Pocses fórum hozzászólásai

Pocses Elküldve: 2015-01-09 09:00 Megvegyem? Vegyek ilyet?

szakimaci írta:
Pocses írta:
szakimaci írta:
hil írta:
szakimaci írta:

Köszönöm a segítséget!
A velvetronic mennyire meghibásodó dolog? Azért kérdem, mert szeretnék minél fiatalabbat venni, amikben ezek szerint benne van ez a rendszer. A fogyasztása ezeknek milyen, mert eddig hallottam 7 litertől 12 literig mindent. Persze ez összefügg a sofőr lábától is, de egy átlag, normál használatnál mégis mennyi? Ja...mennyi km-t tudnak elmenni nagyjavítás nélkül, mert amit néztem és belefér a keretbe azokban kb. 160-170 ezer van. Már sok lesz a kérdés, de jól látom, hogy az alkatrész árak ugyanolyanok mintha egy focusba vagy octaviába venném?
Mégegyszer köszönöm!


Szia!
Én is N46b20 motoros autót akarok venni a mostani helyett, de sokan, nagyon sokan lebeszélnek róla.
Amiket hallottam: láncátugrás, olajfolyás, Valvetronic élettartam 150K körül van, akkor érdemes a vezérlést is cserélni. Ez mindösszesen a tömítésekkel, munkadíjjal együtt úgy 500K Ft. 140-ért már lehet venni komplett motort. Sokak szerint ez a BMW legszarabb motorja!
Azért még nem adom fel.
A fenti infókban (több helyről is kérdeztem, nagyjából ugyanazt mondták) ha nekem hazudtak, akkor most én is Neked.
hil


Na, az baj, mert ahogy nézem már a 2002-es évjáratú 318i-ben is a 143 lovas motor van. Eseteg a 316-osok megbízhatóbbak, vagy a 320i-k ?


A napokban voltunk szerelőnknél barátommal, Neki is a 143 lovas motorú E46 van.
2100 km után megint bejelzett az oli pilács. Már minden szivárgás megszüntetve, mégis elég jól fogy az olaj. Úgy néz ki szelepszár szimering csere lesz majd, de ha már szét lesz kapva, akkor vezérlés csere is ajánlott. Erre kérdem Attilát az enyémnél lehet ilyen gond?
Széles mosoly, azt mondja ez egy kőkori technika, kiforrott 16 évig gyártották ugye az előd E36 ból "örökölt" motor, még a lánc miatt sem kell aggódnom, ezeknél még mindent 2X olyan erősre gyártottak. Ezután már rámentek a súlycsökkentés stb stb (bla bla bla duma a gyártótól), ugye mi is tudjuk gyorsan sokat olcsón gyártásra mint minden más márkánál is.

És neked milyen BMW-d van és milyen motorral?



Katt a nick nevemre, és láthatod.

Pocses Elküldve: 2015-01-09 08:27 Megvegyem? Vegyek ilyet?

szakimaci írta:
hil írta:
szakimaci írta:

Köszönöm a segítséget!
A velvetronic mennyire meghibásodó dolog? Azért kérdem, mert szeretnék minél fiatalabbat venni, amikben ezek szerint benne van ez a rendszer. A fogyasztása ezeknek milyen, mert eddig hallottam 7 litertől 12 literig mindent. Persze ez összefügg a sofőr lábától is, de egy átlag, normál használatnál mégis mennyi? Ja...mennyi km-t tudnak elmenni nagyjavítás nélkül, mert amit néztem és belefér a keretbe azokban kb. 160-170 ezer van. Már sok lesz a kérdés, de jól látom, hogy az alkatrész árak ugyanolyanok mintha egy focusba vagy octaviába venném?
Mégegyszer köszönöm!


Szia!
Én is N46b20 motoros autót akarok venni a mostani helyett, de sokan, nagyon sokan lebeszélnek róla.
Amiket hallottam: láncátugrás, olajfolyás, Valvetronic élettartam 150K körül van, akkor érdemes a vezérlést is cserélni. Ez mindösszesen a tömítésekkel, munkadíjjal együtt úgy 500K Ft. 140-ért már lehet venni komplett motort. Sokak szerint ez a BMW legszarabb motorja!
Azért még nem adom fel.
A fenti infókban (több helyről is kérdeztem, nagyjából ugyanazt mondták) ha nekem hazudtak, akkor most én is Neked.
hil


Na, az baj, mert ahogy nézem már a 2002-es évjáratú 318i-ben is a 143 lovas motor van. Eseteg a 316-osok megbízhatóbbak, vagy a 320i-k ?


A napokban voltunk szerelőnknél barátommal, Neki is a 143 lovas motorú E46 van.
2100 km után megint bejelzett az oli pilács. Már minden szivárgás megszüntetve, mégis elég jól fogy az olaj. Úgy néz ki szelepszár szimering csere lesz majd, de ha már szét lesz kapva, akkor vezérlés csere is ajánlott. Erre kérdem Attilát az enyémnél lehet ilyen gond?
Széles mosoly, azt mondja ez egy kőkori technika, kiforrott 16 évig gyártották ugye az előd E36 ból "örökölt" motor, még a lánc miatt sem kell aggódnom, ezeknél még mindent 2X olyan erősre gyártottak. Ezután már rámentek a súlycsökkentés stb stb (bla bla bla duma a gyártótól), ugye mi is tudjuk gyorsan sokat olcsón gyártásra mint minden más márkánál is.

Pocses Elküldve: 2015-01-09 06:17 Társalgó

Pocses Elküldve: 2015-01-07 13:14 Akkumulátor

jokerface írta: A múltkor azt mondta itt valaki,hogy lehet akkutöltés alatt cserélni az akksit újra. Addig a töltö szolgáltat annyi energiát,hogy ne törlődjön semmi a memóból.


Ilyenről nem hallottam még, de nekem is csak az időt kellett újra beállítani meg ugye a BC kezdte újra az átlagszámításokat indítás után ennyi volt.

Pocses Elküldve: 2015-01-07 12:43 Akkumulátor

Tamas781105 írta:
elgeri írta:
Tamas781105 írta:
minimal írta:
Tamas781105 írta: Sziasztok! Nagy gondba vagyok.Van egy e46-os 320d-m akkumlatort kelett cserelni azota nincsen müszerfal visszajelzes semmire. Mi lehet a gond?


Nézd át a kesztyűtartóban a biztosítékokat.


A biztositekokkal keztem 2x-is atneztem le is mertem öket.Semmi valtozas Az okosok azt mondjak ujra kell tanitani.DE mit?


Én se tudok többet, de ezt már több fórumban olvastam, hogy aksicsere nem is olyan egyszerű, valamit programozni, tanítani kell vele. Azért kicsit vicces, hogy egy aksicsere miatt is BMW szervizbe kell menni Én legalábbis már eldöntöttem, hogy nem szívatom magam, és majd hozzáértővel cseréltetem ki.


En is nevetsegesnek tartom az egeszet.Szerelövel is beszeltem legjobb modja az akksi cserenek,hogy egy masik akksival athudalni es akkor nem felejt.(de en nem akksi csarban dolgozok,es mi van akkor ha heggeszuk a kocsit.Akkor akksisaru le)


Nálam is volt anno lakatosmunka a verdán, a szaki simán lekötötte az akkut, majd meló után vissza, és semmi még a rádióm sem állítódott el.

Pocses Elküldve: 2015-01-07 06:27 Társalgó

Pocses Elküldve: 2015-01-06 09:55 Akkumulátor

Én egy ilyen akku töltőt vettem 3om éve, most is ennyiért kapni Aldiban 4 papír.



Hangsúlyozom, autó akkut soha nem töltöttem vele, motor akkuhoz vettem a "szezonon kívüli" töltés karbantartás állagmegőrzése miatt. De funkcióban lehet választani autóhoz is a töltést. Szintén proc.vezérelt mint a nem no name profi társai, teljesen jól teszi a dolgát.
Én még soha egyik autómban sem töltöttem akkut, ha egy autó szinte napi használatban van és úgy adja meg magát az akkuja, akkor az cserés, semmi értelme töltögetni a sokéves akkumulátort. De ha valami "leszívta" az akkut, akkor jól jöhet persze, biztos lassabban tölt fel egy nagyobb teljesítményűt.

Pocses Elküldve: 2015-01-06 09:44 E46 hátsó dob

jokerface írta: Azért csak óvatosan a "brutál nyomatékkal 4mp/100km gyorsulással",nem hogy az esti hírekben leszel


Köszi, hogy aggódsz, nejem is akkor nyugszik meg mikor hallja a léptem felfele a lépcsőn, na ma is megjöttem.
Ahogy szokták mondani, már csak néha borul el az agyunk. A "haverok" akikkel gurulunk már mind nem mai gyerekek, így mindenki tudja hazavárják, a "kaszkadőr" korszakot már régen kinőttük.
Azért a tavaszt már nagyon várom...

Pocses Elküldve: 2015-01-06 09:33 E46 hátsó dob

MattM325 írta:
Pocses írta:
tbenyo írta: Egy gyors válaszra lenne szükségem. Rohad a hátsó dobom, találtam egy Remust használtan olcsóbb mint az uj gyári. Kérdés: Mindegy hogy milyen e45-oson volt? Vagy van a 4 hengeres és a hathengeresek között különbség? Vagy hol a határ?


Szerintem vegyél gyárit, ha van kedvezményed valamelyik "bótba" akkor már 20 pénz alatt megkapod, azt nincs vakerászás vele műszaki vizsgánál.
Én unixba 16610- ért vettem bosal márkájút.


Azért a GYÁRIT NE keverjétek az Olasz utángyártottal, főleg ne unixossal. Gyárihoz tegyél még egy 0-t, az árhoz és tartóssághoz/hanghoz is.



Bocs, igazad van rosszul írtam, gyári beszállító. Amúgy után gyártottban az egyik legjobb a bosal, totál passzolt minden semmit nem kellett mókolni felrakáskor. Nálunk tökéletesen megfelel a csendes szinte hangtalan mormogás, nem hiányzik a "balhé" asszonnyal.
Ha meg jó hangot akarok hallgatni mellé brutál nyomatékkal 4mp/100km gyorsulással akkor hallgatom ezt:

Pocses Elküldve: 2015-01-06 07:50 E46 hátsó dob

tbenyo írta: Egy gyors válaszra lenne szükségem. Rohad a hátsó dobom, találtam egy Remust használtan olcsóbb mint az uj gyári. Kérdés: Mindegy hogy milyen e45-oson volt? Vagy van a 4 hengeres és a hathengeresek között különbség? Vagy hol a határ?


Szerintem vegyél gyárit, ha van kedvezményed valamelyik "bótba" akkor már 20 pénz alatt megkapod, azt nincs vakerászás vele műszaki vizsgánál.
Én unixba 16610- ért vettem bosal márkájút.

Pocses Elküldve: 2015-01-05 11:50 Megvegyem? Vegyek ilyet?

tbenyo írta: Sziasztok. Vettem egy 200-es évjáratú 316i E46-ot. Életem első kocsija és bmw-je, ugyhogy elkell a segitség.
http://www.willhaben.at/iad/ge...01404&
Átszámitva 600ezerért (2000euro). A kérdésem az lenne hogy mennyit kell-e még költenem rá, illetve hogy az ilyen szintü rohdás megállitható-e?
Szóval az egyik hátsó kerékíven van egy kb negyed tenyérnyi folt, akarom mondani hólyagzódás ami miatt kicsit aggódok,hogy vajon csak kivülről vagy átrohadt-e már, meg a csomogtartón a rendszemtábla felett egy majdnem féltenyérnyi, ami nagyobb de nincs vészes helyen. Azon kivül 2 ajtón kit ujjbenynyi volt, tehet kicsik, kisjavitással megállithatók, eltünthetőek. A PDC-nek nevezett tolatóradar se mükszik (berakod hátramenedbe -> hosszú sipolás -> hiba) A végdobot megmarta a só, az összeillesztéseknél megrohadt, enyhén megnyilt, egy kis perem darab letörött, kifuj,szóvel azt cserélnem kell. A szélvédőn van kb 2,5 cmnyi köfelverődésböl származó repedés, látótérbe, de az utólsó müszakin enyhe hibának beírták és átengedték. (ja igen, Ausztriába évente van müszaki, tavaly áprilisba volt az utcsó, most ápriliba kell majd megint vinnem.) A központizár a kulcsal felnyit, de utána hiába nyomkodom, lezárni nem hajlandó (szertinem ez elég fura, volt más is igy?), úgyhogy kulcsdugdosásdit játszok a sötétbe.xD És a hátsó féktárcsák lassan cserélésre kerülnek.
Megérte ennyiért? Sikerül csak rozsdakapargatással és fenyezéssel kihozni a rozsdát, vagy számitsak komolyabbra? És a többi alkatrész mennyibe lesz kb?
Előre is köszi


Szia!

A hátsó sárvédőre kapsz javítóívet, az elemek mindig belülről kezdenek vakotásodni, amikor már látszik kívülről, akkor gyakorlatilag átrohadt. Átlagosan 30 ropiért fújnak egy elemet, + a lakatos munkája. Hátsó dobot én is vettem anno rá, Bosal márkájú, teljesen jó. Első szélvédőt már találtam 15 ropiért is bontottan. A kulcsodat újra kellene tanítani első körben. A féktárcsacserénél less rá a porvédőlemezekre is, szerintem rozsdásak lehetnek azok is, a tuti ha ránézel, ha nagyon gáz akkor csere, mert idő kérdése, és széthullik belül a kézifékpofa és tartozékai, akkor az rendet tesz hátul.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2015-01-05 10:00 ASC hiba

letsgo1487 írta:
Pocses írta:
letsgo1487 írta: Sikerült kiszedni a jeladót és a beletört csavart is de elég ronda látvány fogadott. Lepergett fekete festék és rozsda fogadott mindenhol egy kis fémforgáccsal vegyítve amit én csináltam most. A jeladó amiket érzékel fogakat onnét látnom kellene? Sajnos jól gondolom, hogy ki kell venni a féltengelyt?


Ha nem potyogtattál bele semmi forgácsot egyéb szemetet, akkor mért kellene szétszedni?
Mehet a helyére az új jeladó azt Afrika.


Minimális fémforgács amit én fúrtam bele, de mágnessel egész jól kijött. Aluminium házba acél csavart? Remélem megtanulták már hogy a 2 kombo nem valami nagy ötlet A fékporvédőt bezzeg fel tudták alu csavarral rakni. Csak tisztítani gondoltam a rozsda és festék maradványok miatt. Amúgy nem szedném szét ha nem muszáj mert nem kis melónak tűnik.


Én is a szerelőmre bíztam, mikor anno cserélni kellett a bal hátsó csapágyat.
Most már mindkettő oldalon újak a porvédőlemezek is a fék tartozékai is, + a telókat is cseréltem. ( erdetik voltak benne )
Persze, hogy nem cimbik az alu. & vas, nyári aluimnál felrakás előtt filmrétegnyi zsírral szoktam bekenni a kerékagynál, hogy ne "rohadjanak" össze.

Pocses Elküldve: 2015-01-04 19:36 Mi lehet a baj?

szotakdavid írta:
bmw320d4 írta:
pj10 írta: Sziasztok, segítene valaki, egyik pillanatról a másikra, miközben be akartam indítani az autót(e46 316i, N42-es motor), és rángatni kezdett, összevissza ugrált az alapjárat. Megnéztük kábellel, és azt a hibakódot írja, hogy vezérműtengely jeladó hiba...találkozott valaki ilyesmivel?


Én igen.


Én is.


Látom, ma pörögtök.....

Pocses Elküldve: 2015-01-04 19:31 ASC hiba

letsgo1487 írta: Sikerült kiszedni a jeladót és a beletört csavart is de elég ronda látvány fogadott. Lepergett fekete festék és rozsda fogadott mindenhol egy kis fémforgáccsal vegyítve amit én csináltam most. A jeladó amiket érzékel fogakat onnét látnom kellene? Sajnos jól gondolom, hogy ki kell venni a féltengelyt?


Ha nem potyogtattál bele semmi forgácsot egyéb szemetet, akkor mért kellene szétszedni?
Mehet a helyére az új jeladó azt Afrika.

Pocses Elküldve: 2015-01-04 19:27 Társalgó

hugi írta: Sziasztok!

remélem valaki tud nekem tanácsot adni!Van egy fiat bravam. Nem indul csak gáz adással aztán 500-as fordulatszámon morog állított rajta a szerelő és mostmár ha meleg a motor indu és 1000-es fordulatszám van de hidegen ugyan az mint volt!Azt mondta a szerelő szervóféket kell cserélni és mivel külföldön vagyok félek,h csak le akarnak húzni mert olyan összeget mondtak,h ketté állt a fülem,de ez még semmi pár nap mulva lett még egy baja 1500 és 2000-es fordulatszámnál el kezd rángatni meg nehezen gyorsul de utána megy szépen és néha püfögő hang jön a motortérből na erre azt mondták nemtudják mi ez át kell nézni és most ott a kocsim.Valaki esetleg tudja mi a baj és mit csináljak,hogy hazajussak vele?


Szia!

A tanácsom:

Gázbömbében nem szigyál a glogyó, ezért meg kell sklájbolni a gizmit a skleapszerrel.

Üdv.: Pocses