YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-05-16 16:22 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

kisskarex írta: Sziasztok.
Nem vagyok járatos a témában ezért kérnék kis segitséget.
E46 compct hátsó spirálrugón milyen jelzések vannak.
Nekem sárga csik mindkettőn.Ezek jelzések vagy vmi más?
Szeretném őket cserélni mert le van ültetve a hátulja de nekem igy nem tetszik kinőttem belőle.
Mennyire bonyolult kicserélni és milyen paraméterekkel vagy névvel kell választanom rugót?
Ti biztos jobban tudjátok hogy pl milyen erősségű kell legyen vagy milyen paraméterekkel kell hogy rendelkezzen!


hát ha típust kiválasztod bármelyik alkatrész keresőbe a gyári rugónak megfelelő méretűeket fog feldobni.
hogy melyik szín mit jelent nem tudom. de jellemzően 2 szín szokott lenni gyárilag. az utólagos ültetőszettekre rá szokták írni, vagy típus szám alapján lehet.
hogy egy sárga csík mit jelent passz. gyárilag pöttyözni szokták.

YELLOW Elküldve: 2021-05-13 17:31 Kulso tukorfutes

nD0minik írta:
YELLOW írta:
nD0minik írta:
YELLOW írta:
nD0minik írta: Sziasztok!

Feltettem egy másik elektromos visszapillantótükröt, de sajnos nem mozog elektromosan.

Elképzelhető szoftveres probéma, vagy ezt kizárólag a motor hibája okozhatja?

A tükör állítás egyébként működik elektromosan, minden gond nélkül.


ha nem hajlik be, akkor lehet a végállást kell neki megtanítani, vagy annak érzékelőjével van gond.


Köszi a választ, ki tudna ebben segíteni szerinted? Tudsz esetleg ajánlni valakit?


nehéz úgy ajánlani, ha nem tudni merre laksz. nyilván az ország másik vége nem releváns....


Legjobb Kecskeméten lenne, de Budapest is megoldható


Kecskeméten pedig tuti van olyan ember... így hirtelen ajánlani nem tudok, de ott biztos van BMW-s "egylet", ott eléggé élt annak idején az ilyen jellegű kör.

YELLOW Elküldve: 2021-05-12 17:19 Kulso tukorfutes

nD0minik írta:
YELLOW írta:
nD0minik írta: Sziasztok!

Feltettem egy másik elektromos visszapillantótükröt, de sajnos nem mozog elektromosan.

Elképzelhető szoftveres probéma, vagy ezt kizárólag a motor hibája okozhatja?

A tükör állítás egyébként működik elektromosan, minden gond nélkül.


ha nem hajlik be, akkor lehet a végállást kell neki megtanítani, vagy annak érzékelőjével van gond.


Köszi a választ, ki tudna ebben segíteni szerinted? Tudsz esetleg ajánlni valakit?


nehéz úgy ajánlani, ha nem tudni merre laksz. nyilván az ország másik vége nem releváns....

YELLOW Elküldve: 2021-05-11 20:09 Kulso tukorfutes

nD0minik írta: Sziasztok!

Feltettem egy másik elektromos visszapillantótükröt, de sajnos nem mozog elektromosan.

Elképzelhető szoftveres probéma, vagy ezt kizárólag a motor hibája okozhatja?

A tükör állítás egyébként működik elektromosan, minden gond nélkül.


ha nem hajlik be, akkor lehet a végállást kell neki megtanítani, vagy annak érzékelőjével van gond.

YELLOW Elküldve: 2021-05-09 16:02 világításmodul programozása

gommer01 írta: Sziasztok!
E65-ös (2003) 745i helyzetjelző lámpái szabályos sorrendben felvillannak, ha semmilyen világítás nincs bekapcsolva az autón. Szinte alig észrevehetően, de pl ha videón nézem vissza, tökéletesen kivehető. Kérdés, hogy ebből pl a mögöttem jövő mit érzékelhet, zavaró e, illetve mi lehet a hiba oka? Kiolvasva a hibatárolót, semmiféle hibát nem ír.



videón azért látszik, mert a videó rögzítésének frekvenciája, nem egyezik a lámpa által kibocsájtott.
lehet szivárgó áram, ami esetleg halványan világíttatja a LED-et, de ez akkor fordul elő, ha a körbe valahova LED-es izzó lett betéve, ahol korábban halogén volt. pl rendszámtábla világítás, stb.
illetve a rendszernek van hideg és meleg tesztje, ami azt jelenti, hogy nem csak gyújtás ráadáskor teszteli a világítási elemeket, hanem menet közben is folyamatosan ellenőrzi. én erre tippelnék, hogy ez zajlik le ilyenkor.

YELLOW Elküldve: 2021-05-08 20:23 Segítsetek!

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.Vontatas temaban kernek segitseget toletek.

Forgalmi szerint 1600 kg a fekezett huzhato vontatmany.
Ez a leveheto vonohorgom van
https://youtu.be/i_or4TBXwQE

Erre a terhelhetoseg fuggoleges iranyban 75kg.
Egy 800kg-os autot akarok hozni traileren.50km kb…
B-s jogsival huzhato?
Az ossztomeguk szerintem nincs 1600kg.
Illetve ez a 75kg-os terheles bant…Felakasztom nem fog kicuppanni??

Igazabol tudna jonni a laban de ideiglenesen ki van vonva a forgalombol.At kell mennem ket veda kapun vagy a fszom tudja hogy hivjakon es nem akarok kellemetlenseget ha jonne a csekk.


az a 75kg arra vonatkozik, ami lefelé nyomja a vonóhorgot. ezért nem mindegy az utánfutó gyártása. ha jó, akkor minimálisan terhel rá a vonóhorogra. nyilván ehhez a futót is úgy kell pakolni. ha ez jármű szállításra való futó, akkor valószínű úgy van megcsinálva a súlyelosztása a kereke úgy helyezkedik el, hogy az ne terhelje a vonóhorgot.
Az 1600kg-hoz hozzá kell adni a vontató jármű súlyát, ha úgy 3,5t alatt vagy (azt hiszem ez a határ a B-s jogsinak), akkor húzhatod. mert itt az együttes össztömeg a lényeg. a vontatmány, futóval és csomaggal együtt 1600kg lehet. a vontató jármű súlyának pedig 1900kg lehet max. de asszem össztömeget kell nézni, nem az autó önsúlyát. de ebben már nem vagyok biztos.


Nos nem volt szukseg ra sajnos.
E46 elotti suzkamat meglattam ,hogy elado ismet.Aztan a jelenlegi masodik automat lecsereltem volna.
De sajnos mar az auto arat ra kellett volna kolteni a lakatolasra igy maradt masnak.
Mellesleg 50 eves no tulaj aztan szepen lelakta…


én egy Fiat Seicento-t (900) vettem, lassan 3 hónapja. idősektől. kevés km nagyjából egyben. Sajnos a friss műszaki és a megvétel között 2 hét telt el, és akkor húzták meg. de kellett valami napi munkába járáshoz, nem akartam az enyémbe gyűjteni a km-t. mondjuk ezt is 107ezerrel vettem, mekafull fapad. de minden papírja meg van, második tulajok voltak. előtte egy nő használta vagy 5 évig új korától, aztán ők 15 évig. de pár éve alig mentek vele. de amúgy halál komolyan mondom megszerettem. jobban pattod. mint a bömös. lámpánál ott hagyok mindenkit...

YELLOW Elküldve: 2021-05-07 21:21 Segítsetek!

Krapulax6 írta: Sziasztok.Vontatas temaban kernek segitseget toletek.

Forgalmi szerint 1600 kg a fekezett huzhato vontatmany.
Ez a leveheto vonohorgom van
https://youtu.be/i_or4TBXwQE

Erre a terhelhetoseg fuggoleges iranyban 75kg.
Egy 800kg-os autot akarok hozni traileren.50km kb…
B-s jogsival huzhato?
Az ossztomeguk szerintem nincs 1600kg.
Illetve ez a 75kg-os terheles bant…Felakasztom nem fog kicuppanni??

Igazabol tudna jonni a laban de ideiglenesen ki van vonva a forgalombol.At kell mennem ket veda kapun vagy a fszom tudja hogy hivjakon es nem akarok kellemetlenseget ha jonne a csekk.


az a 75kg arra vonatkozik, ami lefelé nyomja a vonóhorgot. ezért nem mindegy az utánfutó gyártása. ha jó, akkor minimálisan terhel rá a vonóhorogra. nyilván ehhez a futót is úgy kell pakolni. ha ez jármű szállításra való futó, akkor valószínű úgy van megcsinálva a súlyelosztása a kereke úgy helyezkedik el, hogy az ne terhelje a vonóhorgot.
Az 1600kg-hoz hozzá kell adni a vontató jármű súlyát, ha úgy 3,5t alatt vagy (azt hiszem ez a határ a B-s jogsinak), akkor húzhatod. mert itt az együttes össztömeg a lényeg. a vontatmány, futóval és csomaggal együtt 1600kg lehet. a vontató jármű súlyának pedig 1900kg lehet max. de asszem össztömeget kell nézni, nem az autó önsúlyát. de ebben már nem vagyok biztos.

YELLOW Elküldve: 2021-05-07 16:53 Műszerfal kijelzés

kisskarex írta: Sziasztok.
Gondolom mindenki autójában van pillanatnyi fogyásztás mérő műszer.
Olyasmi kérdésem lenne hogy piros lámpához közeledve lassitok és megállok,egy pillanatra a műszer mutatója felugrik 8-10 értékig majd szépen vissza áll pedig gázt nem adok neki.
Ez normális és miért csinálja a motor működése szempontjából fontos ez?


szerintem nem gáz... a baj akkor lenne, ha kiakadna...
mondjuk korábban nekem is csinálta, először csak néha, de egy pár éve folyamatosan, de semmi hiba nincs sehol, se élő adatban sehol.

YELLOW Elküldve: 2021-05-03 17:37 alufelni

PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
Sikerült közben kicsit többet mennem autópályán, és azt kell mondjam, sajnos még mindig érezhető egy kis rezonancia a kormányon, igaz már kisebb. Az a helyzet, hogy ez durvább is volt tavaly a felnifelújítás előtt, de mivel odavoltak a fékek, első legőkarok, betudtam annak. Na most elől újak a lengőkarok, hátul kicserélve összes szilent 4 gátló cserélve, fékek cserélve vannak, és most már elvileg a felni is szépen fut, mi okozhatja ezt? A téli kerékkel semmi rezonancia nem volt még ezek cseréje előtt sem, igaz azok 16-osak, nyári meg 17-es.
Futómű állításon foglalmam sincs mikor volt az autó, de nem eszi félre a gumit.
Lehetséges, hogy csak be kellene állítatni a futóművét?


jó, hogy írtál, mert nálam is fejlemény van.
feltettem ugye a nyárit, és ráz. meguntam. elmentem a gumishoz, ahol anno feltették.
bal első felni belső szélére a már fent lévő súlyok mellé kér 10g-it, a küllőkhöz 20g-ot. jobb első dettó, jobb hátsó 15g belülre, 25 kívülre, bal hátsó 15 belülre 30g küllőkhöz.
szóval tisztán látszik, hogy anno szarul csinálták meg. szerencsére nem is fizettem érte, pedig 2 éve volt. de azóta nem si mentem sokat, pláne nem gödrökbe, és ez nagyon egy volt. azóta csak egyszer néztem nem ráz. szóval szerencsére nem a homokszórás a baj. igaz az egyik hátsó kapott egy fél körív súlyt sajnos senki nem vállalta a javítást, azt mondták használjam így, ha nem ráz.
legalább szerencsére úgy vették le az összes súlyt, hogy nem cseszték össze a felni, ha jól láttam.
visszatérve a tiédre, lehet futómű hiba is, de akár csapágy probléma. futóműben talpas, hátsó szilentblokk, kormány gömbfej lehet inkább ludas.



Naa örülök, hogy megoldódott (részben, de végül is legalább nem ráz) a te problémád is

Köszi a tippet, kormány gömbfej nem volt még cserélve. A kormánynak nem mondanám, hogy nagy a holtjátéka, viszont leállított motorral, ha megrángatom a kormányt, hallatszódik egy kis kopogás, illetve mint ha most jobban húzná a nyomvájú a kormányt. Bár az eddig is húzta a 225-ös gumi miatt, lehet csak a téliről váltás miatt fura.


mindegyik fog kopogni állított motornál, persze van egy mérték, amíg jó.
valóban a nyárira váltás megvicceli az embert... gondold el 3 hónapja van egy kis autóm is, amin 145-ös gumik vannak, na azután egy 225/245... de amúgy fura mód a 145-öst is viszi az út, persze nem úgy. nyilván abban szervo sincs így jobban érezni. mondjuk arra egy 175-öst akarok feldobni.

YELLOW Elküldve: 2021-05-01 17:56 Nem tudom mi a baja az autómnak

Lzoli írta: Sziasztok. Lenne egy m52tub20 motorral szerelt autóm, ami menet közben fullad. Végigjártam vagy 10 szerelőt, de nem tudják mi lehet.
80km/h 2-2200rpm fordulatig jó az autó. 90km/h felett 2500rpm- felfele ha egy gázon megyek vele befullad. Gyorsításkor viszont hibátlan. Érzésre mintha elvenném a gázt (tartom egyhelybe) ilyenkor a fogyasztásmérőm felmegy 20 literre, 4-5mp ott áll, majd elindul visszafele, ránt az autó és megy tovább. nem gyullad fel semmi a műszerfalon.
Nincsen semmi hibakódja. Nem kell levennem a gyújtást és újraindítanom. Vezérműtengely jeladó cserélve, főtengely jeladó cserélve, légtömegmérő cserélve. Lambdaszondák élőadatba nézve, illetve a befecskendezés is, szerelő szerint jók. Találkozott esetleg valaki ilyennel?

Előre is köszi!


én megnézném még a VANOS szolenoid szelepek tömítőgyűrűit, illetve a DISA szelepet, ami a változtatható szívócsőhosszért felelős.

YELLOW Elküldve: 2021-04-30 19:15 alufelni

PTamas7894 írta:
Sikerült közben kicsit többet mennem autópályán, és azt kell mondjam, sajnos még mindig érezhető egy kis rezonancia a kormányon, igaz már kisebb. Az a helyzet, hogy ez durvább is volt tavaly a felnifelújítás előtt, de mivel odavoltak a fékek, első legőkarok, betudtam annak. Na most elől újak a lengőkarok, hátul kicserélve összes szilent 4 gátló cserélve, fékek cserélve vannak, és most már elvileg a felni is szépen fut, mi okozhatja ezt? A téli kerékkel semmi rezonancia nem volt még ezek cseréje előtt sem, igaz azok 16-osak, nyári meg 17-es.
Futómű állításon foglalmam sincs mikor volt az autó, de nem eszi félre a gumit.
Lehetséges, hogy csak be kellene állítatni a futóművét?


jó, hogy írtál, mert nálam is fejlemény van.
feltettem ugye a nyárit, és ráz. meguntam. elmentem a gumishoz, ahol anno feltették.
bal első felni belső szélére a már fent lévő súlyok mellé kér 10g-it, a küllőkhöz 20g-ot. jobb első dettó, jobb hátsó 15g belülre, 25 kívülre, bal hátsó 15 belülre 30g küllőkhöz.
szóval tisztán látszik, hogy anno szarul csinálták meg. szerencsére nem is fizettem érte, pedig 2 éve volt. de azóta nem si mentem sokat, pláne nem gödrökbe, és ez nagyon egy volt. azóta csak egyszer néztem nem ráz. szóval szerencsére nem a homokszórás a baj. igaz az egyik hátsó kapott egy fél körív súlyt sajnos senki nem vállalta a javítást, azt mondták használjam így, ha nem ráz.
legalább szerencsére úgy vették le az összes súlyt, hogy nem cseszték össze a felni, ha jól láttam.
visszatérve a tiédre, lehet futómű hiba is, de akár csapágy probléma. futóműben talpas, hátsó szilentblokk, kormány gömbfej lehet inkább ludas.

YELLOW Elküldve: 2021-04-23 16:01 Bmw E87 hátsó futómű nyikorgás

leportp írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni!
Adott egy Bmw E87 116i 2006-os!
A hátulja nyikorog amikor bukkanón megyek át illetve menet közben is hallani már!
Nagy valószínűséggel a szilentek miatt!
A lengéscsillapító cserélve lett pár hete!
A kérdésem az lenne, hogy ajánlott ilyenkor az egész hátsó futóművet cserélni vagy lehet csak a szilenteket?
Illetve milyen áron megy egy ilyen művelet kb?
Köszönöm a válaszokat!

Miskolc


Ezért nem kellett volna új topic-ot nyitni szerintem. van futóműves elég.
amúgy meg rugó lesz eltörve inkább. a végéből 1cm letörik és már adja is ki a hangot.

YELLOW Elküldve: 2021-04-22 22:02 alufelni

PTamas7894 írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Hétvégén végre felkerültek a szinterezett 17-es gyári felnieim. A felnik szinter előtt javítva nem voltak, mivel gumis szerint rendben voltak. Fel is kerültek újra a kerekek, most másik gumisnál. Nem szóltak semmit, végén azért megkérdeztem, hogy mit láttak a centríron, minden oké-e. Erre mondták hogy 3 felni üt (nem vészesen de ütnek, 2x is szinterezve voltak mert elsőre elrontották a színt, gondolom ez tett be nekik). Itt kicsit csodálkoztam, miért nem szóltak közben, de inkább eljöttem, mert az elejétől kezdve bunkó parasztok voltak (oda sem megyek többet). Namost a helyzet a következő. Menet közben 115-120 között egy minimális remegést tapasztalok a kormányon, de nem vészes, sőt nem is érzem mindig. A kérdésem, hogy így pár ezer kilómétert mehetek-e vele anélkül, hogy bántaná a futóművet? Főként városban megy az autó, nyár elejéig valamikor kigörgőztetem őket. Plusz kérdés a görgőzéstől sérülhet a felni fényezése?


Annyi hozzáfűznivaló, hogy esetleg a gumiktól is lehet baj? Én vettem a gumikat, most 2 évesek,2x lettek leszedve már, de legutóbb nem volt velük probléma


én hasonlóan jártam. bár nem érezni, hogy a felnit mozgatni tudnám a tehermentesítőn, de szerintem túlságosan ki homokszorták a közepést, csesztek kiragasztani, hogy a közepén a furatot ne bántsa. először azt hittem a felfekvő felületen lévő szinter a probléma. lecsiszoltam, meg is szűnt, de újra előjött, szóval nem az volt.
már most erősen új szetten gondolkozom és befejetem a kínlódást. Az egyik felnim agyban üt állítólag, valószínű nem javítható, 120g súllyal meg nem fogok menni, mert okádék. sajnálom a felnit.


Ohh értem, basszus az ember csak szeretné, hogy szebb legyen, de hát ez mégsem olyan egyszerű...

Elvileg az enyémek szép tojásfelnik jelenleg. Néztem hogy javítják az ilyent...ezt meg lehet oldani anélkül, hogy a szinter sérülne? Kicsit tartok tőle


nem tudom, nekem gyanús, hogy repedne a szinter. de a javító biztos meg tudja mondani. ha kicsit kell igazítani, szerintem kibírja.


Ma bejelentkeztem, jövő héten viszem. Így látatlanban annyi választ kaptam, hogy garantálni nem tudják hogy nem sérül, de ha sérül is az nem igazán fog látszódni


Ma voltam felnijavításon. Végül egyet kellett csak görgőzni, egyáltalán nem sérült semmi. Újra kellett viszont mind a négyet centrírozni, mert kedves gumis nem tudom mit művelt, de mondták, hogy eltörnék az ilyen kezét, össze vissza volt súlyozva. Hab a tortán, hogy jutott szinter a kerékagyhoz is. Javított felninél csiszolták, annyi infót mondtak, hogy néha nézzek rá a kerékcsavarokra, mert a hő hatására puhul a szinter és kilazulhatnak.


örülök, akkor ez jó hír. mondjuk én úgy tudom a szinte nem olvad vissza. ahhoz nagyon fel kellene melegedni. üzemszerűen ez nem következik be. sajnos én még sehol nem vagyok felni ügyben. lassan már én sem tudok megbízni még egy fránya gumisban se... le sem sz*rják a gumik jelölését, ahogy esik úgy puffan.

YELLOW Elküldve: 2021-04-22 20:32 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

hil írta: Sziasztok! Lehet, hülye a kérdésem: miért fájhat a fenekem akár 100Km levezetése után? Az ülés rossz beállítása okozhatja? Tapasztalt már valaki ilyet? Mi lehet a megoldás?
Köszi: hil


simán okozhatja. néha nekem is fáj benne. de simán lehet a rossz gerinctartás miatt és gerinc probléma miatt.
nekem az a baj, hogy a full szabályos pozíció nekem nonkomfortos. egy deréktámasz csodákra képes. a láb is nehezebben macskásodik el.

YELLOW Elküldve: 2021-04-19 16:32 elsõ ülések alatt fekete kis doboz

Balazs1987 írta: Sziasztok!
Bocs,hogy ide írok,de új vagyok és nem tudok új témát nyitni.
Egy E46 330ci coupe 2002-es évráratú autóról van szó.
Gyári elektromos,memóriás ülés van benne(nem sport ülés)!
A combtámasz nem állítható fel-le.
Láttam már ugyanilyen ülést,ahol állítható volt.

A kérdésem az.
Megoldható,hogy állítható legyen?

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Balázs


persze, ha kicseréled az ülést. de nem kizárt, hogy valaki át tudja alakítani. én még nem találkoztam olyannal a 15 év alatt. az állítható combtámaszos ülés billenthető is, mármint a lapja. így annak teljesen más a mechanikája.