YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-06-20 18:38 Mi lehet a baj?_

Goron írta: Sziasztok.van egy m54b22 e46 Cabrio ,amióta megvan azt csinálja ,hogy reggel elsőre nem indul.(nagyon ritkán indul,de nehezen szedi össze magát ).Van,hogy többször ,de másodikra általában indul.Utánna végig jó,indul elsőre és kb.80-100 simán megy(ennyit használom max egy nap).Valakinek van ötlete vagy találkoztatok hasonlóval .Köszi előre is!


első körben üzemanyagpumpában lévő visszacsapó szelepre gondolnék. hosszabb állás után elengedi a rendszerben a nyomást.
próbáld meg, hogy napi első indásnál, mielőtt indítanál, előtte 2-3x add rá a gyújtást. minden gyújtásráadásnál várj legalább 5 másodpercet. csak a 3. után indítózz. ha ezzel a módszerrel indul, akkor a fenti a probléma.
külön nem cserélhető ez a szelep, de lehet, hogy igen.

YELLOW Elküldve: 2021-06-19 19:43 Mi lehet a baj?_

Szabi15 írta:
Szabi15 írta:
YELLOW írta:
Szabi15 írta: Sziasztok.

Tegnapi nap folyamán elmentem bevásárolni, aztán körülbelül egy óra múlva indultam volna haza, de az autó indítás után lefulladt, újbóli próbálkozásra beindult, a fordulat felszökött, majd leesett 200-300-ra körülbelül. Harmadik indításra, már nem fulladt le és a fordulat sem esett le, azonban az EML felirat, a DSC lámpa valamint a kézifék sárga izzói villogtak!!, fordulat pedig fel le ugrált 1000-1500 között. 200 méter után az erő elszállt az autóból és durva rángatásba kezdett, ahogy kinyomtam a kuplungot ez megszűnt, csak maga tehetetlenül gurultam, majd sikerült félre állnom, ahol leállít újraindít - semmi változás. Majd ezt eljátszottam még két-háromszor és az autó "megjavult", azért írom így, mert haza tudtam vele jönni, de érezhetően nincs meg benne az az erő ami előtte jellemezte. Hozzáteszem máskor csinált már hasonlót, akkor arra gyanakodtam, hogy az egyik vízcső cseréjekor az elfolyt víz zárlatot okozhatott valahol, mert pár nap múlva hűlt helye volt a hibának és a hibaolvasás sem mondott semmit. Most azonban nem érhette semmilyen víz a motorteret, maximum a sok eső ami esett, de azt kizártnak tartom, hogy beázzon hisz eddig sem történt.
A kérdés az mi lehet a probléma? Vezérlés, elektronikai gond, esetleg központi rendszer hibásodott meg?

Az autó típusa 318i N42 motorkóddal ellátva. Tudom-Tudom! eddig hála égnek csak gyanúim voltak a vezérlésre, gondom soha.

Köszönöm a válaszokat és a segítségetek!
Szép hétvégét mindenkinek!


szerintem akár trafó is lehet a gond. nem megy egy henger, erő akkor sincs, bubu-s a hangja, mint egy subaru-nak, és kegyetlen büdös a kipuf. ha közben villog az EML lámpa, akkor próbálja indítani a hengert. de ez lehet simán akármelyik jeladó is, főtengely, vez tengely (kettő is van). Valvetronic-ot nem mondanám, mert ha az rossz átáll vészüzembe és megy, csak nem olyan jól. jó lenne hibát kiolvasni, sokat segítene.


Köszönöm a választ. Én is úgy gondoltam, hogy diagra kell rakni és hátha okosabbak leszünk. Ha lesz bármilyen eredmény az ügyben, azt itt jelzem, hátha tudok majd segíteni valakinek vele.



Sziasztok.

Megtörtént a hibakód kiolvasás, ami ezt a két kódot hozta magával:
- 2850 variálható Bütyköstengely vezérlés; vezérlés szenzor
- 2852 Variálható Bütyköstengely vezérlés; hivatkozási szenzor.

Ez a két hiba marad megfolyton, a törlés után. Az első olvasáskor a folytószelepet, légtömegmérőt, katalizátort is hozta. (ez nem újdonság számomra sajnos)

Kérdésem az, hogy ezek pontosan mely szenzorok az autóban?
Köszönöm a válaszokat!


Ez a Valvetronic szenzor. az 1-es és 2-es henger között van. jellemzően ott engedhet olajat és abban ázik. attól megy tönkre, de lehet csak tisztítás is elég.
ettől függetlenül még lehet a valvetronic motor hibás is, vagy az excenter tengely kopása, ami miatt rossz értéket jelez.

YELLOW Elküldve: 2021-06-17 18:13 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

joezeyoutube írta: Sziasztok.
INPA kábelt+CD-t vennék, valószínű ez az ami nekem kell (ár érték arány csak a saját 2001 E46 hoz kellene, csak néha) Win10 re látok a youtubeon telepítési utmutatót, tényleg fel fog menni?

Másik miért lehet, hogy a Bömbibolt ban 13e az ebayon 4e HUF. Ugyanaz lehet? Kell figyelni milyen az alkatrész készlet?

FTDI FT232RL ebay es hez írva, nekem nem mond semmit, miért jó ha vvel van építve az USB interfész, vagy miért rossz.
A Bömbi boltos FT232RQ, hm...ezért lenne jobba?

Oké a kínai lehet nem működik elsőre (OpCom ot anno kínából vettem rögtön 3 smd kondi nem volt rendesen a helyén, kevés ón, de szerencsére megvoltak az alkatrészek csak egyik oldalt szakadt le, de javítottam reklamáció helyett.

A Bömbi boltos jobb? Megbízhatóbb, miben lehet más?


Esetleg Delphi DS150 et érdemes venni (off tipusok ismerete). Sokkal kevesebb BMW tudás, mint az INPA?


az INPA a BMW szoftvere, gyári diag szoftver.
tudni kell mit kell venni ebay-en és akkor ugyanaz. egyébként sokszor írják, hogy BMW, de hogy mindent tudj olvasni mókolni kell vele. Kell bele egy rövidzár. valószínű a bömbibótos ezt megcsinálja. egyébként szerintem ő is kínából veszi ugyanennyiért, csak drágábban adja tovább.
nekem pl VAG-COM KKL kábelem van a BMW-hez. vagy is az is van. INPA-hoz tökéletes.
arra kell ezeknél figyelni, hogy a kábel driver-ét csak azt szabad feltenni, amit adnak hozzá. tehát netre kapcsolódás esetén, ha magától lefrissíti, akkor kinyírhatja a chip-et és kuka a kábel.
illetve az INPA telepítése lehet kicsit bonyolultabb egy laikusnak, de időigényes beállítani a dolgokat. nem a progiban, hanem a windows-on. én XP-n használom, szóval...

YELLOW Elküldve: 2021-06-16 16:57 Cicergés a motor felõl

joezeyoutube írta: ...esetleg nem lehet, hogy 220e km nél eredeti a vezérműlánc, ha meleg a motor, pont annyit lóg a vezérlés, hogy nagyon minimálisan eléri a dugót valamelyik szelep? 220e km lánc csere ajánlott?
Most még azt akarom megpróbálni a laposszíjra kis vizet öntve változik-e a hangja (tudom le kellene szedni a szíjat és menni 100m-t) Én már rögtön elő tudom csalni a hangot.
Igaz más hobbi (audiophile csöves erősítők) miatt a fülem a legjobb érzékszervem, lehet hiperérzékeny vagyok. Ment ma mellettem egy TDCI focus annak volt hasonló hangja, de az nem ment csak füstölt. Az előző off y20dth opel am nem füstölt nem ment, de csak sima morgo hang volt lehet megszoktam.
Szelephanghoz hasonló elsőre, de inkább öblösebb a hang színe, más a hang felharmónikus tartalma .
Még arra gondoltam lehet SVC CR nyomásszenzor kevesebb nyomát mér a valósnál és a valódi CR nyomás nagyobb? Az a baj nincs diag om, nem tudom még mit kéne vennem. Nem tudom megnézni ami eszembe jut, pl most idők, beporlasztott mennyiségek...hm...milyen diag ot vegyek?


hogy falról mit ver vissza egy dolog. arra ne alapozz semmit. szalagkorlát dettó. ezek nagyon csalókák.
ciceregni a porlasztó tud, vagy valami feszítő, esetleg a kettős tömegű lehet ki. ezt így megmondani lehetetlen. ha nincs egyéb tünet, szerintem használd, mint eddig.

YELLOW Elküldve: 2021-06-16 16:41 320d Motor

Adriano98 írta: Sziasztok!

Vásárlás előtt állok, a kiszemelt példányban egy N47D20C kódú motor van.

Valakinek esetleg van róla bővebb információja, hogy a C jelzés a végén mit takar? Miben másabb mint a sima N47D20 kódú motor?


a blokk több teljesítmény fokozatban létezik, én úgy tudom azt jelöli a végén.
de nem kizárt, hogy módosítást.

YELLOW Elküldve: 2021-06-12 15:50 Inditozásra nem inditt a kocsi !

Sansz írta: Sziasztok!

Van egy F10 525d-m. (Tank fullon)
Tegnap megállt az autópályán minden előzetes hiba, jel, zaj nélkül.
Akkor kiírta hogy hajtáslánc nem áll rendelkezésre.
Leállósávban indítózva kiírta az üzemanyag ellátás hibát/hajcsak nyugodtan tovább (de nem indul)
Haza érve (trélerrel) wow kihozott kb. 70 hibát, töröltük.
Aztán indítoztam, pörög erőből, de semmi, nem indul. Kocsi hibát már nem ír.
Wow-ot ráengedtük újból N57-DDE 7.3 - 3.0l rendszeren 279000 és 249300/ levegőbevezetés fojtószelep és alacsony nyomócső nyomást jelzett hibának.
Majd egy másik kiolvasóval a P14A3 hibát dobja ki.

Konkrétan nem tudok mire gondolni, mivel lehet gond így 1-ről a 2-re semmi előjel nélkül, a kocsi eddig hibátlanul hibakódoktól mentesen futott.

Ha valakinek van tapasztalata azt megköszönném!


vagy a magasnyomású pumpa halt meg, vagy csak a rail szenzor. elsőre ezeket tippelném, ha amúgy a tankból nyomja az üzemanyagot.

YELLOW Elküldve: 2021-06-12 15:49 Mi lehet a baj?_

Szabi15 írta: Sziasztok.

Tegnapi nap folyamán elmentem bevásárolni, aztán körülbelül egy óra múlva indultam volna haza, de az autó indítás után lefulladt, újbóli próbálkozásra beindult, a fordulat felszökött, majd leesett 200-300-ra körülbelül. Harmadik indításra, már nem fulladt le és a fordulat sem esett le, azonban az EML felirat, a DSC lámpa valamint a kézifék sárga izzói villogtak!!, fordulat pedig fel le ugrált 1000-1500 között. 200 méter után az erő elszállt az autóból és durva rángatásba kezdett, ahogy kinyomtam a kuplungot ez megszűnt, csak maga tehetetlenül gurultam, majd sikerült félre állnom, ahol leállít újraindít - semmi változás. Majd ezt eljátszottam még két-háromszor és az autó "megjavult", azért írom így, mert haza tudtam vele jönni, de érezhetően nincs meg benne az az erő ami előtte jellemezte. Hozzáteszem máskor csinált már hasonlót, akkor arra gyanakodtam, hogy az egyik vízcső cseréjekor az elfolyt víz zárlatot okozhatott valahol, mert pár nap múlva hűlt helye volt a hibának és a hibaolvasás sem mondott semmit. Most azonban nem érhette semmilyen víz a motorteret, maximum a sok eső ami esett, de azt kizártnak tartom, hogy beázzon hisz eddig sem történt.
A kérdés az mi lehet a probléma? Vezérlés, elektronikai gond, esetleg központi rendszer hibásodott meg?

Az autó típusa 318i N42 motorkóddal ellátva. Tudom-Tudom! eddig hála égnek csak gyanúim voltak a vezérlésre, gondom soha.

Köszönöm a válaszokat és a segítségetek!
Szép hétvégét mindenkinek!


szerintem akár trafó is lehet a gond. nem megy egy henger, erő akkor sincs, bubu-s a hangja, mint egy subaru-nak, és kegyetlen büdös a kipuf. ha közben villog az EML lámpa, akkor próbálja indítani a hengert. de ez lehet simán akármelyik jeladó is, főtengely, vez tengely (kettő is van). Valvetronic-ot nem mondanám, mert ha az rossz átáll vészüzembe és megy, csak nem olyan jól. jó lenne hibát kiolvasni, sokat segítene.

YELLOW Elküldve: 2021-06-09 19:31 Motorolaj

PTamas7894 írta: Sziasztok,

Használta már valaki a Liqui Moly olajszivárgás gátló olajadalékát?
Pl amazonon rengeteg a pozitív visszajelzés, hogy segít csökkenteni az olajfogyasztást, mivel ápolja a pl a szelepszárszimmeringeket.

Sajnos elég nagy nekem is az olajfogyasztásom, azonban még nem jutottam el odáig, hogy komplett motorfelújítás történjen.

Egy ilyen szer használata tehet bármi másban kárt esetleg? Van értelme szerintetek használni?

Beszéltem a hazai importőrrel, az ő elmondása szerint nyugodtan használható, és nem emeli meg a viszkozitását az olajnak.


én erre azt mondom, egy jó motorolaj megteszi az ápolást, csak időben kell cserélni. egy már kikeményedett szimmeringet nem fog felpuhítani.
a legtöbb ilyen termék a tulajok reményeinek köszönhetik létezésüket.
az pedig megint más dolog, hogy amit valamikor engedélyeztek, az milyen anyag volt, és mit értékesítenek. nem az LM ellen írom, hanem általánosságban.
kárt szerintem nem okoz, így puding próbája az evés...

YELLOW Elküldve: 2021-06-07 22:08 Egyenetlen alapjárat

panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok
megpróbálom egyszerűen leírni a problémámat. (remélem jó fórumtémát választottam)
M54B22 motornál azt tapasztalom hogy kupplungoláskor fordulatszám gyorsan visszaesik, illetve annyira visszaesik a fordulatszám(a minimumra) hogy berezonál maga az egész kasztni. Ez a "dadogás" max 1 másodpercig tart majd az alapjárat beáll a normálisra. Viszont az autó nem fullad le. Ezt általában akkor tapasztalom, ha meg akarok állni piros lámpánál és benyomom a kupplungpedált. Hideg motornál nem(gondolom a dúsabb keverék miatt) de egy pár km után "előjön" Az autóban 167 ezer km van jelenleg.
Tervezem hogy kicserélem a VANOS gyűrüket de egyenlőre a fogyasztással nincs problémám, így még vacilálok hogy megbontsam a motort. A kérdésem az lenne hogy érdemes lenne megbontani a VANOST emiatt? Olvastam valahol korábban hogy ezt okozhatja a főtengely jeladó. Ez lehetséges a fenti problémánál? Vagy esetleg másfelé kellene keresgélnem?
Hibakód egyenlőre nincs.

Előre is köszönöm a segítséget.


hát akár lehet cserélni. nem mindig lesz hibakód. az eset 50%-ban főtengely jeladó. viszont mivel nem áll le (még), akár üzemanyag ellátási probléma is lehetne. ahogy hirtelen leesik a fordulat alapjáratra, elkezd befulladni az autó.
én próbaként tankolnék bele majdnem üres tankra egy 20-25 liter OMV 100-ast, és meghajtanám egy picit. gondolok itt arra, hogy van pályán, vagy országút 90-nél 4. fokozatban menni, egy jó 10-20 km-t. jó lenne a ha a fordulat 3000 felett lenne minimum.
a Vanos "O" gyűrű csere sem árthat. esetleg a DISA-t is érdemes megvizsgálni, nem lóg-e, nem zörög.

A DISA-t csekkoltam, illetve "felujítottam" a fém felújítószettel, így nem szippant be semmit a mortor mostmár. Az alapjárattal szerencsére nincs gond, itt gondolok arra hogy rendesen tartja az alapjáratot, csak fordulatszám után esik le "néha" ha mondjuk 2000 rpmnél benyomom a kupplungot és gurul az autó. Hallottam olyat is hogy az M54-nél az olajszvattyú fogaskereke szeret eltörni csonkban ha forgatják, így én nem szoktam forgatni nagyon egyébként. A 100-as benzin nem tesz semmit tönkre benne? Gondolok a technikára. 2003-as a gép és nem tudom hogy anno volt e már 100 oktánszámú benzin vagy csak 98-as.


dehogy tesz tönkre. az enyémnek a gépkönyve azt írja a kopogásszenzor 99-s oktánig tud állítani. de mentem már szinte majdnem teljes 100-assal. kb. 2 liter 95-ös volt az alján. de azért írtam, hogy majdnem üres tank, tehát mondjuk 5 liter 95-ösre kell tankolni 20-25 liter 100-ast. arányaiban kb így. ha van benne 10-15 liter 95-ös, akkor tele is nyomhatod 100-assal. volt több ismerős, akiknek még régebbi pl 92-es M52 motorba is javasoltam ezt és bevált. kárt nem teszel, de legalább kipucol egy picit. én évente 1-2x nyomok egy "kúrát".
hát nem az olajszivattyú miatt csinálja ezt, abban biztos vagyok.

YELLOW Elküldve: 2021-06-04 22:58 Egyenetlen alapjárat

panelsniper írta: Sziasztok
megpróbálom egyszerűen leírni a problémámat. (remélem jó fórumtémát választottam)
M54B22 motornál azt tapasztalom hogy kupplungoláskor fordulatszám gyorsan visszaesik, illetve annyira visszaesik a fordulatszám(a minimumra) hogy berezonál maga az egész kasztni. Ez a "dadogás" max 1 másodpercig tart majd az alapjárat beáll a normálisra. Viszont az autó nem fullad le. Ezt általában akkor tapasztalom, ha meg akarok állni piros lámpánál és benyomom a kupplungpedált. Hideg motornál nem(gondolom a dúsabb keverék miatt) de egy pár km után "előjön" Az autóban 167 ezer km van jelenleg.
Tervezem hogy kicserélem a VANOS gyűrüket de egyenlőre a fogyasztással nincs problémám, így még vacilálok hogy megbontsam a motort. A kérdésem az lenne hogy érdemes lenne megbontani a VANOST emiatt? Olvastam valahol korábban hogy ezt okozhatja a főtengely jeladó. Ez lehetséges a fenti problémánál? Vagy esetleg másfelé kellene keresgélnem?
Hibakód egyenlőre nincs.

Előre is köszönöm a segítséget.


hát akár lehet cserélni. nem mindig lesz hibakód. az eset 50%-ban főtengely jeladó. viszont mivel nem áll le (még), akár üzemanyag ellátási probléma is lehetne. ahogy hirtelen leesik a fordulat alapjáratra, elkezd befulladni az autó.
én próbaként tankolnék bele majdnem üres tankra egy 20-25 liter OMV 100-ast, és meghajtanám egy picit. gondolok itt arra, hogy van pályán, vagy országút 90-nél 4. fokozatban menni, egy jó 10-20 km-t. jó lenne a ha a fordulat 3000 felett lenne minimum.
a Vanos "O" gyűrű csere sem árthat. esetleg a DISA-t is érdemes megvizsgálni, nem lóg-e, nem zörög.

YELLOW Elküldve: 2021-06-01 22:55 E90 vásárlás

konkolyd írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Köszi az eddigi ötleteket, úgy néz ki a 20d lesz a befutó
Viszont lekérdeztem alvázszám alapján és van a kiszemelt példányra visszahívás.
Valaki esetleg tudja hogy pontosan miért? Gondolom a vezérműlánc és/vagy az EGR miatt nem? Valakinek erről bármi infó, esetleg aki már át esett rajta?


úgy rémlik a vezérműlánc miatt nincs visszahívás, de az EGR/szívósor miatt igen.
vizsgálják, és ha kell cserélik, amit kell.


Meg a fűtőventilátor előtét ellenállás és csatlakozó cserére is van visszahívás. Nekem nemrég cserélték, 1 óra volt az egész...


az a legnagyobb gáz, hogy ez a probléma (előtétellenállás), minden márkát érint, nem csak a BMW-t. E46-nál még nem vállalták be visszahívásnak, valóban E90 rémlik. nyilván tönkre megy idővel, de azért annak idején nagyon fura volt, hogy ennyire...

YELLOW Elküldve: 2021-05-31 22:37 E90 vásárlás

Adriano98 írta: Köszi az eddigi ötleteket, úgy néz ki a 20d lesz a befutó
Viszont lekérdeztem alvázszám alapján és van a kiszemelt példányra visszahívás.
Valaki esetleg tudja hogy pontosan miért? Gondolom a vezérműlánc és/vagy az EGR miatt nem? Valakinek erről bármi infó, esetleg aki már át esett rajta?


úgy rémlik a vezérműlánc miatt nincs visszahívás, de az EGR/szívósor miatt igen.
vizsgálják, és ha kell cserélik, amit kell.

YELLOW Elküldve: 2021-05-27 22:16 E90 vásárlás

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

E90/91 vásárlás előtt állok.
Három motorról érdekelnének vélemények: N43/46 benzines és N47 dízel.

Valakinek ötlete, tapasztalata hogy melyik megbízhatóbb, melyiket érdemesebb bevállalni?
Bármilyen infó jöhet, melyiknél mire kell figyelni.
Annyi történet van még hozzá, hogy napi 100 km munkába járás is lenne vele.
Előre is köszi


egyiket se inkább 6 hengerest.
N46 láncugrás, olajfogyasztás, hajtókarcsapágy probléma, valvetronic, és kb minden tönkre tud menni, de ez mindegyikre igaz.
N43 direkt befecsis, szóval kokszolódik. elektromos vízpumpa hiba, injektor, szondák, trafók problémásak.
N47 hátul van a vezérlés. és van is vele baj. magasnyomású pumpa probléma. EGR hűtő hiba miatt a szívósor kiéghet és szúróláng keletkezhet, ami pont az üzemanyagcsövet éri. magyarán kigyulladhat. ja és van bennük szívósor csappantyú is, ami műanyag és szeret eltörni.
lehetne még sorolni.
ha legjobb motor kell E9x-ben, akkor széria eleji, 6 hengeres M54. az újabb N motorkódú 6 hengeres is jó, de abból se mind, mert volt vagy 3 féle. de még úgy is kevésbé bajos bármelyik, mint a felsők.


Ohh, köszönöm az infókat, magyarán lutri lehet mindegyik

Na és a híres ZF váltó? Arra igaz hogy amíg cserélik az olajat és nem kínozák akkor megbízhatóan teszi a dolgát?


ez mindegyikre igaz. érdemes utánajárni, melyik mekkora nyomatékra van. sokszor ugyanaz a váltó van egy erősebb és egy gyengébb motorhoz. nyilván tartósabb a gyengébb motornál. sajnos sokan nem cserélnek olajat. 200-300ezer km-nél meg már úgy kell, hogy szeleptömb le és full kitakarít, tömítések csere, stb. nem kis pénz az tény. de abban egy sima olajcsere, többet árt, mintha menne a régivel.

YELLOW Elküldve: 2021-05-27 22:12 Hűtővíz..:S

johndeegwed írta:
YELLOW írta:
johndeegwed írta: Hali fanok , 1 éve vagyok boldog "boldogtalan" tulajdonosa egy e39 520d touring-nak.
Követekező a problémám az utóval , van hogy megyek napi 220-260km-t és nincs semmi gond , viszont mikor véletlen beletévedek forgalmikdugóba pl a hűtővizem felforr és kinyomja a kiegyenlítő tartály betöltő nyílásnál, de a hűtőfolyadék mennyiség jelző nem jelez és a hőfokmérő is középen áll mint a cövek. Cserélve lett benne tavaly nyáron vízpumpa és egr termosztát . Ősszel télen túlmegelegedés probléma megszünt, olaj a vízben nincs , az olajban sincs víz mármint hűtőfolyadék. Ami biztos hogy a klíma ventillátor nem működik , a viszkos hűtésről pedig fogalmam sincs ... Tavaj mikor cserélve lett a vízpumpa a szerelőm azt mondta lehet kezdődő hengerfejes, de ennek semmi tünetét nem látom . sem füst a kpufogóból sem az előbb említett hengerfejre jellemző tünetek. Titkos menüben műszerfal teszt rendeben van. (Viszkót sosem hallom hogy felgyorsuna) Mi lehet a probléma ?


hát lehet nagy termosztátot is cserélni kellene. érdemes párban az EGR termosztáttal együtt cserélni. ha meg automata, akkor lehet még egy 3. termosztát is van.
a viszkó is lehet rossz egyébként. amíg van elég menetszél, addig nincs gond. de lehet egy rossz hőfokjeladó. de lehet rossz légtelenítés. nem bonyolult, de macerás légteleníteni. egy párszor már le lett írva, hogy kell, érdemes visszaolvasni.
én nem gondolnám, hogy hengerfejes lenne.


Manuál váltós , cserélek normál termosztátot . meg jeladókat is . A viszkóra van valami ttuti módszer a hiba kizárására? Valamit a 2db jeladót merre találom ? A kiegynlítő tartályt már kivettem de semmit nem találtam rajt amit cserélni lehetne.


a kiegyenlítőn maga a kupak egy szelep. az is tönkre tud menni, de nem attól forr fel a víz. ritkán, de tönkre tud menni. de nálad nem az lesz a gond.
hát most meg nem mondom hol vannak a jeladók.
viszkóra érdemes a neten rákeresni. videókat is találni a hibákról.

YELLOW Elküldve: 2021-05-27 22:00 Hűtővíz..:S

johndeegwed írta: Hali fanok , 1 éve vagyok boldog "boldogtalan" tulajdonosa egy e39 520d touring-nak.
Követekező a problémám az utóval , van hogy megyek napi 220-260km-t és nincs semmi gond , viszont mikor véletlen beletévedek forgalmikdugóba pl a hűtővizem felforr és kinyomja a kiegyenlítő tartály betöltő nyílásnál, de a hűtőfolyadék mennyiség jelző nem jelez és a hőfokmérő is középen áll mint a cövek. Cserélve lett benne tavaly nyáron vízpumpa és egr termosztát . Ősszel télen túlmegelegedés probléma megszünt, olaj a vízben nincs , az olajban sincs víz mármint hűtőfolyadék. Ami biztos hogy a klíma ventillátor nem működik , a viszkos hűtésről pedig fogalmam sincs ... Tavaj mikor cserélve lett a vízpumpa a szerelőm azt mondta lehet kezdődő hengerfejes, de ennek semmi tünetét nem látom . sem füst a kpufogóból sem az előbb említett hengerfejre jellemző tünetek. Titkos menüben műszerfal teszt rendeben van. (Viszkót sosem hallom hogy felgyorsuna) Mi lehet a probléma ?


hát lehet nagy termosztátot is cserélni kellene. érdemes párban az EGR termosztáttal együtt cserélni. ha meg automata, akkor lehet még egy 3. termosztát is van.
a viszkó is lehet rossz egyébként. amíg van elég menetszél, addig nincs gond. de lehet egy rossz hőfokjeladó. de lehet rossz légtelenítés. nem bonyolult, de macerás légteleníteni. egy párszor már le lett írva, hogy kell, érdemes visszaolvasni.
én nem gondolnám, hogy hengerfejes lenne.