hallgatjuk vissza, stb.
rá kell tenni padra, megrángatják, majd megemelni és úgy is megnézni. egy szerelő tudni fogja, hogy nézze meg.

YELLOW Elküldve: 2020-10-23 15:45 Futómû és hibái

david92 írta: Sziasztok! Olyan problémám van,hogy minden úthibánál valami kottyan vagy koppan(pontosan nem is tudom)az autó elejében.Hálás lennék ha valaki nagyjából le tudná szűkíteni,hogy pontosan melyik alkatrész lehet a hibás.Van róla videóm is privátban el tudom küldeni.
Előre is köszi a segítséget!


sorry de ezt leszűkíteni bármelyik szilent okozhat ilyet. a legtöbbször a lengőkar hátsó nagy szilentje és a stabilizátor rúd szilentje, vagy a kutyacsont (stab. pálca) okozhat. De ettől még lehet lengőkar talpas is, vagy kerékcsapágy, gátlószára, toronycsapágy, de akár motor felfüggesztő is, aztán verődik. de lehet hagytam ki még valamit.

YELLOW Elküldve: 2020-10-22 19:29 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

mikulasviktor írta: sziasztok,
style68 felni van az autómon, viszont utólag kiderült, hogy nem a sima e46-ra való hanem az e46 M3-ra való ET számú és egyszéles (téli)szett
( http://www.bmwstylewheels.com/bmw/68 ). Szerintetek maradhat ez rajta, vagy szükséges lenne egy rá valót nézzek?


szerintem nem okoz gondot.

YELLOW Elküldve: 2020-10-18 22:41 Társalgó

John írta: Sziasztok.Tis fizetős lett? "új TIS .info
Webhely bezárva
Ez az oldal a BMW AG igényei szerint zárva tart.
A BMW a hivatalos és naprakész BMW TIS-t ajánlja, amely a www.bmwtis.com * címen érhető el .

* Ugyanakkor úgy gondoljuk, hogy a BMW megsérti a javításhoz való jogot azáltal, hogy indokolatlanul magas hozzáférési díjak révén hatékonyan kizárja az egyes fogyasztókat az alapvető javítási információkból.

Ha bármilyen kérdése van a változtatással kapcsolatban, vegye fel velünk az alábbi visszajelzési űrlapot."


ez van akkor, amikor mindenki BMW szerelő lesz, és nekik nincs bevétel...

YELLOW Elküldve: 2020-10-16 16:51 Behajthato Tükür

nD0minik írta: Sziasztok,
sajnos eltörött a jobb oldali tükröm, szeretném javítani, a kérdésem az lenne, hogy a külső borítást, ami fényezett, azt át lehet-e valahogy tenni egy másik tükörre.
Vagy az egyetlen esélyem, hogy színben és felszereltségben találok egyet?
Bármilyen ötletet meghallgatok, akár ha tudtok újonnan az is érdekelhet.

Köszönöm hogy elolvastad


nekem úgy rémlik az áttehető.

YELLOW Elküldve: 2020-10-12 20:06 Centrálzár vezérlő, grundmodul

feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Sziasztok! Havernak az E90-ben tönkrement a centrálzár vezérlő grundmodulban a nyitó relé, nem tudja valaki, hogy mi a pontos típusszáma ennek a relének és honnan lehet ilyet rendelni? A záró relé típusszáma is érdekelne, mert akkor az is lenne cserélve.
Csere után a kulcstanítás ugyanaz E90-ben is mint az E46-nál?
Köszi a válaszokat!


sajna nem tudom. nekem úgy rémlik más a tanítási metódus és lehet csak géppel lehet tanítani. de elvileg relé cserénél nem kell. sőt lehet nem is relé van már benne, legalábbis nem olyan, mint az E46 esetén.
Az a baj nem tudom milyen belülről, és képet sem nagyon találok, amire azt mondanám, az az E90-é.


Köszi! Akkor első körben jön a kiszerelése és utána majd meglátjuk hogyan tovább. Ha a jobb első ajtó kis záró-nyitó pöckét valahogy fel tudjuk húzni manuálisan akkor vajon nyitható lesz az ajtó? (a gm modul kiszereléséhez nyitva kell legyen) Kulccsal csak a bal elsőt nyitja és hibamegállapításkor műszert rákapcsolva sem tudták kinyitni.


elvileg belső kilincs meghúzásra nyílnia kell a pöcöknek, majd másodikra az ajtónak.
de lehet az ajtóban lévő zár romlott el... én kimérném, érkezik-e egyáltalán jel a zárra.


A vezetőoldali ajtó kinyílik kulccsal a többi nem nyílik kilincsre sem és úgy sem hogy manuálisan felhúztuk a pöcköt ... elengedve visszaugrik le a pöcök.
Végül a jobb első ajtó nyitása nélkül is sikerült kiszerelni a grundmodult, de szét nem sikerült szedni hogy belelássunk milyen relé van benne (a 2 csavar kijött belőle, a patentkapcsok engedtek de egy helyen valami láthatatlan dolog fogja, nem akartuk feszegetni vagy eltörni)
Ezután ideiglenesen visszatettük rádugva a 3 csatlakozót, hogy felhúzzuk az ablakokat és lezárjuk a kocsit...itt jött a meglepetés ...2 első ablak felment, a 2 hátsó meg sem mozdult...gyújtásra téve a műszerfal semmit nem mutat, teljesen behalt, sem a mutatók nem mutatnak semmit, sem a visszajelző lámpák, beindulni beindul az autó.
Nagy valószínűséggel márkaszervíz lesz belőle.


vagy valami kontakt hiba van... esetleg érdemes levenni az akksi sarut, hátha észhez tér...


Probléma megoldva ...ami annyira bagatel volt, hogy röhögni tudok én is csak rajta
A grundmodult nem elég ideiglenesen visszarakni rádugva a 3 csatlakozót mert van egy negyedik csatlakozója is ami fix, tehát ha vissza van dugva a helyére csak akkor csatlakozik rá. Így visszajött minden, működik minden ...kivéve az ajtó nyitás.
Azt mondja a haver holnap bemegy a márkaszervízbe. Mondom neki, hogy végignézted az összes biztosítékot biztos ahogy mondtam??? ...Ja azt elfelejtette
Kiderült egy rossz volt ...ennyi volt csak a gond... minden működik a nyitás is ...


ohh...
hát bármilyen autóval van hiba, ez az első, hogy a biztiket átnézem. ne szívassam le magam. mondjuk nem gondoltam, hogy attól csinálja ezt. mondjuk azt írtad nyitó relé, én arra következtettem, csak nyitni nem nyit.

YELLOW Elküldve: 2020-10-11 19:12 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Krisz123 írta:
En ezt a ket oldalt szoktam hasznalni ilyen kerdesek eseten: https://www.bmwstylerims.com/b...ing-chart/ illetve willtheyfit.com. A ket oldal segitsegevel el tudsz majd igazodni hogy jo lesz e vagy sem.


ezek jó programok, főleg a második, ahol egyszerű ábrával mutatja mi van.

YELLOW Elküldve: 2020-10-09 19:56 Centrálzár vezérlő, grundmodul

feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Sziasztok! Havernak az E90-ben tönkrement a centrálzár vezérlő grundmodulban a nyitó relé, nem tudja valaki, hogy mi a pontos típusszáma ennek a relének és honnan lehet ilyet rendelni? A záró relé típusszáma is érdekelne, mert akkor az is lenne cserélve.
Csere után a kulcstanítás ugyanaz E90-ben is mint az E46-nál?
Köszi a válaszokat!


sajna nem tudom. nekem úgy rémlik más a tanítási metódus és lehet csak géppel lehet tanítani. de elvileg relé cserénél nem kell. sőt lehet nem is relé van már benne, legalábbis nem olyan, mint az E46 esetén.
Az a baj nem tudom milyen belülről, és képet sem nagyon találok, amire azt mondanám, az az E90-é.


Köszi! Akkor első körben jön a kiszerelése és utána majd meglátjuk hogyan tovább. Ha a jobb első ajtó kis záró-nyitó pöckét valahogy fel tudjuk húzni manuálisan akkor vajon nyitható lesz az ajtó? (a gm modul kiszereléséhez nyitva kell legyen) Kulccsal csak a bal elsőt nyitja és hibamegállapításkor műszert rákapcsolva sem tudták kinyitni.


elvileg belső kilincs meghúzásra nyílnia kell a pöcöknek, majd másodikra az ajtónak.
de lehet az ajtóban lévő zár romlott el... én kimérném, érkezik-e egyáltalán jel a zárra.


A vezetőoldali ajtó kinyílik kulccsal a többi nem nyílik kilincsre sem és úgy sem hogy manuálisan felhúztuk a pöcköt ... elengedve visszaugrik le a pöcök.
Végül a jobb első ajtó nyitása nélkül is sikerült kiszerelni a grundmodult, de szét nem sikerült szedni hogy belelássunk milyen relé van benne (a 2 csavar kijött belőle, a patentkapcsok engedtek de egy helyen valami láthatatlan dolog fogja, nem akartuk feszegetni vagy eltörni)
Ezután ideiglenesen visszatettük rádugva a 3 csatlakozót, hogy felhúzzuk az ablakokat és lezárjuk a kocsit...itt jött a meglepetés ...2 első ablak felment, a 2 hátsó meg sem mozdult...gyújtásra téve a műszerfal semmit nem mutat, teljesen behalt, sem a mutatók nem mutatnak semmit, sem a visszajelző lámpák, beindulni beindul az autó.
Nagy valószínűséggel márkaszervíz lesz belőle.


vagy valami kontakt hiba van... esetleg érdemes levenni az akksi sarut, hátha észhez tér...

YELLOW Elküldve: 2020-10-09 19:16 Társalgó

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Kész a kocsi! Yellow tippet kérek Difi vagy csapágy volt a ludas! Utána leírom tanulságként ha ilyen hangot hall mi volt a megoldás


az a helyzet bármelyik lehet. ha E90 volna, akkor difit mondanám...

Kerékcsapágy volt és elhalkult,bárcsak párban cserélte volna nagyon halkan valami suhogást azért hallok de lehet már csak nagyon fülelek de lényeg hogy halk lett.Anyaggal együtt 22.000 Ft-volt egy oldali.Azt elfelejtettem megkérdezni melyik márkájú csapágyat tett bele de megnézem a munkalapot valami cikkszám van rajta.Tanulság:Ha sáv váltáskor a külsőbe sorolásig elhallgat akkor kerékcsapágy


lehet nekem is lehet az lesz... de nekem nem feltétlen halkul el, csak kicsit változik a hangja. az a fura felemelve semminek sem hallom a hangján, hogy gáz lenne... nekem elkezdte vagy 2 éve, azóta ugyanolyan. és a váltóolaj csere után kezdte el kicsivel. pedig nem ahhoz lesz köze az a helyzet....

Annyiban mondott tippet hogy én is hiába rángattam a kerekeket amíg nem veszem ki a féltengelyeket nem fog kiderülni,sajnos csak úgy lehet kideríteni mert a féltengely miatt feszesbbnek tűnik és azt le kell bontani úgy forgatni,rángatni


nekem fogatás közben sincs semmi, mint ahogy neked volt...

YELLOW Elküldve: 2020-10-09 18:46 Társalgó

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Kész a kocsi! Yellow tippet kérek Difi vagy csapágy volt a ludas! Utána leírom tanulságként ha ilyen hangot hall mi volt a megoldás


az a helyzet bármelyik lehet. ha E90 volna, akkor difit mondanám...

Kerékcsapágy volt és elhalkult,bárcsak párban cserélte volna nagyon halkan valami suhogást azért hallok de lehet már csak nagyon fülelek de lényeg hogy halk lett.Anyaggal együtt 22.000 Ft-volt egy oldali.Azt elfelejtettem megkérdezni melyik márkájú csapágyat tett bele de megnézem a munkalapot valami cikkszám van rajta.Tanulság:Ha sáv váltáskor a külsőbe sorolásig elhallgat akkor kerékcsapágy


lehet nekem is lehet az lesz... de nekem nem feltétlen halkul el, csak kicsit változik a hangja. az a fura felemelve semminek sem hallom a hangján, hogy gáz lenne... nekem elkezdte vagy 2 éve, azóta ugyanolyan. és a váltóolaj csere után kezdte el kicsivel. pedig nem ahhoz lesz köze az a helyzet....

YELLOW Elküldve: 2020-10-09 16:58 Társalgó

John írta: Kész a kocsi! Yellow tippet kérek Difi vagy csapágy volt a ludas! Utána leírom tanulságként ha ilyen hangot hall mi volt a megoldás


az a helyzet bármelyik lehet. ha E90 volna, akkor difit mondanám...

YELLOW Elküldve: 2020-10-09 14:47 Centrálzár vezérlő, grundmodul

feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Sziasztok! Havernak az E90-ben tönkrement a centrálzár vezérlő grundmodulban a nyitó relé, nem tudja valaki, hogy mi a pontos típusszáma ennek a relének és honnan lehet ilyet rendelni? A záró relé típusszáma is érdekelne, mert akkor az is lenne cserélve.
Csere után a kulcstanítás ugyanaz E90-ben is mint az E46-nál?
Köszi a válaszokat!


sajna nem tudom. nekem úgy rémlik más a tanítási metódus és lehet csak géppel lehet tanítani. de elvileg relé cserénél nem kell. sőt lehet nem is relé van már benne, legalábbis nem olyan, mint az E46 esetén.
Az a baj nem tudom milyen belülről, és képet sem nagyon találok, amire azt mondanám, az az E90-é.


Köszi! Akkor első körben jön a kiszerelése és utána majd meglátjuk hogyan tovább. Ha a jobb első ajtó kis záró-nyitó pöckét valahogy fel tudjuk húzni manuálisan akkor vajon nyitható lesz az ajtó? (a gm modul kiszereléséhez nyitva kell legyen) Kulccsal csak a bal elsőt nyitja és hibamegállapításkor műszert rákapcsolva sem tudták kinyitni.


elvileg belső kilincs meghúzásra nyílnia kell a pöcöknek, majd másodikra az ajtónak.
de lehet az ajtóban lévő zár romlott el... én kimérném, érkezik-e egyáltalán jel a zárra.

YELLOW Elküldve: 2020-10-08 19:35 M43TU motor

John írta:
YELLOW írta:
John írta: (Csak hogy ne legyen piramis Jellow újat folytatok ugyanebben ) Ma reggel 8-tól otthagytam a szerelőnél a csapágycsere végett az autót és kérdeztem tőle hogy párba lehetne cserélni ő erre azt mondta hogy:"Nem szoktuk párba..." na mondom meg vagyok lőve mert itt tanyán ez az egy műhely van (Újszilvás mellett lakom miért nem Pesten vagy Szolnokon )Ráadásul egy nappal ez előtt az első szondám is behányt de neki ezt nem kell tudnia,kiütöttem a hibakódot,úgysem ért hozzá lehet szegény autó megérzi hogy ott kell hagynom,na mindjárt írok a szondás topickba is.Apropó M43tu blokk,nincs valakinek egy rajza hol kell futnia hivatalosan az első szonda kábelének a motorvezérlőtől a szondáig? Ugyanis olyan szar helyen van a váltón van átfűzve közvetlenül keresztbe és nem kicsit feszül,lehet kidörzsölte a vezetéket meg a hő...


igen nem szokták párban. elég szomorú. valaki lengéscsillapítót sem cserél, mert bontott vesz 1 db-ot, amilyen éppen van. tény az egyik mindig hamarabb megadja magát (csapágy), amerre többet terhel jellemzően. de ha már szedik, én cseréltetném párban.
mondjuk ha így áll hozzá a szerelő, akkor már ne is akard rábeszélni a dupla cserére, mert úgy se fogja, csak rá mondja, hogy kicserélte...

Igen ez az igazság hogy tisztelet a kivételnek de mai szerelők azt majd ők akarják eldönteni hogy nekünk mi a jó.Pont pár napja beszélgettem a szomszédommal és azt mondta hogy a férjét amikor vizsgáztatja az autót akkor nem engedik be a műhelybe de ő akkor is be megy mert szeretné látni és erre azt mondtam igaza van.... Miért nincs Magyarországon olyan márkafüggetlen szerelőműhely hogy akár egy üvegablak mögött üllve meg lehet várni a szerelést és mindent látsz?


én is szeretek ott lenni műszakin, mert látni karom az értékeket. sőt sokszor a padra nekem kell beállni, mert ugye éppen nem ér oda, és ha nagyobb tempóban huppan bele, akkor a lökös lekoccolhat. jobb padokon, van egy mechanika, amire ráállsz, majd szépen leereszti az autót. majd a végén kiemeli a fékpadból.
sok hivatalos szervizben van megoldás. pl, vagy 10 éve szufukli szervizben is volt olyan, hogy az előtérben, a váróban, TV-n keresztül nézhetted a munkafolyamatot. a felvételt azt hiszem elég sokáig meg is őrzik. sok helyre rimánkodni kell, hogy ott lehess, de nem igazán nézik jó szemmel. valamilyen szinten érthető. egy idő után zavaró, ha ott lesel és beleszólsz, kérdezgetsz. sajnos műszakin tipikusan tapasztalható, hogy kb a legparasztabb emberek vannak, akiknek kb. nulla életkedvük van. nekik az a jó ügyfél, aki eladja a kocsit, majd a végén érte megy. én meg amit látok, kizárt dolog, hogy otthagyjam.
valamilyen szinten igazuk van, mert amúgy előírás, hogy nem lehet ott tartózkodni. szerintem a kamerás módszer elég korrekt. de sok helyen ablakon keresztül lehet nézni. de kis műhelyek nem engedhetik meg maguknak.

YELLOW Elküldve: 2020-10-08 19:01 M43TU motor

John írta: (Csak hogy ne legyen piramis Jellow újat folytatok ugyanebben ) Ma reggel 8-tól otthagytam a szerelőnél a csapágycsere végett az autót és kérdeztem tőle hogy párba lehetne cserélni ő erre azt mondta hogy:"Nem szoktuk párba..." na mondom meg vagyok lőve mert itt tanyán ez az egy műhely van (Újszilvás mellett lakom miért nem Pesten vagy Szolnokon )Ráadásul egy nappal ez előtt az első szondám is behányt de neki ezt nem kell tudnia,kiütöttem a hibakódot,úgysem ért hozzá lehet szegény autó megérzi hogy ott kell hagynom,na mindjárt írok a szondás topickba is.Apropó M43tu blokk,nincs valakinek egy rajza hol kell futnia hivatalosan az első szonda kábelének a motorvezérlőtől a szondáig? Ugyanis olyan szar helyen van a váltón van átfűzve közvetlenül keresztbe és nem kicsit feszül,lehet kidörzsölte a vezetéket meg a hő...


igen nem szokták párban. elég szomorú. valaki lengéscsillapítót sem cserél, mert bontott vesz 1 db-ot, amilyen éppen van. tény az egyik mindig hamarabb megadja magát (csapágy), amerre többet terhel jellemzően. de ha már szedik, én cseréltetném párban.
mondjuk ha így áll hozzá a szerelő, akkor már ne is akard rábeszélni a dupla cserére, mert úgy se fogja, csak rá mondja, hogy kicserélte...

YELLOW Elküldve: 2020-10-08 17:07 Centrálzár vezérlő, grundmodul

feco7939 írta: Sziasztok! Havernak az E90-ben tönkrement a centrálzár vezérlő grundmodulban a nyitó relé, nem tudja valaki, hogy mi a pontos típusszáma ennek a relének és honnan lehet ilyet rendelni? A záró relé típusszáma is érdekelne, mert akkor az is lenne cserélve.
Csere után a kulcstanítás ugyanaz E90-ben is mint az E46-nál?
Köszi a válaszokat!


sajna nem tudom. nekem úgy rémlik más a tanítási metódus és lehet csak géppel lehet tanítani. de elvileg relé cserénél nem kell. sőt lehet nem is relé van már benne, legalábbis nem olyan, mint az E46 esetén.
Az a baj nem tudom milyen belülről, és képet sem nagyon találok, amire azt mondanám, az az E90-é.