YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-04-22 20:32 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

hil írta: Sziasztok! Lehet, hülye a kérdésem: miért fájhat a fenekem akár 100Km levezetése után? Az ülés rossz beállítása okozhatja? Tapasztalt már valaki ilyet? Mi lehet a megoldás?
Köszi: hil


simán okozhatja. néha nekem is fáj benne. de simán lehet a rossz gerinctartás miatt és gerinc probléma miatt.
nekem az a baj, hogy a full szabályos pozíció nekem nonkomfortos. egy deréktámasz csodákra képes. a láb is nehezebben macskásodik el.

YELLOW Elküldve: 2021-04-19 16:32 elsõ ülések alatt fekete kis doboz

Balazs1987 írta: Sziasztok!
Bocs,hogy ide írok,de új vagyok és nem tudok új témát nyitni.
Egy E46 330ci coupe 2002-es évráratú autóról van szó.
Gyári elektromos,memóriás ülés van benne(nem sport ülés)!
A combtámasz nem állítható fel-le.
Láttam már ugyanilyen ülést,ahol állítható volt.

A kérdésem az.
Megoldható,hogy állítható legyen?

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Balázs


persze, ha kicseréled az ülést. de nem kizárt, hogy valaki át tudja alakítani. én még nem találkoztam olyannal a 15 év alatt. az állítható combtámaszos ülés billenthető is, mármint a lapja. így annak teljesen más a mechanikája.

YELLOW Elküldve: 2021-04-18 19:23 Futómû és hibái

kisskarex írta: Sziasztok fanok!
Először is mindenkinek jó egészséget kivánok!
Eljött a futómű javitás ideje és ehhez kérnék kis segitséget.
Olyasmi kérdésem lenne,hogy az első lengőkar gömbfejeit lehet e
külön cserélni vagy csak lengőkarral együtt?
Stabpálcál csapágyak megvannak csak vennék még gömbfejeket ezért kérdezem.
Előre is köszönöm!


ha gyári a lengőkar, akkor nem. a Meyle HD lengőkarokban lehet, ha korábban erre volt cserélve esetleg. viszont vannak olyan szakik, akik a gyári lengőkart át tudják alakítani cserélhetősre. jellemzően alu lengőkarokban nem szokott cserélhető lenni egyébként.

YELLOW Elküldve: 2021-04-13 19:39 Nem tudom mi a baja az autómnak

Noked írta: Sziasztok!
Auto: 2003-as, 3-as BMW, E46 2200cm3, sor 6,
Lassan 1 éve szenvedek az alábbi jelenséggel.
- A nap első indulásakor minden rendben zajlik, az autó úgy megy, ahogy kell. Mindegy, hogy 1km vagy 1000km megyek, 2 percet vagy 4 órát vezetek.
- A következő induláskor kezdődnek a gondok. Alapjáraton az első gázpedál érintésre hajlamos lefulladni az autó.
- Kitolatsz a parkolóból, kuplung 1-esbe, közben lefullad az autó.
- Stoptáblánál megállsz, lefullad az autó
- 90-es tempónál, nagyobb kanyar jön, ezért lassítok majd visszaváltás, közben beesik a fordulat és lefullad az autó (ritkán, de előfordul)
- továbbá gáz adásra lomha, erőtlen az autó, alig gyorsul. 3000 fordulat felett megindul az autó, de még ekkor se olyan mint szokott
Nagyából ezek a tünetek

Amiket már csináltam:
- Légtömegmérő cserélve
- 3-4 lyukas cső kicserélve
- teljes kartelgáz rendszer cserélve (csövek, szűrő stb..)
- Diagnosztikában semmi olyan hibajel nincs, ami ezekre a jelenségekre adna magyarázatot
- Gyertyák. trafók ellenőrizve.

Esetleg valaki találkozott hasonló jelenséggel, vagy netán van ötlet hogy mi lehet még a gond?
A jelenség annak tűnik, mintha nem jól mérnél az anyagokat és ezáltal az égés nem megfelelő. Ezért is cseréltük a légtömegmérőt, majd a teljes kártelgáz rendszert. Amikor a kartelgáz rendszer cseréltük, akkor fél évre 95%-ban megszűntek a hibajelenségek, de azóta megint kezdenek újra előjönni.

Előre is köszi a segítséget!


ez inkább olyan jelenség, mint amikor a főtengely jeladó rosszalkodik, ezek a befulladások tipikusan, kuplung benyomásra.
de ennél simán lehet a DISA szelep is problémás. vagy ennyit bírt a kartergáz szellőztető.
kartel az más, mivel 2x is rosszul írtad, gondoltam szólok.helyesen karter.

YELLOW Elküldve: 2021-04-13 19:34 alufelni

PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Hétvégén végre felkerültek a szinterezett 17-es gyári felnieim. A felnik szinter előtt javítva nem voltak, mivel gumis szerint rendben voltak. Fel is kerültek újra a kerekek, most másik gumisnál. Nem szóltak semmit, végén azért megkérdeztem, hogy mit láttak a centríron, minden oké-e. Erre mondták hogy 3 felni üt (nem vészesen de ütnek, 2x is szinterezve voltak mert elsőre elrontották a színt, gondolom ez tett be nekik). Itt kicsit csodálkoztam, miért nem szóltak közben, de inkább eljöttem, mert az elejétől kezdve bunkó parasztok voltak (oda sem megyek többet). Namost a helyzet a következő. Menet közben 115-120 között egy minimális remegést tapasztalok a kormányon, de nem vészes, sőt nem is érzem mindig. A kérdésem, hogy így pár ezer kilómétert mehetek-e vele anélkül, hogy bántaná a futóművet? Főként városban megy az autó, nyár elejéig valamikor kigörgőztetem őket. Plusz kérdés a görgőzéstől sérülhet a felni fényezése?


Annyi hozzáfűznivaló, hogy esetleg a gumiktól is lehet baj? Én vettem a gumikat, most 2 évesek,2x lettek leszedve már, de legutóbb nem volt velük probléma


én hasonlóan jártam. bár nem érezni, hogy a felnit mozgatni tudnám a tehermentesítőn, de szerintem túlságosan ki homokszorták a közepést, csesztek kiragasztani, hogy a közepén a furatot ne bántsa. először azt hittem a felfekvő felületen lévő szinter a probléma. lecsiszoltam, meg is szűnt, de újra előjött, szóval nem az volt.
már most erősen új szetten gondolkozom és befejetem a kínlódást. Az egyik felnim agyban üt állítólag, valószínű nem javítható, 120g súllyal meg nem fogok menni, mert okádék. sajnálom a felnit.


Ohh értem, basszus az ember csak szeretné, hogy szebb legyen, de hát ez mégsem olyan egyszerű...

Elvileg az enyémek szép tojásfelnik jelenleg. Néztem hogy javítják az ilyent...ezt meg lehet oldani anélkül, hogy a szinter sérülne? Kicsit tartok tőle


nem tudom, nekem gyanús, hogy repedne a szinter. de a javító biztos meg tudja mondani. ha kicsit kell igazítani, szerintem kibírja.

YELLOW Elküldve: 2021-04-12 20:48 alufelni

PTamas7894 írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Hétvégén végre felkerültek a szinterezett 17-es gyári felnieim. A felnik szinter előtt javítva nem voltak, mivel gumis szerint rendben voltak. Fel is kerültek újra a kerekek, most másik gumisnál. Nem szóltak semmit, végén azért megkérdeztem, hogy mit láttak a centríron, minden oké-e. Erre mondták hogy 3 felni üt (nem vészesen de ütnek, 2x is szinterezve voltak mert elsőre elrontották a színt, gondolom ez tett be nekik). Itt kicsit csodálkoztam, miért nem szóltak közben, de inkább eljöttem, mert az elejétől kezdve bunkó parasztok voltak (oda sem megyek többet). Namost a helyzet a következő. Menet közben 115-120 között egy minimális remegést tapasztalok a kormányon, de nem vészes, sőt nem is érzem mindig. A kérdésem, hogy így pár ezer kilómétert mehetek-e vele anélkül, hogy bántaná a futóművet? Főként városban megy az autó, nyár elejéig valamikor kigörgőztetem őket. Plusz kérdés a görgőzéstől sérülhet a felni fényezése?


Annyi hozzáfűznivaló, hogy esetleg a gumiktól is lehet baj? Én vettem a gumikat, most 2 évesek,2x lettek leszedve már, de legutóbb nem volt velük probléma


én hasonlóan jártam. bár nem érezni, hogy a felnit mozgatni tudnám a tehermentesítőn, de szerintem túlságosan ki homokszorták a közepést, csesztek kiragasztani, hogy a közepén a furatot ne bántsa. először azt hittem a felfekvő felületen lévő szinter a probléma. lecsiszoltam, meg is szűnt, de újra előjött, szóval nem az volt.
már most erősen új szetten gondolkozom és befejetem a kínlódást. Az egyik felnim agyban üt állítólag, valószínű nem javítható, 120g súllyal meg nem fogok menni, mert okádék. sajnálom a felnit.

YELLOW Elküldve: 2021-04-10 18:51 Társalgó

!!! ÚJRA MŰKÖDIK AZ OLDAL !!!

YELLOW Elküldve: 2021-02-09 19:20 Mi lehet a baj?_

panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Szaisztok,

furcsa sípolásra lettem figyelmes korábban, miután mentem az autóval kb 40-60 km-t és leparkoltam. Készítettem egy videót is és fogalmam sincs, honnan jöhet ez a hang, illetve hogy mi okozhatja. M54B22 Motor.
itt a link.:
https://youtu.be/MCKO2KGyPdE
Ha van ötletetek azt szívesen veszem, mert nekem ötletem sincs mi lehet ez.
Köszi!


nem néztem meg a videót, nem tudom honnan és hogyan jön a hang. holnap délután, ha nem felejtem el.
de sípolós hangot kartergáz lecsapató, szűrő is adhat ki, ha hibás. illetve a DISA szelep tud még hangot kiadni.
nehezen de meghallgattam... hát mintha a távolba fát gyalulnának, vagy körfűrésszel vágnának... én még ilyen hangot nem is hallottam. jó lenne behatárolni, honnan jön. ebben is van egy szekunder pumpa, ami hideg motornál van, talán annak lesz hangja, csapágyas. de lehet E60-ban nincs is olyan. ez egy emissziót csökkentő cucc. de nincs mindegyik motorban, vagy csak el van dugva. nekem ennyi a tippem.


én sem hallottam még ilyen hangot. Olyan mintha gyalu hang lenne de nem az. Ezt a felvételt még karácsonykor csináltam, ma is mentem vele és miután leállítottam a kocsit ugyanúgy hallottam. E60 520i M54-es motorral. Korábban M52TU-volt és ott ilyet én sem hallottam. A DISA-t én kizárnám, mert az a motor másik oldalán van. Én úgy hallottam hogy ez a hang a kipufogó oldalon a leömlők felől jön, ott ahol a klíma csöve is van. Bízom benne hogy nem ereszti valahol a klímagázt. Viszont érdekes hogy nem mindig csinálja. Illetve szakasosan ahogy a videóban is, egyre nagyobb szünetekkel majd abbahagyja. Utána nézek ennek a szekunder pumpának, merre leledzik, én is gondoltam már rá. Ez a kartergáz lecsapató szűrőt merre kell keresni?
Köszi!


persze nem DISA. csak már nem töröltem ki. utána megnéztem a videót. vagyis sikerült hangot varázsolni ott, ahol voltam.
ami eszembe jutott, hogy nem lehetséges, hogy állófűtésed van? mert ha nem megy a motor és úgy is csinálja, akkor amit írtam, kizárható mind, az állófűtés meg lehet sanszos. már ha van. hiába benzines, külföldön tettek olyanokba is.


nem, sajnos nincs állófűtés benne. Szerintem ez a szekunder pumpa lesz, 1000%. Megnéztem TIS-ben, pont azon az oldalon is van a sárvédő mögött ahonnan a nyikorgást is hallottam. Biztosan kellemes hozzáférhető helyen van/lesz... Csak a fél elejét kell majd lebontani miatta. Egyébként milyen jelei vannak ha bedöglik ez a pumpa ? Indítás lesz rosszabb vagy a teljesítményre is befolyással lesz?


igazából előbb csapágyas hangja lesz. de én úgy tudom ha beindul a motor, akkor indul csak el. pontosan nem tudom okoz-e valamit, de kb indítás után olyan 15 másodpercig megy csak. menet közben nem igazán van már köze semmihez. inkább indításhoz, és az elején az alapjárathoz. bár ha úgy marad és nem áll le, akkor menet közben is nyilván okoz gondot.

YELLOW Elküldve: 2021-02-08 22:13 Mi lehet a baj?_

panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Szaisztok,

furcsa sípolásra lettem figyelmes korábban, miután mentem az autóval kb 40-60 km-t és leparkoltam. Készítettem egy videót is és fogalmam sincs, honnan jöhet ez a hang, illetve hogy mi okozhatja. M54B22 Motor.
itt a link.:
https://youtu.be/MCKO2KGyPdE
Ha van ötletetek azt szívesen veszem, mert nekem ötletem sincs mi lehet ez.
Köszi!


nem néztem meg a videót, nem tudom honnan és hogyan jön a hang. holnap délután, ha nem felejtem el.
de sípolós hangot kartergáz lecsapató, szűrő is adhat ki, ha hibás. illetve a DISA szelep tud még hangot kiadni.
nehezen de meghallgattam... hát mintha a távolba fát gyalulnának, vagy körfűrésszel vágnának... én még ilyen hangot nem is hallottam. jó lenne behatárolni, honnan jön. ebben is van egy szekunder pumpa, ami hideg motornál van, talán annak lesz hangja, csapágyas. de lehet E60-ban nincs is olyan. ez egy emissziót csökkentő cucc. de nincs mindegyik motorban, vagy csak el van dugva. nekem ennyi a tippem.


én sem hallottam még ilyen hangot. Olyan mintha gyalu hang lenne de nem az. Ezt a felvételt még karácsonykor csináltam, ma is mentem vele és miután leállítottam a kocsit ugyanúgy hallottam. E60 520i M54-es motorral. Korábban M52TU-volt és ott ilyet én sem hallottam. A DISA-t én kizárnám, mert az a motor másik oldalán van. Én úgy hallottam hogy ez a hang a kipufogó oldalon a leömlők felől jön, ott ahol a klíma csöve is van. Bízom benne hogy nem ereszti valahol a klímagázt. Viszont érdekes hogy nem mindig csinálja. Illetve szakasosan ahogy a videóban is, egyre nagyobb szünetekkel majd abbahagyja. Utána nézek ennek a szekunder pumpának, merre leledzik, én is gondoltam már rá. Ez a kartergáz lecsapató szűrőt merre kell keresni?
Köszi!


persze nem DISA. csak már nem töröltem ki. utána megnéztem a videót. vagyis sikerült hangot varázsolni ott, ahol voltam.
ami eszembe jutott, hogy nem lehetséges, hogy állófűtésed van? mert ha nem megy a motor és úgy is csinálja, akkor amit írtam, kizárható mind, az állófűtés meg lehet sanszos. már ha van. hiába benzines, külföldön tettek olyanokba is.

YELLOW Elküldve: 2021-02-07 21:38 Mi lehet a baj?_

panelsniper írta: Szaisztok,

furcsa sípolásra lettem figyelmes korábban, miután mentem az autóval kb 40-60 km-t és leparkoltam. Készítettem egy videót is és fogalmam sincs, honnan jöhet ez a hang, illetve hogy mi okozhatja. M54B22 Motor.
itt a link.:
https://youtu.be/MCKO2KGyPdE
Ha van ötletetek azt szívesen veszem, mert nekem ötletem sincs mi lehet ez.
Köszi!


nem néztem meg a videót, nem tudom honnan és hogyan jön a hang. holnap délután, ha nem felejtem el.
de sípolós hangot kartergáz lecsapató, szűrő is adhat ki, ha hibás. illetve a DISA szelep tud még hangot kiadni.
nehezen de meghallgattam... hát mintha a távolba fát gyalulnának, vagy körfűrésszel vágnának... én még ilyen hangot nem is hallottam. jó lenne behatárolni, honnan jön. ebben is van egy szekunder pumpa, ami hideg motornál van, talán annak lesz hangja, csapágyas. de lehet E60-ban nincs is olyan. ez egy emissziót csökkentő cucc. de nincs mindegyik motorban, vagy csak el van dugva. nekem ennyi a tippem.

YELLOW Elküldve: 2021-02-07 19:23 N46 és N42 motorok

sutius írta: Sziasztok,
Egesz nap az autót basztattam és feltunt valami: hidegen, ha úgy indítom, hogy a gazpedalt nyomva tartom kB 1500as fordulaton akkor aztán tökéletesen megy. KB addig tartom nyomva míg a másodlagos levegő pumpa el nem hallgat.
Ha ezt nem teszem meg akkor szaggat, nincs benne erő.
Egy véleményre volnak kíváncsi..
Köszike


még most az a véleményem amit leírtam. kell a légtömegmérőnek egy adaptáció törlés és/vagy a Velvetronic már hidegen is működik. de ennek több oka is lehet.
korábban is ezt csinálta? nert nondom ha ez a jelenség a trafó csere után jött elő, akkor lehet a Valvetronic excenter tengely csatlakozójával lett ott valami. látatlanban nincs más ötletem.

YELLOW Elküldve: 2021-02-06 17:53 N46 és N42 motorok

sutius írta: Sziasztok,
Megvolt a gyertya és a trafó csere. Egy napig minden ok. Ma reggel megint csak 3 hengerrel indult, miután melegedett egy kicsit helyrejott. Ezt a hibauzenetet dobja ki..
cdkfrau adaption multiple area1
Valami ötlet mi lehet?

Köszöntem....


lehet légtömegmérő hiba, vagy koszolódás. annak egy adaptáció törlés nem ártana első körben.
de simán lehet valamelyik lambda szonda. sajnos 4 is van. de ezt egy autóvillamosságis, vagy megfelelő diaggal lehet ellenőrizni.
keverékképzési hibára utal ez a hibajelzés.
rosszabb esetben az a baj, hogy a Valvetronic beragadva maradt, ezért hidegen nem fojtószelepes üzemmódban van, hanem át van váltva valvetronic-os működésre. ennek szenzorának értékéből kikövetkeztető lenne. de érdemes esetleg megnézni, az excentertengely szenzorát, csatlakozását. mivel ott van az 1-es henger trafója mellett, lehet cserekor sérült ott valami, vagy kontakt hiba lett.

YELLOW Elküldve: 2021-02-02 22:04 Remeg az autó

Sasa83 írta: Üdv! Új vagyok még a BMW-s világban. Vásároltam a nejemnek pár napja egy 2009 évjáratú X3 2.0d autót, ami ma reggel óta alapjáraton iszonyatosan elkezdett remegni, ami ha bemelegszik az autó akkor sem múlik. Masszázsnak már majdnem jó lenne, de iszonyatosan idegesítő. Esetleg valakinek valami tapasztalata? 213000 km van az autóban.


kér tippelgetni, diagra kell tenni. ha olyan mértékű a remegés, akkor valószínű nem megy egy henger. vagy ha megy és nincs erre utaló hibajelzés, akkor lehet a motortartóbak pukkant el. de simán lehet hibás porlasztó is. vagy kettőstömegű lendkerék.

YELLOW Elküldve: 2021-02-02 20:15 N46 és N42 motorok

sutius írta:
YELLOW írta:
sutius írta: Sziasztok,
Ma melóbol alig tudtam hazajonni mivel alapjaraton az autó remegett, az alapjarat össze-vissza ugralt( nem állt meg a motor), ereje nem volt. Miután kicsit melegedett a motor sikerült elindulnom, de gyorsításnal szaggatott alig akart menni. Haza érve inpa ezt írta ki CDKM MISSFIRE DETECTION,és MISSFIRE CYL 1 és 3.
Mas hibauzenet nem volt. Szerelőm csak pénteken tudja megnezni.....
Addig is valami ötlet, hogy mi lehet?
PS N42B18

Köszöntem


valószínűleg a gyújtótrafó szállt el. típushiba. érdemes megcserélni, az 1-est a 2-essel, a 3-ast a 4-essel. megnézni átviszi-e a hibát.
ha veszel trafót én a Beru-t javaslom. és érdemes mind a 4-et cserélni. nálam 1 volt rossz, kb 85ezret bírt a gyári Bremi. de idővel valószínű sorra elszálltak volna.


Köszi a gyors választ,
Én is arra gyanakodtam. Egyúttal a gyertyákat is kicserélem (gondolom az is legyen Beru). lassan azok is cseresek...
P.S. BERU ZS324 ok lenne?

Köszöntem


gyertyában NGK (NGK BKR6EQUP én ilyet vettem) mivel a gyárija is az. nekem az új gyertya tette be a kiskaput a már korábban is haldokló trafónak.

YELLOW Elküldve: 2021-02-02 19:24 N46 és N42 motorok

sutius írta: Sziasztok,
Ma melóbol alig tudtam hazajonni mivel alapjaraton az autó remegett, az alapjarat össze-vissza ugralt( nem állt meg a motor), ereje nem volt. Miután kicsit melegedett a motor sikerült elindulnom, de gyorsításnal szaggatott alig akart menni. Haza érve inpa ezt írta ki CDKM MISSFIRE DETECTION,és MISSFIRE CYL 1 és 3.
Mas hibauzenet nem volt. Szerelőm csak pénteken tudja megnezni.....
Addig is valami ötlet, hogy mi lehet?
PS N42B18

Köszöntem


valószínűleg a gyújtótrafó szállt el. típushiba. érdemes megcserélni, az 1-est a 2-essel, a 3-ast a 4-essel. megnézni átviszi-e a hibát.
ha veszel trafót én a Beru-t javaslom. és érdemes mind a 4-et cserélni. nálam 1 volt rossz, kb 85ezret bírt a gyári Bremi. de idővel valószínű sorra elszálltak volna.